oenoehoofd |
27-9-2006 22:24 |
Posts: 17851 |
pff, koppeling krijg je tog wel los zuiger blokeren, en een goeie ratel met dop... lukt wel.. gewoon al drukken stoten geven zeg ma, maar wel voorzichtig
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Leen |
27-9-2006 22:24 |
Posts: 26877 |
jaaaa zuiger blokeren, lekker je smallendlager naar god helpen
|
|
|
|
oenoehoofd |
27-9-2006 22:25 |
Posts: 17851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
jaaaa zuiger blokeren, lekker je smallendlager naar god helpen
voorzichtig tog pik en dat valt best mee
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Arjanus |
27-9-2006 22:32 |
Posts: 9073 |
gewoon lekker naar de kwikfit oid , die maken het gratis voor je los/vast , en je blok blijft ook nog heel
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Gsm herleving |
27-9-2006 22:33 |
Posts: 19 |
gaat het over die grote bout in het midden?
ik doe het liever zelf als dat mogelijk is, helemaal me blok eraf halen en dan nog eens naar een garage vind ik iets dat ik liever vermijdt
|
|
|
|
oenoehoofd |
27-9-2006 22:35 |
Posts: 17851 |
btw, je moet de boel zowiezo blokeren, dus in zun versnelling zetten, en zuigerstopje erin. en dan voorzichtig met kracht los halen, lukt wel.. lukte mij ook dus
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Gsm herleving |
27-9-2006 22:54 |
Posts: 19 |
zuigerstopje?
hoe kan je trouwens merken dat je koppelingsplate versleten zijn?
ik hoop namelijk dat dit het is maar 100% weet ik het niet.
ik reed namelijk en opeens schoot ie in zijn vrij leek het wel...heb ik wel eens eerder gehad vlak nadat ik geschakeld heb maar nu was het finito...alsof elke versnelling de vrij was ofzo...nu ook als ik heb zou willen aanlopen dan kan dat niet omdat hij geen weerstand geeft...
Dit bericht is gewijzigd door Gsm herleving op 27-9-2006 om 22:56 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
27-9-2006 22:59 |
Posts: 10835 |
zo vlug zijn koppelingsplaten niet versleten, dat gaat veel geleidelijker aan. begint in hoogste versnelling enz.
bij jou is er iets anders niet goed.
schakelt hij nog wel?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Arjanus |
27-9-2006 23:02 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gsm herleving
zuigerstopje?
hoe kan je trouwens merken dat je koppelingsplate versleten zijn?
ik hoop namelijk dat dit het is maar 100% weet ik het niet.
ik reed namelijk en opeens schoot ie in zijn vrij leek het wel...heb ik wel eens eerder gehad vlak nadat ik geschakeld heb maar nu was het finito...alsof elke versnelling de vrij was ofzo...nu ook als ik heb zou willen aanlopen dan kan dat niet omdat hij geen weerstand geeft...
Dit bericht is gewijzigd door Gsm herleving op 27-9-2006 om 22:56 uur.
als ik jou was zou ik eerst maar eens je cilinder eraf trekken
volgens mij bedoel je nou te zeggen dat je geen compressie meer hebt , en dat heeft meer met je cilinder te maken
btw als je je koppeling vervangt moet je toch je blok eronder vandaan halen , dus dan kun je net zo goed er ff mee naar de garage
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
timoty-dt |
27-9-2006 23:04 |
Posts: 1802 |
laat het bij een goede gilera dealer maken, als ik dit hier lees word het best prijzig dus ik zou het aan de dealer overlaten, maar dat is mijn mening hierover.
|
|
kut voetbal |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
27-9-2006 23:10 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
als ik jou was zou ik eerst maar eens je cilinder eraf trekken
volgens mij bedoel je nou te zeggen dat je geen compressie meer hebt , en dat heeft meer met je cilinder te maken
btw als je je koppeling vervangt moet je toch je blok eronder vandaan halen , dus dan kun je net zo goed er ff mee naar de garage
het is niet uit zijn verhaal op te maken of hij wel of geen compressie heeft. Het lijkt er meer op dat hij geen koppeling meer heeft zoals hij zelf ook al zegt.
En om de koppeling te vervangen hoeft bij bijna geen brommer het blok eronder uit, bij een gsm al helemaal niet
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Arjanus |
27-9-2006 23:25 |
Posts: 9073 |
vertel jij maar eens ff hoe jij die kickstarterveer weer vast krijgt zonder het blok eronderuit te halen
ik heb het zelf welgeteld 1 keer gedaan , maar dat duurde 3 x zo lang als dat ik het blok er wel onder uit gehaald had !
en dit
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gsm herleving
nu ook als ik heb zou willen aanlopen dan kan dat niet omdat hij geen weerstand geeft...
lijkt mij toch weinig met de koppeling te maken hebben
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Gsm herleving |
28-9-2006 12:30 |
Posts: 19 |
ik weet weinig van brommers maar als je koppelingsplaten versleten zijn kan je dan nog rijden?
ik kan dat namelijk niet.
ik heb zon gids gelezen hoe je je koppelingsplaten moet vervangen en daar stond tog egt niets over je blok eronder vandaan halen.
goede gilera dealers bestaan niet als het gaat over een gsm, ik zou dan maanden moeten wachten op onderdelen. dus dat gaat ook niet door en als je dit leest en het lijkt prijzig te worden, hoe duur zou het dan zijn als je het liet doen:P
en die kickstartveer vastkrijgen zonder het blok eronder vandaan te halen Kan dus wel.
|
|
|
|
Gilera Gsm |
28-9-2006 14:25 |
Posts: 2376 |
Koppelingsplaten voor gsm zijn wel degelijk te krijgen. Je moet alleen even weten waar je moet zijn. Bijvelt in Moergestel of www.vdhparts.nl kan ze gewoon bestellen voor je. Maar aan je probleem te horen hoeft het niet alleen je koppeling te zijn het kan ook je bak zijn. Bij gsm's komt het vaker voor dat ze uit de versnelling schieten. Dit komt d.m.v het schakelbloempje. De inkepingen voor de versnelling zijn naar mijn mening niet diep genoeg en daarom wil hij er nog wel eens uitschieten. Komt veel voor tussen de 4de en 5de versnelling. Om je koppeling er dan toch af te krijgen kun je het beste een luchtsleutel genbruiken. Als je de carterkap er af haalt, even geod opletten hoe de kickstarter veer werkt, zodat je ook weer weet hoe hij er terug in moet! (lastig werk)
Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 28-9-2006 om 14:26 uur.
|
|
|
|
Gsm herleving |
28-9-2006 15:54 |
Posts: 19 |
daar heb ik dus weinig aan...koppelingsplaten zijn al besteld, het is ook al gezegd dat een luchtsleutel het beste werkt en ook al dat die veer lastig terug te zetten is. Kan je normaal gesproken nog rijden met verotte platen?
|
|
|
|