Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Iemand geprobeert wat over Honda te leren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 593 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3916 - Iemand geprobeert wat over Honda te...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 19-5-2002?14:04 Print topicpost

Posts: 10355
Heu, onderaan beginnen
beter lees je dit helemaal niet

KEREL jij weet er echt helemaal nniets vanaf he,
Je leest ook niet wat k jou opstuur he?
ik heb constant allemaal sites (LINKS) voor je opgezocht waar je al die
newbie vragen met antwoorden terug kan vinden,
maar je kijkt er niet eens, nee vraag bart maar die heeft toch tijd teveel
(toch?)

NEE dat heb ik niet, dus rot op met je ****vragen, want ik heb het gevoel
dat jij me gewoon uit zit te testen of te lokken en dat je een stuk slimmer
bent
dan je je voordoet.

En als je denkt WAT TE FUK ??????? nu je dit leest, klik dan op
WWW.BROMMERFORUM.CJB.NET
WWW.BROMMERFORUM.CJB.NET
WWW.BROMMERFORUM.CJB.NET

----- Original Message -----
From: "Pieter Algra" <*******>
To: "brommerhok" <************>
Sent: Sunday, May 19, 2002 1:55 PM
Subject: Fw: heel belangrijk


> hallo,
> Je bedoelt zeker 100 ofnie.
> En weet je dat zeker.
>
> Want ik heb nu mijn 13 mm carburateur erop met sproeier 77 (met de 77 rijd
> ie beter dan met een 95 sproeier , want die is veel te groot).
> Maar hij trekt veel langzamer dan met de 16 mm mikuni carburateur.
> Hij heeft ook veel minder pk's in zijn 1.
> Het enige voordeel is van de 13 mm carburateur is dat ie minder zuipt en
> iets meer toeren in zijn 3 maakt maar hij gaat nog steeds 60 km/h.
> Ik heb nog wel de proma bocht erop.
>
> Dus volgens jouw moet ik ook de standaard bocht erop doen met 13 mm
> carburateur en dan rij ik 100.
> En wat is een powerbox precies.
>
> vrgr Pieter
>
>
> ----- Oorspronkelijk bericht -----
> Van: "brommerhok" <*********>
> Aan: "Pieter Algra" <*******>
> Verzonden: Saturday, May 18, 2002 1:39 PM
> Onderwerp: Re: heel belangrijk
>
>
> > hang die 13 mm en die standard uitlaat eronder en je rijd 180
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Pieter Algra" <*******>
> > To: "brommerhok" <****>
> > Sent: Friday, May 17, 2002 4:25 PM
> > Subject: Fw: heel belangrijk
> >
> >
> > > Hallo Bart.
> > > Bedankt voor je mail.
> > >
> > > Nou is mijn vraag.
> > > Ik heb een standaard 13 mm carburateur van mijn mtx_sh.
> > > En een standaard uitlaat.
> > > Rijd mijn brommer beter op mijn standaard of 16 mm mikuni carburateur.
> > > En rijd mijn brommer beter op mij proma bocht of op mijn standaard
> bocht.
> > >
> > > vrgr Pieter
> > >
> > >
> > >
> > > ----- Oorspronkelijk bericht -----
> > > Van: "brommerhok" <****>
> > > Aan: "Pieter Algra" <*******>
> > > Verzonden: Friday, May 17, 2002 11:20 AM
> > > Onderwerp: Re: heel belangrijk
> > >
> > >
> > > > Hoi,
> > > > Check eerst of je luchtfilter begrenst is, meestal zit er dan ergens
> een
> > > > slangetje in de luchtfilterbox waar amper lucht doorheen kan komen.
> > > > daarna hoef je enkel die 16mm af te stellen. zoniet, probeer dan
eens
> > > zonder
> > > > het luchtfilter slangetje op de carb aangesloten te hebben.
> > > > Als hij dan ineens goed rijd, is je filter smerig. Als hij dan niet
> goed
> > > > rijd, probeer met choke te rijden. Rijd het beter met choke
(nogsteeds
> > > > zonder slangetje) dan heb je een grotere sproeier nodig. Rijd het
> beter
> > > met
> > > > choke MET je luchtfilterslangetje erop dan heb je helemaal een
grotere
> > > > sproeier nodig.
> > > > Voor gedetailleerde informatie over het afstellen van een
carburateur
> > > moet
> > > > je hier ff kijke:
> > > > http://80.73.129.37/brommerforum/faq.asp?action=catagory&catagory=4
> > > > Het hoort niet zo dat je brommer dipjes heeft op bepaalde
> toerentallen,
> > > dat
> > > > moet je er eerst uit krijgen door je carb af te stellen.
> > > > Daarna kan je altijd nog je tandwielverhouding aanpassen, als je
voor
> 1
> > > > kleiner tandje doet trekt hij iets sneller door zn 3 en 4e
versnelling
> > > maar
> > > > heeft hij een lagere top,
> > > > als je voor 1 tandje groter doet trekt hij iets langzamer door zn 3
en
> 4
> > > > maar heeftie een hogere top. Voor je achtertandwiel geld dat precies
> > > > andersom.
> > > > En je moet niet op je dealer letten, die probeert je (als ik het zo
> > lees)
> > > > rommel aan te smeren, je kan de originele grondplaat er gewoon op
> laten.
> > > > Die kan je wel afstellen, hoe vroeger je hem zet hoe slechter hij
koud
> > > > start, maar hoe sneller hij waarschijnlijk optrekt. Als je je
> ontsteking
> > > af
> > > > wilt stellen moet je eerst je vliegwiel eraf halen dmv een
> > poelietrekker,
> > > > (te bestellen op www.50cc.nl of www.bromfietsonderdelen.nl ) dan
draai
> > je
> > > de
> > > > 3 schroefjes van de grondplaat los, dan kan je de grondplaat een
> stukje
> > > met
> > > > de klok draaien,
> > > > dan draai je de schroefjes weer vast, en voila je hebt je ontsteking
> > > vroeger
> > > > gezet. Je kan ook zien hoe als jouw brommer afgesteld moet worden,
er
> > zit
> > > > namelijk een markering op het carter die wijst ergens vlakbij een
> soort
> > > > beschadiging die op de grondplaat zit, als je die 2 precies op
elkaar
> > > wijst
> > > > dan heb je je ontsteking precies op het goede punt gezet, namelijk
als
> > je
> > > > zuiger helemaal bovenin is. Maar, gezien zon zuiger zo snel heen en
> weer
> > > > gaat, zal hij waarschijnlijk iets harder willen gaan als je hem
> vroeger
> > > zet.
> > > > Wat ik vreemd vind is dat je zegt dat hij 13000 toeren draait, hij
kan
> > het
> > > > wel aangeven maar veel tellers deugen niet echt meer. Er zit
namelijk
> > een
> > > > begrenser in elke Honda, die ervoor zorgt dat hij in zn versnelling
> niet
> > > > verder dan 11500 toeren komt, en dat is je CDI unit. Je hebt ook
> > > onbegrenste
> > > > cdi units, dan kan je brommer wel 14000 toeren mee draaien (!) maar
> die
> > > zijn
> > > > heel zeldzaam, althans voor Honda schakels. Je hebt ook HPI race
> > > ontsteking,
> > > > moet je maar eens bij 50cc.nl onder tuning onderdelen kijken voor
> Honda.
> > > > Deze ontsteking gebruiken ze veel bij brommersprint/races, daar heb
je
> > > > alleen nix aan als je elke dag over de weg rijd.
> > > > oja, jouw brommer zou met die setup ongeveer 100km/u moeten kunnen
> > halen.
> > > > Als je in de vrij ineens volgas geeft zou hij bijna direct op volle
> > toeren
> > > > moeten zitten, met zon cilinder/carb/uitlaat combi...
> > > > Als je wil dat hij wat minder lang 'koud' is dan moet je er een
bougie
> > met
> > > > hittegraad 8 inzetten, kan prima.
> > > > Om iets meer kracht op lage toeren te creeeren zou je een Powerbox
> > kunnen
> > > > kopen/maken en op je spruitstuk aansluiten.. Meer informatie over
> > > > opvoeren/tunen/afstellen kan je allemaal op
www.brommerforum.cjb.net
> > wel
> > > > vinden.
> > > > je moet het inrijden wel gewoon volhouden, laat je niet verleiden om
> het
> > > gas
> > > > eens goed open te gooien want dat is echt niet goed zoals zoveel
> mensen
> > > > beweren.
> > > > Als je een cilinder niet inrijd dan zijn ze vaak kapot voordat je
> klaar
> > > zou
> > > > zijn geweest met inrijden. Als je trouwens nog een uitlaat hebt,
> probeer
> > > die
> > > > er dan ook eens op, gewoon om te kijken op welke toerentallen hij
dan
> > > > optrekt. Als het een originele uitlaat is laat je die proma maar
> gewoon
> > > > zitten want die hebben toch een veel te dunne voorpijp. (dan gaat ie
> > > zowiezo
> > > > niet harder dan 60)
> > > > datwasutwelweer,
> > > > Groeten, Bart
> > > >
> > > > ----- Original Message -----
> > > > From: "Pieter Algra" <*******>
> > > > To: "brommerhok" <****>
> > > > Sent: Thursday, May 16, 2002 7:27 PM
> > > > Subject: heel belangrijk
> > > >
> > > >
> > > > > Hallo Bart.
> > > > >
> > > > > Bedankt voor al je informatie.
> > > > >
> > > > > Ik heb nu eindelijk een 70 cc malossie cilinder op mijn honda
> > MTX-SH.
> > > > > Met een 16 mm mikuni carburateur en een sproeier 180.
> > > > > Met een proma bocht.
> > > > > En een 9 es of hs, ieder geval met de lange schaft(kweet niet
welke
> > dat
> > > is
> > > > > van de twee, zo gauw uit mijn hoofd).
> > > > > Dus met hittegraad 9.
> > > > > Ik heb nu ongeveer 160 km ingereden.
> > > > >
> > > > > Hij trekt nu kei goed.
> > > > > Alleen als hij koud is gaat hij in de tweede, derde en vierde
> > > versnelling
> > > > > niet hoger dan ongeveer 7500 toeren (dat is ongeveer in zijn vier
55
> > > km/h)
> > > > >
> > > > > Al hij warm is gaat hij iets sneller in zijn vier, ongeveer 60
km/h,
> > en
> > > > > hoger in toeren in de tweede, derde en vierde versnelling.
> > > > >
> > > > > Als ik in zijn 2e versnelling rij als hij warm is klimt hij hoog
in
> > > toeren
> > > > > en als ik dan bij de 8000 toeren ben trekt hij opeens kei hardt
> > vooruit
> > > > (hij
> > > > > maakt dan wel een KEI hard race geluid, maar dat hoord zo
> natuurlijk).
> > > > > Maar hij trekt dan kei hard door naar wel de 13000 toeren als ik
wil
> > > maar
> > > > > als ik dan ongeveer bij de 11000 toeren over schakel naar zijn
drie
> > komt
> > > > hij
> > > > > in zijn drie ook hoog in toeren (terwijl hij dat niet doe als ik
bij
> > de
> > > > 7000
> > > > > toeren overschakelt, dan stopt hij gewoon bij de acht).
> > > > > Maar als ik dus in zijn 2 heel hoog ga zitte in toeren en dan
> > > overschakel
> > > > > dan wil hij ook in zijn drie hoge toeren maken en als ik daaar dan
> in
> > > hoge
> > > > > toeren zit en overschakel wil hij ook in zijn vier in hoge toeren
en
> > > gaat
> > > > > hij (wat ik tot nu toe heb uitgeprobeerd), 72 km/h.
> > > > >
> > > > > Ik wil juist dat als ik vroeg overschakel bij de 7000 toeren , dat
> hij
> > > dan
> > > > > ook in zijn vier zulke hoge toeren maakt.
> > > > > Dus:
> > > > > versnelling 1: bij ongeveer7000 toeren overschakelen.
> > > > > versnelling 2: bij ongeveer7000 toeren overschakelen
> > > > > versnelling 3: bij ongeveer7000 toeren overschakelen.
> > > > > versnelling 4: verder rijden tot ongeveer 12 a 13000 toeren zodat
ik
> > > > > ongeveer 85 a 90 km/h ga.
> > > > >
> > > > > Wat moet ik eraan doen om hem in zijn vier van lage toeren in hoge
> > > toeren
> > > > te
> > > > > krijgen zonder dat ik in zijn 2 en 3 in hoge toeren rij.
> > > > >
> > > > > Mijn dealer zei iets van, dat ik een snellere onstekkings plaat
moet
> > > > hebben
> > > > > dat hij sneller van lage naar hoge toeren gaat.
> > > > > Of moet ik gewoon nog eerst 240 km inrijden dat hij na het
inrijden
> > wel
> > > > goed
> > > > > doortrekt.
> > > > >
> > > > > Ik hoop dat je snel reageerd.
> > > > >
> > > > > vrgr Pieter uit Oss
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > ----- Oorspronkelijk bericht -----
> > > > > Van: "brommerhok" <****>
> > > > > Aan: <*******>
> > > > > Verzonden: Tuesday, April 09, 2002 11:19 AM
> > > > > Onderwerp: Re: Feedback verstuurd vanaf brommerhok.nl/feedback
> > > > >
> > > > >
> > > > > > Hoi Pieter,
> > > > > > Als er geen nieuwe zuigerveren, cilinder of zuiger is
gemonteerd,
> > dan
> > > > hoef
> > > > > > je hem niet in te rijden.
> > > > > > Bij een nwe zuiger zon 250km max 6000rpm, nwe cil zon 500km max
> > > 5000rpm,
> > > > > nwe
> > > > > > veren zelfde als zuiger
> > > > > > Je kan inderdaad gewoon de originele cilinderkop op een 70cc
> zetten.
> > > Als
> > > > > je
> > > > > > wil weten hoeveel voetpakkingen je nodig hebt,
> > > > > > moet je je zuiger en je cil op je blok zetten, 1 voetpakking
> eerst,
> > de
> > > > cil
> > > > > > kop niet monteren, dan de zuiger naar zn laatste plek duwen, en
> dan
> > > kijk
> > > > > je
> > > > > > of je spoelpoorten helemaal openstaan. Als de spoelpoorten nu
nog
> > een
> > > > > beetje
> > > > > > dicht zijn door de zuiger heb je iets meer voetpakkingen nodig.
> > > > > > Als je een cilinder monteerd moet je goed opletten op de puntjes
> op
> > de
> > > > > > zuiger waar de zuigerveren precies omheen vallen, je moet
opletten
> > dat
> > > > je
> > > > > de
> > > > > > zuiger niet verkeerdom erin zet, dit kan je zien door te kijken
> waar
> > > de
> > > > > > puntjes zitten ten opzichte van de poorten van de cilinder, je
> > > > zuigerveren
> > > > > > kunnen dan namelijk achter een spoel, uitlaat of inlaatpoort
> blijven
> > > > > hangen.
> > > > > > Groeten, Bart
> > > > > >
> > > > > > ----- Original Message -----
> > > > > > From: <*******>
> > > > > > To: <****>
> > > > > > Sent: Tuesday, April 02, 2002 1:40 PM
> > > > > > Subject: Feedback verstuurd vanaf brommerhok.nl/feedback
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > > Naam: Pieter Algra
> > > > > > > Onderwerp: vraagie
> > > > > > > Bericht: hallo,
> > > > > > > Ik heb een Honda MTX-SH met een 16 mm mikuni carburateur, en
een
> > > > snelle
> > > > > > proma bocht en twee fast arrow dempers.
> > > > > > >
> > > > > > > Ik heb net mijn blok laten reviseren van mijn Honda MTX-SH.
> > > > > > >
> > > > > > > Nou was mijn vraag.
> > > > > > > Weet jij hoeveel kilometer ik hem moet inrijden, en hoe ik hem
> > moet
> > > > > > inrijden weinig toeren of veel?
> > > > > > >
> > > > > > > Ik wil denk ook een 70 cc Cilindro cilinder bij
www.vdhparts.nl
> > > kopen.
> > > > > > > Ze zegen dat er bij die cilinder geen cilinderkop zit en dat
ik
> > dan
> > > > mijn
> > > > > > eigen cilinderkop (de standaard cilinderkop van een Honda
MTX-SH)
> > erop
> > > > > moet
> > > > > > doen.
> > > > > > > En dat ik eventueel een extra voetpakking ertussen moet doen.
> > > > > > > Nou is mijn vraag:" herken jij dat"?
> > > > > > > En waarom moet er dan een extra voetpakking tussen, en hoe
moet
> ik
> > > dat
> > > > > > zien of horen dat er een extra voetpakking tussen moet.
> > > > > > > Hoe merk ik dat.
> > > > > > >
> > > > > > > Ik hoop dat je snel terug mailt.
> > > > > > > vrgr, Pieter Algra uit Oss
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > > ------ eviromental variables ------
> > > > > > > REMOTE HOST:
> > > > > > > BROWSER: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; Win 9x
> > 4.90;
> > > > > > WanadooNL31; Q312461)


voordat deze kerel weet hoe je met een honda moet sleutelen, moet hij eerst alle FAQS hier 20keer lezen, en dan mag je hem wel een week lang met zn honda en n hoop gereedschap ergens opsluiten, mischien dat hij dan eindelijk begint te doen ipv te denken en te kletse als n wijf

ok dit is wel beetje lomp van me eigenlijk marja

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-1-2006 om 0:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-5-2008 om 2:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2009 om 2:14 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-5-2002?14:15 Print reply

Posts: 7007
Als die kerel nou es ff op een van die links had geklikt had dat jou veel tijd gescheeld!
 
nobody fuck with us!!
Nikoz 19-5-2002?15:26 Print reply
Posts: 819
terung wat een verhaal sorry iets te veel om allemaal te gaan lezen
 
mito maaaster
Blorn 19-5-2002?18:16 Print reply

Posts: 13825
wat een ongeloofelijke sukkel die gozer..

na 130 km inrijden al 13.000 toeren??

mafkees
 
B3AST 19-5-2002?18:23 Print reply
Posts: 2469
WHAAAAAAAHAAAAAAAAAHAHAHAHAHAAAAA

ik hebbum helemaal gelezen WHAHAA wat een mafkees....

met 13mm en ori bocht ga je 180
 
- insane in the brain -
MBBBBBB 19-5-2002?18:35 Print reply
Posts: 2340

 
NSRacing 19-5-2002?18:36 Print reply
Posts: 88
jambek
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
dutchviggen 20-5-2002?13:38 Print reply
Posts: 241
KEIgaaf zulke gasten.
 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
Saknet 20-5-2002?14:15 Print reply

Posts: 10355
Jah hijs fijn.. mischien had ik beter de scheldwoordjes achterweg kunnen laten maar op dat moment was ik eigelijk ff beetje pissed omdat ik best wel tijd gestoken had in die antwoorden voor niks dus..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hier_ben_ik - Administrator 20-5-2002?21:30 Print reply

Posts: 8499
waarschijnlijk leest hij dit ook. Ik denk dat we de reden van alle newbies hier gevonden hebben mensen...
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 1557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved