-simon- |
24-9-2006 14:06 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
dan zou ik eerder die jongen een nieuwe teller voor ze verjaardag geven
was cross brommer en is met auto gemeten.
met een bmw of een toyota welke weet ik niet.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 24-9-2006 om 14:07 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
MB-8 GreenLizar |
24-9-2006 14:13 |
Posts: 201 |
Oke...dit is geen opscheppraatje:
Ik had vroeger altijd een 70cc eurokit met een 20mm opschuifmikuni en een bullet uitlaat. Daarmee ging die op de teller 120. Ik heb die teller laatst "geeikt" in de vorm van...ik heb er met mijn motor naast gereden en die gaf EXACT hetzelfde aan. Mijn motor heeft een tellerafwijkingvan maximaal 10% dus reed mijn MB minimaal 108, en ik schat het net iets boven de 110.
Ik heb nu een 115cc met een 20mm en een proma erop zitten, en die rijdt 105 Dus die komt nog net niet boven de 100 echte kilometers. Al heb ik de 5de vesrsnelling nog niet gebruikt.
Maargoed, met een goede 70 eurokit en een 20mm moet je wel boven de 100 gaan. Met een 18mm zal je het niet redden denk ik. Als je een 20mm hebt, doe daar dan een 105 of 110 sproeier in.
|
|
|
|
Saknet |
24-9-2006 14:34 |
Posts: 10355 |
ik denk niet dat die 2mm nou zo'n verschil maakt eigenlijk
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
2takt Gangster |
24-9-2006 15:05 |
Posts: 1147 |
eurokit's voor mt zijn niet snel (de oude types zijn beter dan de nieuwe) en over de wand kwaliteit hoor je ook niet zulke goeie berichten met een 50 import kun je net zo snel alleen heb je minder trekkracht.
wil je een egt snelle cilinder hebben op je 50 cc onderblok dan zou ik je een eurocilindro(ook wel athena) aanraden en deze iets laten bewerken door een tuner dan wil hij de 100 wel halen maar dik over de 100 gaat je niet met een 50 onderblok lukken (of je moet egt serieus veel geld en verstand van zaken hebben)
als je untuned snel wil gaan zou ik voor de eurocilindro gaan vnwege prijs/kwaliteit verhouding of voor de mallosie of polini nadeel
van de laatste twee is de prijs
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 24-9-2006 om 15:06 uur.
|
|
|
|
driver004 |
24-9-2006 15:09 |
|
2takt Gangster |
24-9-2006 15:22 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]
bter polini als mallosi nt of een mallosi ot op de kop tikken
idd mallosie ot is het beste maar vind er maar eens een
en over die polini of malossie nt zijn de meningen verdeeld iedereen heeft weer andere ervaringen met beide merken en de verschillen liggen niet zo ver uit elkaar.
heeft btw iemand foto of poortmapje van de mallosie ot
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 24-9-2006 om 15:23 uur.
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 24-9-2006 om 15:24 uur.
|
|
|
|
John Huijben |
24-9-2006 22:46 |
Posts: 2433 |
wat een hoop gezever zeg .
110 op een 70cc eurokit is gewoon onzin.
als jij een nieuwe 70cc eurokit koopt loopt dat ding gewoonweg GEEN 110.
en een polini / eurocilindro / malossi ook niet.
een malossi mischien 90 ofzo, dan houd het ook ver op.
was zelfs met mn eurokit met aangepaste zuiger en onbegrensde uitlaat sneller dan n kerel met n 70cc polini, luhao en 20mm mikuni.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Davidjuhh |
24-9-2006 22:49 |
Posts: 367 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RTT-tUnInG
ja kan allemaal perfect idd net als hierboven ff extra kop of voetpakkingen gebruiken en natuurlijk goed afstellen
Geen extra voetpakkingen, want dan verander je de timing
Dit bericht is gewijzigd door Davidjuhh op 24-9-2006 om 22:50 uur.
|
|
|
|
mblover |
24-9-2006 22:59 |
Posts: 5391 |
tis honda, geen am6.
Wil je over de 100, dan heb je ook meer als 100 cc nodig, of je moet het hele zaakje flink tunen.
beste is gewoon om 80blok te halen met 125 eurocil en 24mm, dan gaat hij wel een goede 100 lopen.
Met een 70cc kan je de 100 halen, maar verwacht niet dat ze dik 100 lopen hoor.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
24-9-2006 23:02 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Davidjuhh
[...]
Geen extra voetpakkingen, want dan verander je de timing
Dit bericht is gewijzigd door Davidjuhh op 24-9-2006 om 22:50 uur.
bij mt verander ik liever mijn timing door meer voetpakkingen te gebruiken als dat ik met meer koppakingen ga kloten .
vindt parmakit voor mt trouwens erg fijne cilinder . ik vond dat deze een erg brede kracht hadden en erg lang meegaan .
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 24-9-2006 om 23:04 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
HONDARACINGTEAM |
25-9-2006 0:06 |
Posts: 1806 |
70cc eurokit getuned loopt leuk
mijn liep getuned goed 105 @t cbr teller tis mooi voor 70cc icm met gare proma
standaart met een zware twh liep die 88,7 digitaal
het is maar net waar je voor kiest en wat je wil hard optrekken of hoge top zelf in de hand
|
|
|
|
MB-8 GreenLizar |
26-9-2006 19:18 |
Posts: 201 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
wat een hoop gezever zeg .
110 op een 70cc eurokit is gewoon onzin.
als jij een nieuwe 70cc eurokit koopt loopt dat ding gewoonweg GEEN 110.
en een polini / eurocilindro / malossi ook niet.
een malossi mischien 90 ofzo, dan houd het ook ver op.
was zelfs met mn eurokit met aangepaste zuiger en onbegrensde uitlaat sneller dan n kerel met n 70cc polini, luhao en 20mm mikuni.
Ja zo'n soort reactie had ik wel verwacht. Maar dat ding ging nou eenmaal zo hard. Ik had die cilinder 2de hands gekocht en hij had een hele vreemde maat volgens de brommerzaak. Anders dan normale eurokit. Hij was ook ietsje groter (doorsnede halve mm groter ofzo). Hij was ook niet kapot te krijgen, totdat oom agent 'm had ingenomen. Daarna 2 andere "normale" eurokitjes gehad, en daar brokkelde de wand al snel af. Misschien was het de combinatie met die uitlaat en carb.
Maar dit is hoe het zit. Ik heb nog 12 MB's gehad, en een MTX met allemaal 70cc van verschillende merken die allemaal de 100 net niet haalden (top tussen de 85 en 100 op de teller). Maar die cilinder haalde het wel. Die rare maat eurokit bestaat wel, want die handel kon eraan komen. Maar het was niet de normale 70 eurokit nee.
P.S. Het was waarschijnlijk dat oude type. Ik heb 'm namelijk 2de hands gekocht in 1995 Dus als je er zoeentje kan vinden, met de juiste uitlaat (geen proma)....knallennn
Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 26-9-2006 om 19:21 uur.
|
|
|
|
mail2kid |
26-9-2006 20:06 |
Posts: 1905 |
tis een uitgeboorde belg totale cc =54.xx
(boring=41mm) maar dat ding blaast echt.
HIj rijdt mey half gas mij eruit (met mijn tsx 50ccsnel (top 90))
uitlaat poort is wel vreet groot
teller gaat ver voorbij de laatste streepjes
Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 26-9-2006 om 20:06 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 26-9-2006 om 20:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mail2kid op 26-9-2006 om 20:08 uur.
|
|
Golf II styling |
|
Matthijsar50 |
26-9-2006 23:08 |
Posts: 1029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: schautje
ik heb nu een belgische cil hangen met een 18 mm en ontgrensde luchtfilter.
ik hang die 18 mm kehin er gwoon achter
een ontgrensd luchtfilter?
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
slow nsr driver |
26-9-2006 23:28 |
Posts: 264 |
het is gewoon geluk hebben dat je net een snelle cilinder treft. Je kunt 2 exact dezelfde cilinders hebben maar het kan zo zijn dat de één 5 km harder gaat dan de ander. Is hetzelfde met uitlaten. Soms zit er gewoon een betere tussen.
Ikzelf rij nu met een immi 70 voor nsr (ongetuned) en dat gaat egt harder dan de parmakits en athena's die ik heb gehad.
Ik zou egt een immi aanraden met een goede zuiger.
|
|
|
|