Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitshimmen krukas kreidler

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39133 - uitshimmen krukas kreidler
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Almer 25-9-2006 10:08 Print topicpost

Posts: 3325
Nu heb ik de krukaslagers van mn kreidler vervangen en uitgeshimmed, draait allemaal mooi...
Maarrrrrrr...! Ik moest er een 3/10 mm aan shimms tussen doen en nu heb ik shimms van 1/10 mm. Nu heb ik dus aan de ene kant 2/10 en aan de andere kant 1/10 en staat de krukas dus 1/10 mm uit het center, is dit erg en moet ik gewoon shimringen zoeken van 50/100 (als ze nog bestaan?!). Of kan ik het gewoon zo laten?

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 25-9-2006 om 10:08 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Kees de Jong 25-9-2006 10:44 Print reply

Posts: 1881
Die 1/10 mm lijkt me niet erg, als je een pakking tussen carters doet kan ie meer afwijken.
 
7 seconden, of 21 gram
Almer 25-9-2006 10:53 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
Die 1/10 mm lijkt me niet erg, als je een pakking tussen carters doet kan ie meer afwijken.


uitshimmen doe je al met de pakking tussen het carter omdat je pakking ook 1/10 mm is, en nu staat ie dus zowiezo 1/10 mm uit het midden.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Raffel 25-9-2006 10:53 Print reply

Posts: 1226
daarom doe je ook geen papieren, maar vloeibare pakking tussen de middencarters als je t goed doet

btw, uitshimmen doe je aan 2 kanten eh.. in jou geval ben je er dus zeker van dat je aan allebei de kanten 15/100 moet uitshimmen?

Dit bericht is gewijzigd door Raffel op 25-9-2006 om 10:56 uur.
 
Almer 25-9-2006 10:54 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
daarom doe je ook geen papieren, maar vloeibare pakking tussen de middencarters als je t goed doet


Daarom zijn de vorige krukaslagers der ook uitgelopen
Die zaten te strak omdat er geen pakking tussen was gebruikt. Daar hoort gewoon een normale pakking tussen en die hoor je er ook tussen te doen als je hem uitshimmed
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Raffel 25-9-2006 10:57 Print reply

Posts: 1226
wat een nonsens.. uitshimmen is niks anders dan je krukas centreren in t carter en evt te grote speling opvullen.. als jij dus die pakking van 1/10 eruit laat, moet je 1/10 minder shimmen..

knap overigens, die pakking, is die 1/10 als je m los hebt, of als je de carters tegen elkaar strak aangebout hebt? tis maar papier..
 
Kees de Jong 25-9-2006 11:00 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Daarom zijn de vorige krukaslagers der ook uitgelopen
Die zaten te strak omdat er geen pakking tussen was gebruikt. Daar hoort gewoon een normale pakking tussen en die hoor je er ook tussen te doen als je hem uitshimmed


Ja, dat begrijp ik. Ik bedoelde dat er blokjes zijn waarbij een stuk dikkere pakkingen gebruikt worden tussen de carters (Sachs blokjes bv) waardoor de afwijking groter kan worden dan die 1/10 mm. Maar als je het gewoon zeker wilt weten moet je op zoek naar die ringen, lijkt me dat die nog wel ergens te krijgen zijn.

 
7 seconden, of 21 gram
Raffel 25-9-2006 11:02 Print reply

Posts: 1226
ieder zichzelf respecterende auto/motor zaak heeft ze..
 
Kees de Jong 25-9-2006 11:06 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
wat een nonsens.. uitshimmen is niks anders dan je krukas centreren in t carter en evt te grote speling opvullen.. als jij dus die pakking van 1/10 eruit laat, moet je 1/10 minder shimmen..

knap overigens, die pakking, is die 1/10 als je m los hebt, of als je de carters tegen elkaar strak aangebout hebt? tis maar papier..


Lijkt me als ze strak tegen elkaar aan zitten als hij de dikte meeneemt bij het shimmen.

 
7 seconden, of 21 gram
aprilia rs 50 girl 25-9-2006 11:36 Print reply

Posts: 4805
als je geen orginele pakking gebruikt(vloeibaar) word de afstand tusse je carters dus kleiner waar door de kans idd groot is dat het allemaal veelste klem komt te staan

neem je gewoon wel ori pakking dan hoort het allemaal te zitten zo als het hoort
 
henkie
Raffel 25-9-2006 11:40 Print reply

Posts: 1226
ware t niet dat juist dat de reden is dat je shimt.. omdat door kleine verschillen in lagerdikte, krukasdikte e.d (dus ook pakking) ruimte tussen kruk en lager groter/kleiner is dan je zou willen.. Meestal krijg je als je voor dapp of kreid (vast ook andere merken) als je een nieuwe krukas koopt, een klein scala aan shimringen erbij..
 
aprilia rs 50 girl 25-9-2006 11:42 Print reply

Posts: 4805
zo ver ik weet krijg je die ringen er niet bij..
tenminste k heb ze er nooit bij gehad
en heb tog al aardig wat krukasjes verkocht:S
 
henkie
Raffel 25-9-2006 11:44 Print reply

Posts: 1226
wsl nieuw spul allemaaal? en niet immi krukken in 20-30 jaar oude bakken die wel es uitgehobbelt raken enzoe?
 
aprilia rs 50 girl 25-9-2006 11:50 Print reply

Posts: 4805
nee nieuwe zooi
 
henkie
Raffel 25-9-2006 11:54 Print reply

Posts: 1226
'nuf said
 
PRO TUNING 25-9-2006 15:05 Print reply

Posts: 4000
Die 0.10 mm maakt niets uit.
Het uitshimmen is om de lagerspeling af te stellen.
 

Dit topic is 4907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved