Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #39137 - Vespa grillo valt uit
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
B.Schuman |
25-9-2006 15:31 |
Posts: 5 |
mensen !
ik heb afgelopen week een vespa grillo gekocht,
en wat blijkt:
als je een tijdje rijdt dan valt deze uit, althans niet direct uit maar hij gaat zachter en dan valt deze uit.
wat zou dit allemaal kunnen zijn ?
en hebben er meer mensen ervaring mee
het zou heel erg fijn zijn als jullie me konden helpen,
B.v.d
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-9-2006 15:41 |
Posts: 17929 |
word die ook erg warm dan?
|
|
|
|
Firedogg |
25-9-2006 15:43 |
Posts: 231 |
heb ik ook gehad met me grillo,
was toen me onstekking... kijk die even na(was 6 euro nieuw ofzo)
|
|
|
|
B.Schuman |
25-9-2006 15:47 |
Posts: 5 |
alvast bedankt voor de begin reacties,
@ thijsse: nou ik moet zeggen ik weet niet of deze erg warm word,
maar volgens mij niet overdreven, maar als dit zo is, wat zou het dan kunnen zijn
@ firedogg: viel de jouwe ook uit na een tijdje dan ?
zou eerlijk gezegd trouwens niet weten waar de ontsteking zit,
maar moet erbij zeggen dat als deze uitvalt dat ik eigenlijk als ik eventjes trap (want het is een aantrap brommer geen kickstarter) dat deze het weer doet maar dan wel weer sneller uitvalt,
ook hoor vaak als ik wat harder rijd, en gas terugneem een soort getik onder de brommer
maar kan het niet aan de caburateur liggen of zo ?
dat deze erg vuil is ?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-9-2006 15:50 |
Posts: 17929 |
na hoe lang valt hij uit?
|
|
|
|
siepie |
25-9-2006 15:50 |
Posts: 75 |
best wel kans dat je bijna een vastloper hebt gehad.
Loopt ie vlak voordat ie dr mee stopt ook erg zwaar, dus dat ie terug zakt in toeren en dat ie niet meer zo hard loopt??
|
|
|
|
Firedogg |
25-9-2006 15:52 |
Posts: 231 |
mmh, ik had precies het zelfde.. heb toen me cdi vervangen en teon deed hij het weer top. Had het same met me pa gedaan dus zal het zo ff vragen aan hem, is binne 15 min thuis.
Je cdi zit rechts achter dat kapie bij je trapper..
|
|
|
|
B.Schuman |
25-9-2006 16:18 |
Posts: 5 |
@ thijsse,
hij valt uit na misschien een vijf tot 15 minuten rijden, zodra die warmer en warmer word dus
wat bedoel je met een vastloper siepie ? in iedergeval vlak voordat deze uitvalt begint hij zeg maar wat minder te doen en dan valt hij uit.
@firedogg: thanx man, maar de cdi is dus de ontsteking ?
heb je een bepaalde omschrijving van dat ding,
ik wil graag zelf proberen hem een te maken aangezien het bij de erkende brommer makers zo duur is !
|
|
|
|
2_Speed |
25-9-2006 16:24 |
Posts: 298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: B.Schuman
@ thijsse,
hij valt uit na misschien een vijf tot 15 minuten rijden, zodra die warmer en warmer word dus
wat bedoel je met een vastloper siepie ? in iedergeval vlak voordat deze uitvalt begint hij zeg maar wat minder te doen en dan valt hij uit.
@firedogg: thanx man, maar de cdi is dus de ontsteking ?
heb je een bepaalde omschrijving van dat ding,
ik wil graag zelf proberen hem een te maken aangezien het bij de erkende brommer makers zo duur is !
cdi kan je nie maken STUK=STUK
edit: cdi is geen ontsteking als je kabel vanuit je bobine volgt dan zul je hem vanzelf vinden. Bobine kan je vinden door bougiekabel te volgen
Dit bericht is gewijzigd door 2_Speed op 25-9-2006 om 16:25 uur.
|
|
|
|
B.Schuman |
25-9-2006 16:27 |
Posts: 5 |
maar je cdi kan je dan wel vervangen natuurlijk ?
maar als het echt aan de cdi ligt, waarom kan ik er dan wel een tijdje op rijden voordat deze uitvalt ?
ligt het aan de hoeveelheid warmte dan,
weet iemand wat ongeveer de prijs is van een cdi ?
|
|
|
|
siepie |
25-9-2006 16:39 |
Posts: 75 |
als ik eerlijk ben dan heb je niet zo veel verstand van brommers, als ik dit zo lees. Of heb ik geen gelijk???? Als je hem zelf wilt maken, en het niet te veel mag kosten, zou ik als ik jou was een iemand vragen die dit in de avonduren bij wil beunen. klasgenoot of vriend ofzo. dan kun je dr zelf bij zijn, zo krijg je er vanzelf meer verstand van.
Als ik dit zo lees heb je hem met een paar uur werk wel weer goed aan het lopen, tenzij je een vastloper heb gehad.
Wat ik met een vastloper bedoel,,,, En vastloper wil zeggen dat hij te warm wordt. Daardoor zet de zuiger te veel uit (door de warmte) waardoor hij de cilinderwand gaat raken. Doordat hij de cilinderwand raakt ontstaat er nog meer wrijving, waardoor hij nog warmer word dus nog meer uit zet dus nog harder tegen de cilinderwand aan gaat drukken. Hierdoor gaat hij dus steeds moeilijker lopen, doordat de zuiger steeds meer weerstand ondervind van de cilinderwand. Als je hier dus lang mee door blijft rijden kan het zijn dat de zuiger zo erg uitzet dat ie zich als het ware helemaal vast in de cilinder drukt. Dat is een vastloper.
Vaak gaat er aan vooraf dat ie moeilijk begint te lopen en als je geluk hebt afslaat. Als je tegen een vastloper aan zit dan begint ie moeilijk te lopen, maar nadat je hem hebt laten afkoelen doet ie het vaak wel weer gewoon. Maar zal het zo weer gebeuren.
|
|
|
|
Royal Club |
25-9-2006 16:40 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: siepie
als ik eerlijk ben dan heb je niet zo veel verstand van brommers, als ik dit zo lees. Of heb ik geen gelijk???? Als je hem zelf wilt maken, en het niet te veel mag kosten, zou ik als ik jou was een iemand vragen die dit in de avonduren bij wil beunen. klasgenoot of vriend ofzo. dan kun je dr zelf bij zijn, zo krijg je er vanzelf meer verstand van.
Als ik dit zo lees heb je hem met een paar uur werk wel weer goed aan het lopen, tenzij je een vastloper heb gehad.
Wat ik met een vastloper bedoel,,,, En vastloper wil zeggen dat hij te warm wordt. Daardoor zet de zuiger te veel uit (door de warmte) waardoor hij de cilinderwand gaat raken. Doordat hij de cilinderwand raakt ontstaat er nog meer wrijving, waardoor hij nog warmer word dus nog meer uit zet dus nog harder tegen de cilinderwand aan gaat drukken. Hierdoor gaat hij dus steeds moeilijker lopen, doordat de zuiger steeds meer weerstand ondervind van de cilinderwand. Als je hier dus lang mee door blijft rijden kan het zijn dat de zuiger zo erg uitzet dat ie zich als het ware helemaal vast in de cilinder drukt. Dat is een vastloper.
Vaak gaat er aan vooraf dat ie moeilijk begint te lopen en als je geluk hebt afslaat. Als je tegen een vastloper aan zit dan begint ie moeilijk te lopen, maar nadat je hem hebt laten afkoelen doet ie het vaak wel weer gewoon. Maar zal het zo weer gebeuren.
hmm, als ie daarna gewoon loopt is het eerder een warmloper?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
siepie |
25-9-2006 16:42 |
Posts: 75 |
ja nouja, bedoel ik op een haar na een vastloper dan
|
|
|
|
siepie |
25-9-2006 16:43 |
Posts: 75 |
maar vaak moet je dan wel de zuiger en cilinder vervangen omdat die beschadigd zijn
|
|
|
|
DR Gert-Jan |
25-9-2006 17:03 |
Posts: 248 |
kun je mij eens uitleggen wat t verschil is tussen een "aantrap brommer" en een kickstarter??
|
|
Team DR --> www.drekracers.nl |
|
siepie |
25-9-2006 17:08 |
Posts: 75 |
ja ghehe kijk maar eens in het woordenboek wat kickstarter betekend b.schuman
|
|
|
|
Dit topic is 2666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|