Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39199 - TSX probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki-tsx- 28-9-2006 18:14 Print topicpost
Posts: 75
Setup:

-orignele lucht filter
- 16 mm cab mikuni, sproeier 86
- 50 cc snel
- originele uitlaat

M'n koppeling wil niet helemaal loslaten als ik hem induw.. ik heb hem helemaal op maximaalst ingezet maar toch niet. Kan dit aan koppelings platen liggen.. Of moet je die schroef eigenlijk niet te hard aan draaien (die het koppelings huis zit die main schroef). Nog een paar dingen. volgens men word hij veel te heet. De bocht is na 3 min rijden echt al fockign heet dat je handen aan verbrand. Is dit normaal of mijn theorie. Te grote sproeier dat hij nog wat benzine verbrand NET UIT de cilinder in de bocht dus.. En me gas als ik vol gas geef (snel gas) hij gaat wel snel in hoge toeren maar.. juist andersom gas geef en dan meteen los laatblijft dan nog heel even doorgaan paar sec ofzo in de hoge toeren en gaat niet meteen weer terug. Wat denken jullie?
 

koekie - Administrator 28-9-2006 18:16 Print reply

Posts: 12588
euh zou je er een beter verhaaltje van kunnen maken want ik snap maar een heel klein beetje van wat je nou eigenlijk bedoelt:P
 
Haaks de hoek om!
Moped Macho 28-9-2006 18:25 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Setup:

-orignele lucht filter
- 16 mm cab mikuni, sproeier 86
- 50 cc snel
- originele uitlaat

M'n koppeling wil niet helemaal loslaten als ik hem induw.. ik heb hem helemaal op maximaalst ingezet maar toch niet. Kan dit aan koppelings platen liggen.. Of moet je die schroef eigenlijk niet te hard aan draaien (die het koppelings huis zit die main schroef). Nog een paar dingen. volgens men word hij veel te heet. De bocht is na 3 min rijden echt al fockign heet dat je handen aan verbrand. Is dit normaal of mijn theorie. Te grote sproeier dat hij nog wat benzine verbrand NET UIT de cilinder in de bocht dus.. En me gas als ik vol gas geef (snel gas) hij gaat wel snel in hoge toeren maar.. juist andersom gas geef en dan meteen los laatblijft dan nog heel even doorgaan paar sec ofzo in de hoge toeren en gaat niet meteen weer terug. Wat denken jullie?
Dat laatste is een kwestie van afstellen. Dus ook gasnaald en luchtschroef. Dat eerst moet je ff vertalen voor me

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 28-9-2006 om 18:26 uur.
 
Boerenkool om half 10.
erwin fs1 28-9-2006 18:41 Print reply

Posts: 897
dat laatse klinkt als een te klein sproeier....
 
vake bej te bange....
Maxx 28-9-2006 19:09 Print reply

Posts: 1367
ja dat laatste klinkt idd als te veel lucht (te kleine sproeier of valse lucht) kan ook heel goed de oorzaak zijn van een warme cilinder/uitlaat.
 
Suzuki TS80X for live
Lykantroop 28-9-2006 19:10 Print reply

Posts: 4754
ehm bocht wordt altijd fuckin snel heet, snelst van alles, en koelt ook t snelst weer af. en tsja die koppeling weet ik niet, kan van alles zijn. van kabel verkeerd afgesteld tot verkeerde blokolie. je hebt misschien ook valse lucht of slecht afgesteld

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 28-9-2006 om 19:27 uur.
 
Suzuki-tsx- 29-9-2006 19:45 Print reply
Posts: 75
ik hoorde (zwaar) geluid uit m 'n cilinder komen dus of hij lekt tussen kop en cilinder of bij uitlaat.. tussen kop en cilinder hoe kan ik beste oplossen? (neit standaard dingen goed schoonmaken pakking ertussen dat heb ik al gedaan) nu probeer ik wat vloeibare pakking tussen te smeren maar dat lijkt me dat dat verbrand. En even nieuwe uitlaat pakking voor de zkeerheid. Want sproeiertje 86 is al eigen te hoog voor 50cc snel ,16 mm origineel luchfitler en uitlaat lijkt me.

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-tsx- op 29-9-2006 om 20:37 uur.
 
benellifan 29-9-2006 21:05 Print reply
Posts: 1553
als je bocht heel heet word kan ook je ontsteking verkeerd staan
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Suzuki-tsx- 30-9-2006 0:38 Print reply
Posts: 75
Daar had ik al een hele discussie over ze zeiden dat je de ontsteking helemaal naar recht moest draaien.. dat heb ik dus gedaan helemaal zo ver mogelijk.. en eerst had ik hem altijd ongeveer midden staan en toen werd hij ook al heet.. dus daar ligt het denk ik niet aan.
 
Blijhoofd 30-9-2006 7:00 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Daar had ik al een hele discussie over ze zeiden dat je de ontsteking helemaal naar recht moest draaien.. dat heb ik dus gedaan helemaal zo ver mogelijk.. en eerst had ik hem altijd ongeveer midden staan en toen werd hij ook al heet.. dus daar ligt het denk ik niet aan.



Ontsteking moet gewoon tussen de streepjes staan, dat gaat het beste bij een tsx.

Verder als hij rookt tussen de cilinder en het blok of tussen de kop, dan heb je valselucht, waar de boel erg heet van word. Dit kan je dan alleen oplossen door er nieuwe pakkingen tussen te doen en de oude goed weg te schuren.

Als je zeker weet dat tie dan niks meer aanzuigt dan moet je zorgen dat de brommer goed is afgesteld.

Kijk voor de grap eens naar je bougi die zal wel wit zijn
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Suzuki-tsx- 30-9-2006 11:04 Print reply
Posts: 75
voor de grap had ik al gekeken, hij was vettig zwart dus te groot ^^
 
Suzuki-tsx- 30-9-2006 11:05 Print reply
Posts: 75
En ik had een heel topic geopend over waar die ontsteking moest staan. Hun wisten niet eens of er streepjes opstonden ^^, draaiden hem gewoon voluit naar rechts.. vorige keer had ik meest naar recht tussen streepjes gezet maar volgens mij rijd het toch iets beter als je hem helemaal naar rechts draait
 

Dit topic is 549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved