Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inrijden of wa?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39125 - Inrijden of wa?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timmetje1990 24-9-2006 20:17 Print topicpost

Posts: 801
Ik heb een Honda MTX-SH, ben niet de enige.
Ik heb gister mijn clinderen er af gehaalt, laten honen, nieuw zuigertje, cilinderkop af laten vlakken. En ben er vandaag dus weer eens goed op wezen rijden (Goed warm laten lopen, Niet te lang op zelfde toerental rijden, soms op top proberen) en als ik soms op mijn top rij, begint hij heel erg te trillen en haalt hij misschien net de 63, terwijl hij hiervoor (toen mijn cilinder goed versleten was) makkelijk rond de 67 haalde. Mijn vraag dus, ligt het omdat ik mijn cilinder nog in moet rijden dat hij nog niet mijn oude top rijd en waar het trillen vandaan zou kunne komen. Rij orignele met alleen andere einddemper.

Alvast bedankt
 
Tim heeft gesproken :'D

Remco RS 24-9-2006 20:19 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmiay
Ik heb een Honda MTX-SH, ben niet de enige.
Ik heb gister mijn clinderen er af gehaalt, laten honen, nieuw zuigertje, cilinderkop af laten vlakken. En ben er vandaag dus weer eens goed op wezen rijden (Goed warm laten lopen, Niet te lang op zelfde toerental rijden, soms op top proberen) en als ik soms op mijn top rij, begint hij heel erg te trillen en haalt hij misschien net de 63, terwijl hij hiervoor (toen mijn cilinder goed versleten was) makkelijk rond de 67 haalde. Mijn vraag dus, ligt het omdat ik mijn cilinder nog in moet rijden dat hij nog niet mijn oude top rijd en waar het trillen vandaan zou kunne komen. Rij orignele met alleen andere einddemper.

Alvast bedankt

ik heb hem de eerste 2 dagen niet op top gehad, ongeveer 100km gereden, nu heb ik hem dan wel op top gehad

hoe lang heb jij gereden?
 
Timmetje1990 24-9-2006 20:20 Print reply

Posts: 801
Weinig, tussen de 10-20 KM
 
Tim heeft gesproken :'D
Remco RS 24-9-2006 20:21 Print reply

Posts: 11463
en heb je hem wel iets aan de rijke kant staan?
 
XtreemTerror 24-9-2006 20:22 Print reply

Posts: 1629
als je gelijk voluit blaas kan zijn dat je zuiger/cilinder/zuigerveren weer naar de knoppe zijn ..
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Timmetje1990 24-9-2006 20:23 Print reply

Posts: 801
yup, extra veel olie

@Xtreemterror

rij voornamelijk rustig en een stuk laagtoerigerer, maar kon het niet laten om keertje top te testen

Dit bericht is gewijzigd door Timmiay op 24-9-2006 om 20:25 uur.
 
Tim heeft gesproken :'D
Davidjuhh 24-9-2006 20:24 Print reply

Posts: 367
Zo snel op top proberen is niet goed... Maar het zou het trillen niet moeten veroorzaken. Dat ligt aan iets anders... Heb je de zuiger er op de goede manier in gezet?
"Tikt" hij ook meer als de moter draait? Want het afflakken kan het wel zijn, dat ie te veel is afgeflakt oid... Dan gaat je zuiger tegen de kop aan zitten (heel klein beetje) en dan gaat de boel wel trillen...
 
mtx-motard 24-9-2006 20:25 Print reply

Posts: 14947
rij eerst maar een paar honderd km and see what happens...

edit: heet niet voor niets ''inrijden'' dat betekend niet starten en kijken hoe die het doet op de top

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 24-9-2006 om 20:29 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Timmetje1990 24-9-2006 20:28 Print reply

Posts: 801
hoor zo geen getik en mijn cilinderkop is minimaal afgevlakt aangezien de vorige eigennaar der behoorlijk aantal krassen in gemaakt had =_=

Maar zal in ieder geval komende tijd laten om op top te gaan rijden. Maar ik dacht zelf van het veroorzaken van het trillingen dat ik mijn uitlaat niet goed vast heb gezet, maar kon er naderhand niets aan vinden :S
 
Tim heeft gesproken :'D
Davidjuhh 24-9-2006 20:30 Print reply

Posts: 367
Dat was ook een mogelijkheid geweest ja. Maar zuiger zit er dus ook goed in? neem aan van wel... Als die verkeerd zit kan het ook gaan trillen (meestal gebeurt er dan wat meer :P)
 
Remco RS 24-9-2006 20:32 Print reply

Posts: 11463
pijl naar de uitlaat
 
Timmetje1990 24-9-2006 20:33 Print reply

Posts: 801
Dan gebeurt er idd wel vaker wat meer ja, maar zal nu eerst eens afwachten en niet meer op top gaan rijden (hoop dat 1 of 2 keer een paar sec op top rijden niet zo vreselijk erg zal zijn voor mijn zuigerveren/cilinderwand) en afwachten of da geluid nog veel langer blijft.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp
 
Tim heeft gesproken :'D
Remco RS 24-9-2006 20:34 Print reply

Posts: 11463
anders ff je wand bekijken
 
Davidjuhh 24-9-2006 20:35 Print reply

Posts: 367
Nja geen probleem :P
Ma nog 1 vraagje: heeft ie nog goed compressie? Zoja: zuigerveren prima, zo niet: zuigerveren kaduuk

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
anders ff je wand bekijken

indd

Dit bericht is gewijzigd door Davidjuhh op 24-9-2006 om 20:36 uur.
 
Timmetje1990 24-9-2006 20:41 Print reply

Posts: 801
hij heeft gelukkig nog wel goeie compresie :')
 
Tim heeft gesproken :'D
Leen 24-9-2006 20:42 Print reply

Posts: 26877
aaaaargh


niet extra veel olie gebruiken stelletje ezelsveulens, gewoon sproeier iets groter nemen.

met extra olie koolt je uitlaat aleen maar dicht, en je brommer loop uiteindelijk nog armer ook.
 

Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved