Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorwiel scheef en waterschade

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39169 - voorwiel scheef en waterschade
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs2 matrix 27-9-2006 11:50 Print topicpost

Posts: 577
Ik heb laatst een ongeluk gehad, en mijn voorwiel heeft een klap van de zijkant gehad, nu staat mijn wiel dus scheef.
Ik denk dat de binnenpoten gewoon in de kroonplaat gedraaid zijn, omdat de voorvork poten niet krom zijn ofzo.
kan dat kloppen, en is dit op te lossen door de voorvorkpoten even los te draaien en het wiel weer recht te zetten?

Verder is de brommer in het water gekomen, wat moet ik allemaal nakijken wat er waterschade op heeft kunnen lopen?


 

Tommyofzo 27-9-2006 11:52 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
Ik heb laatst een ongeluk gehad, en mijn voorwiel heeft een klap van de zijkant gehad, nu staat mijn wiel dus scheef.
Ik denk dat de binnenpoten gewoon in de kroonplaat gedraaid zijn, omdat de voorvork poten niet krom zijn ofzo.
kan dat kloppen, en is dit op te lossen door de voorvorkpoten even los te draaien en het wiel weer recht te zetten?

Verder is de brommer in het water gekomen, wat moet ik allemaal nakijken wat er waterschade op heeft kunnen lopen?




mijn mt was eens om geflikkert, was me wiel ook scheef.. gewoon een paar keer tegen aan schoppen was al genoeg

je moet maar ff je luchtfilter en carb en uitlaat en cilinder er af halen en je koppelings deksel er ff afhalen zou geen kwaad kunnen ( als dat zo werk met een rs2)
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-9-2006 12:43 Print reply

Posts: 10835
als je een voorvork stabilisatie hebt zal die nu wel krom zijn
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
WiZZ [wesley] 27-9-2006 12:49 Print reply

Posts: 4831
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
Ik heb laatst een ongeluk gehad, en mijn voorwiel heeft een klap van de zijkant gehad, nu staat mijn wiel dus scheef.
Ik denk dat de binnenpoten gewoon in de kroonplaat gedraaid zijn, omdat de voorvork poten niet krom zijn ofzo.
kan dat kloppen, en is dit op te lossen door de voorvorkpoten even los te draaien en het wiel weer recht te zetten?

Verder is de brommer in het water gekomen, wat moet ik allemaal nakijken wat er waterschade op heeft kunnen lopen?





als je neit alles gelijk uitmekaar heb gehaald/schoongemaakt hebt

zou ik dat toch maar eens beginnen met je blok uitmekaar te halen

olie verversen - water er uithalen - kijken of je cil nog goed is
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
rs2 matrix 27-9-2006 21:57 Print reply

Posts: 577
oke, dat zal ik er binnenkort eens afschroeven.
De brommer heeft slechts enkele seconden in het water gelegen, kan de ontsteking naar de klote zijn?
 
Terror 27-9-2006 22:35 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
oke, dat zal ik er binnenkort eens afschroeven.
De brommer heeft slechts enkele seconden in het water gelegen, kan de ontsteking naar de klote zijn?



alles kan ,
eerst olie vervangen
en alles goed droogmaken
daarna gewoon proberen te starten
en goed warm laten draaien
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-9-2006 22:55 Print reply

Posts: 10835
ik verwacht dat de ontsteking nog wel heel is.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
timoty-dt 27-9-2006 22:57 Print reply

Posts: 1802
heel de brommer uit elkaar schroeven, want water + metaal = roest en water + olie is slecht enz enz dus alles goed droog maken en opnieuw invetten olieen
 
kut voetbal
BSTS 27-9-2006 23:05 Print reply

Posts: 4241
als je brommer met warm blok het koude water is in geraced dan kun je wel eens flinke schade hebben.
persoonlijk zou ik alle beweegbare onderdelen demonteren en schoonmaken.

overal waar normaal geen water komt zit nu wel water in, en kan voor lelijke roest zorgen.

motorisch lijkt het me ook niet fris.
ik zou gaan voor volledige demontage dus, dan weet je zeker dat het weer goed is
 
sprintjah
rs2 matrix 30-9-2006 15:31 Print reply

Posts: 577
ik ben mn brommer maar helemaal uit elkaar gaan halen, voorvork eraf e.d
Maar nu krijg ik de kroonplaat er met geen mogelijkheid af.
ik heb het met een imbus en een lange pijp geprobeerd, maar toen brak de imbus af, dus lijkt het me dat ik iets verkeerd doe

mijn vraag is dus; hoe krijg ik de kroonplaat er af?

foto:

 
Vuile Beunkoe 30-9-2006 15:33 Print reply

Posts: 6114
die dop moet je er zo af kunnen draaien met imbus...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
rs2 matrix 30-9-2006 15:35 Print reply

Posts: 577
dat lukt echt met geen mogelijkheid, heb er zo veel kracht op gezet dat zelfs zon dikke imbus brak
 
Ariej 30-9-2006 16:12 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2 matrix
dat lukt echt met geen mogelijkheid, heb er zo veel kracht op gezet dat zelfs zon dikke imbus brak


dan zal je een iets duurdere (kwaliteit) imbus moeten gebruiken. ik denk niet dat het zomaar op een andere manier kan

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 30-9-2006 om 16:12 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Moped Macho 30-9-2006 16:13 Print reply

Posts: 2037
Vastgeroest misschien?
 
Boerenkool om half 10.
daanmtx 30-9-2006 16:17 Print reply

Posts: 3759
sowieso een paar flessen WD40 kopen en erop spuiten, als er water bij komt zijn de schroefdraden een beetje bros en verroest. Gaat sneller dan je denkt, dus dat op die inbus knallen en een nieuwe imbus erop, en klaar!
 
Honda VFR400R
BlackIce4 30-9-2006 16:18 Print reply

Posts: 3654
heb je nou je kroonplaat vernachelt? en ik zouw trouwens even bij de brommerboer langs gaan. die hebben vaak wat duurdere kwaliteits gereedschap
 

Dit topic is 2210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved