Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel muurvast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1195 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39243 - Vliegwiel muurvast
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 1-10-2006 13:47 Print reply

Posts: 20445
ja dat gata idd erg goed, alleen je kan hoogst waraschijnlijk je vliegwiel weggooien erna.. maarjah als je er tog meer heb..
 
mblover 1-10-2006 14:03 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
[...]


zorgen voor vast loper

maar wat ze hier boven zeggen warm stoken klap met de hamer enz... laat maar zeggen dik beunen

en als je tog levens moe ben paar km gaan rijden zonder moer op je vliegwiel


Rijden met een kapotte ontsteking? Lijkt me niet zo geslaagd.
en weet ook niet of me kruk nog goed is maar wil me cilinder graag nog even heel houden aangezien dat ding nog geen 100km oud is...
 
rubbert 1-10-2006 14:28 Print reply

Posts: 8825
weet niet hoeveel je ervoor over hebt maar je kan ook gewoon je vliegwiel kapje ervoor doen, je vliegwiel moer eraf en dan gewoon starten loopt ie wel los, schade valt wel mee dan als je gewoon in z'n vrij doet en em gewoon uit laat gaan daarna

edit: moet je het wel het dekseltje ervoor doen want anders kan je je vliegwiel gaan zoeken:P (heb ik ook eens gehad:P toen hebben we een hele sloot uitgebaggerd opzoek naar een vliegwiel) maar toen was het niet de bedoeling

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 1-10-2006 om 14:30 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mblover 1-10-2006 14:34 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
weet niet hoeveel je ervoor over hebt maar je kan ook gewoon je vliegwiel kapje ervoor doen, je vliegwiel moer eraf en dan gewoon starten loopt ie wel los, schade valt wel mee dan als je gewoon in z'n vrij doet en em gewoon uit laat gaan daarna

edit: moet je het wel het dekseltje ervoor doen want anders kan je je vliegwiel gaan zoeken:P (heb ik ook eens gehad:P toen hebben we een hele sloot uitgebaggerd opzoek naar een vliegwiel) maar toen was het niet de bedoeling

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 1-10-2006 om 14:30 uur.


ALs je nu leest dan zie je dat me ontsteking kapot is.
Tis geen diesel die start zonder vonkje, ik zal toch echt een vonk nodig hebben om te starten. Maar omdat te repareren moet het vliegwiel eraf.
 
Ariej 1-10-2006 14:37 Print reply

Posts: 3685
zoals saknet zei, het lijkt me stug dat je vliegwiel er niet af wil met een vliegwieltrekker. probeer het nog eens en zet je vliegwiel een paar slagen onder spanning, en tik dan een paar keer met met een hamer op de bout van de trekker. als dit niet lukt nog even een slag strakker en weer tikken
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Harold 1-10-2006 16:19 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

als et zo vast zit is dat dan niet schadelijk voor et naaldlager als er een bougie stop gebruikt word..?


Je moet dus ook GEEN bougiestop gebruiken! gewoon zou houden dat het kan rond draaien, NIET tegen houden. Met een slagmoersleutel is het de bedoeling dat het met slagen los gaat en als je een zuigerstop gebruikt en je hebt een goeie slagmoersleutel dan sla je zo een gat in je zuiger.

Door het gewicht van het vliegwiel is er al genoeg weerstand (of traagheid) zodat zo'n slag van zo'n ding effectief is. Je zou het niet denken dat het zonder iets vast te zetten werkt, maar dat doet het echt wel.
 
BSTS 1-10-2006 16:21 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
nee juist niet, zo'n verfbrander zonder open vuur

zolang je op de buitenkant van het vliegwiel lichtelijk verwarmd gebeurd er niks.
je moet niet in je spoelen gaan flammen natuurlijk
 
sprintjah
fordrwd4ever 3-10-2006 12:54 Print reply
Posts: 107
Ik doe het meestal zelfs zonder trekker.

Gewoon moer een paar slagen los en dan voorzichtig een dikke schroevendraaier tussen het vliegwiel en het carter zetten.

Beetje onder spanning zetten en een tik met een hamer op de zijkant van het vliegwiel geven.

Meestal springt ie zo los.

 
Idiot outside, but why?
Frysk 3-10-2006 14:50 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Ik doe het meestal zelfs zonder trekker.

Gewoon moer een paar slagen los en dan voorzichtig een dikke schroevendraaier tussen het vliegwiel en het carter zetten.

Beetje onder spanning zetten en een tik met een hamer op de zijkant van het vliegwiel geven.

Meestal springt ie zo los.




bats
hoekje uit carter



probeer eens een duurdere vliegwiel trekker ?
zijn wel duurder inderdaad maar wel beter
 
giggitybyte
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-10-2006 15:16 Print reply

Posts: 10835
jouw vliegwieltrekker had ene kwaliteit van niks als de draad daarvan kapot is terwijl je vliegwiel nog heel is. Koop eerst maar eens een fatsoenlijke.
En ik zou niet weten wat je met een zuigerstop moet als je je vliegwiel eraf moet halen? Hoogstens om je krukasmoer eraf te draaien maar die is er bij de TS al af.
Het deel van de vliegwieltrekker wat je in het vliegwiel draaid is een zeskant en dat is niet voor niks maar om er een steeksleutel op te zetten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Neluhz 3-10-2006 15:50 Print reply

Posts: 4032
zuigerstop niet gebruiken, beter gewoon de slagmoersleutel op de moer als je die er niet af krijgt.
idd zoals jozeff zegt een beter trekkr kopen, die horen niet kapot te gaan denks :S
 
fordrwd4ever 3-10-2006 16:11 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



bats
hoekje uit carter



Hoe kom je daarbij?
Je moet niet als een idioot gaan rammen met de hamer.
Gewoon de schroevendraaier als hefboom hebruiken.
Het is maar dat er wat spanning op de klemverbinding komt te staan.
En dan komt het vliegwiel echt wel los door de schrikreactie als je er een tik met een hamer opgeeft.

Ik heb er in ieder geval nog nooit een carter mee beschadigd.
(en ik sleutel al een jaar of 20 aan brommers)
 
Idiot outside, but why?
pee 3-10-2006 16:52 Print reply

Posts: 648
toch is het niet de juiste manier.
ik ben van mening dat je bij zo iets een goede trekker nodig hebt. niet te zuinig doen met dat soort dingen.

edit: ik heb het ook wel eens op die manier gedaan maar dat gaat nooit zo goed en snel als met een trekker, ten minste als je vliegwiel echt goed vast zit

Dit bericht is gewijzigd door pee op 3-10-2006 om 16:53 uur.
 
Yamaha R1

Dit topic is 4306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved