Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - spie sloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39201 - spie sloper
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 28-9-2006 19:30 Print topicpost

Posts: 7650
Na een electronisch defect aka kapotte ontstekingsspoel heb mn mtje een hele lange tijd stil gestaan. Spoel vervangen en toen heeft hij een tijd lang wel soort van een vonk gehad, maar nooit echt gelopen, met name ook omdat er een flinke mechanische tik te horen was in het blok waar ik niet gerust op was. Vandaag kreeg ik opeens weer de geest en heb mn vliegwiel geinspecteerd.. Hier bleek allerlei metaalvijlsel op te zitten en het vliegwiel vertoonde ook tekenen van beschadiging op de magneten. Erger is alleen dat ik er achter kwam dat het spietje afgebroken was. Ik een nieuwe gehaald. Maar deze is na 5 keer kicken ook alweer helemaal naar de challemiezen en het vliegwiel kan een mm of meer naar links en rechts bewegen tov de krukas :S Verder kan ik op de spoelen geen enkele vorm van beschadiging vinden, dus ik snap ook niet waar de beschadiging op het vliegwiel vandaan komt :S

Ondertussen heb ik dus ook geen vonk meer.. maar daar sta ik niet van te kijken

Iemand ideƫen?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Leen 28-9-2006 19:31 Print reply

Posts: 26877
morseconus van je vliegwiel gaar/uitgesleten/ernstig beschadigd waardoor die niet meer zelfklemmend is.

dus nieuw vliegwiel scoren.

morseconus van je krukas kan btw ook naar god zijn, ff checken dus
 
tsxj oran 28-9-2006 19:33 Print reply

Posts: 6498
is de uitsparing in je vliegwiel(voor je spie) uitgesleten?
of de uisparing(voor je spie) op je krukas uitgesleten?
als het 1 van de 2 is heb je 2 mogelijkheden
-nieuwe krukas/vliegwiel
-zelf een nieuw spie maken wat wel past
 
oud
honda_freak 28-9-2006 19:48 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
morseconus van je vliegwiel gaar/uitgesleten/ernstig beschadigd waardoor die niet meer zelfklemmend is.

dus nieuw vliegwiel scoren.

morseconus van je krukas kan btw ook naar god zijn, ff checken dus


aah.. dat zou nog wellis kunnen, de conus van zowel het vliegwiel en de krukas zien er btw allebei niet helemaal blij meer uit..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Raffel 28-9-2006 19:57 Print reply

Posts: 1226
in tegenstelling tot wat veel mensen denken komt er als je het goed doet nauwelijks iets van kracht op je spie te staan. Je spietje van je krukas zit er voornamelijk als controle punt dat je je vliegwiel goed erop zet. Ik heb namelijk hetzelfde gehad en me et eens goed laten uitleggen bij een auto/vrachtwagen motorblok revisie bedrijf..

het probleem ligt dus bij het feit dat je je vliegwiel er niet goed genoeg opzet, bij mezelf kwam dat doordat ik gewoon de moer op mn krukas draaide, en verder niks.. Op aanraden heb ik er een veer-ring tussen gezet (jeweetwel, zo een ring die op 1 punt 'doorgeknipt' is en een stukje omhoog staat gebogen.. veelal als borging gebruikt.. Werkte bij mij perfect, en nog steeds! (tevoren 6-7 spietjes doormidden, nu nog steeds 1 en dezelfde)
 
honda_freak 28-9-2006 20:00 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
in tegenstelling tot wat veel mensen denken komt er als je het goed doet nauwelijks iets van kracht op je spie te staan. Je spietje van je krukas zit er voornamelijk als controle punt dat je je vliegwiel goed erop zet. Ik heb namelijk hetzelfde gehad en me et eens goed laten uitleggen bij een auto/vrachtwagen motorblok revisie bedrijf..

het probleem ligt dus bij het feit dat je je vliegwiel er niet goed genoeg opzet, bij mezelf kwam dat doordat ik gewoon de moer op mn krukas draaide, en verder niks.. Op aanraden heb ik er een veer-ring tussen gezet (jeweetwel, zo een ring die op 1 punt 'doorgeknipt' is en een stukje omhoog staat gebogen.. veelal als borging gebruikt.. Werkte bij mij perfect, en nog steeds! (tevoren 6-7 spietjes doormidden, nu nog steeds 1 en dezelfde)


keej, want ik zie dit spietje inderdaad allesbehalve lang mee gaan.. en ik had ook wel door idd dat je spietje daar niet op gebouwd is.. maar als idd de conus beschadigd is, en dus zichzelf niet meer goed opplakt, wat meestal natuurlijk wel zo is aangezien je een vliegwieltrekker nodig hebt om t kreng er af te krijgen.. dan juistem.. nieuw vliegwiel, spietje en een veerring dr maar op dan
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Harold 28-9-2006 21:19 Print reply

Posts: 1052
Zo snel lobber je vliegwiel niet uit hoor, is harder dan je denkt.

Ik zou eerst maar is proberen om weer een nieuwe spie en dan echt goed vast zetten.

Eventueel met een slagmoersleutel (op compressor). En dan GEEN zuiger stop gebruiken of iets dergelijks. Moet vrij rond kunnen draaien als je dat gebruikt.

Maar beter is als je je vliegwiel met een sleutel van een slijptol vast kunt houden en dan met een ratel goed vast zetten, meestal gaat het dan wel goed.

k heb dit ook meerdere keren gehad en het licht er toch meestal aan dat je m toch niet goed vast zet.
 

Dit topic is 511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved