Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR 80cc rijd vreemd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39088 - Honda NSR 80cc rijd vreemd
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2_Speed 22-9-2006 21:48 Print topicpost

Posts: 298
Kheb dus vanmiddag volgas en platgelegen, en haalde 110km/h (vreemd liep eerst 120km/h) maar das ut probleem niet zo zeer. Ik liet het gas los en hij begint te stotteren. Geef ik volgas dan smoort ie um. Het mwoaaaaaah geluid krijg je dan te horen. Maar als ik dus paar keer terug schakel dan pakt ie um wel weer op. Dus alleen in de laatste versnelling en volgas. (10.000 toeren)

Kheb ut nog nie eerder gehad dus graag reacties over wat ut kan wezen

Edit:

Setup:
80cc ori
Techno uitlaat
24mm immi (sproeier 140)
TWV 17/38

Dit bericht is gewijzigd door 2_Speed op 22-9-2006 om 21:50 uur.
 

TS-jetze 22-9-2006 22:17 Print reply
Posts: 326
vuil in de carb?
 
SFke..
2_Speed 22-9-2006 22:21 Print reply

Posts: 298
nope carb is er net achter gezet en is nieuw
 
mtx-motard 22-9-2006 22:23 Print reply

Posts: 14947
klinkt als valse lucht/ teveel lucht. miss luchtfilter etc, boutjes los etc.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
2_Speed 22-9-2006 22:26 Print reply

Posts: 298
vreemd dat ie dat alleen dan doet in de laatste versnelling, kheb powerfilter btw
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-9-2006 22:33 Print reply

Posts: 10835
benzinekraan niet verstopt ofzo? Dat hij niet genoeg benzine krijgt als hij het meeste vermogen moet leveren.
Zou ook het verschil in topsnelheid kunnen verklaren.
Er zit duidelijk iets niet goed in je mengselsamenstelling
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
2_Speed 22-9-2006 22:35 Print reply

Posts: 298
okeej dat zou miss kunnen, maar als ik nou 10000 toeren in zn 1/2/3/4/5 rij dan heeft ie daar dus geen last van en dat snap ik dus niet
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-9-2006 22:42 Print reply

Posts: 10835
als je in zijn vrij vol gas draaid dan kost dat je brommer lang niet zoveel vermogen als in de hoogste versnelling met luchtweerstand e.d.

ALs je je brommer hard laat werken dan heeft hij vanzelfsprekend meer brandstof nodig
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
2_Speed 22-9-2006 22:47 Print reply

Posts: 298
maar kheb ut wel over dat nadat ik volgas rij en dan gaslos doe en na bijv 1 sec weer gas wil geven dan smoort ie um dus en wat stotteren
 
Basbas 23-9-2006 0:00 Print reply

Posts: 97
ik ken het probleem , je moet je luchtregel sgroef ff afstellen, helemaal indraaien 2 slagen uit en dat probere met in en uitdraaien
 
2_Speed 23-9-2006 8:40 Print reply

Posts: 298
kzal ut vanmiddag ff proberen
 
MT70-nolimit 23-9-2006 9:49 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Basbas
ik ken het probleem , je moet je luchtregel sgroef ff afstellen, helemaal indraaien 2 slagen uit en dat probere met in en uitdraaien

zolang hij daar nog niet aan gezeten heeft en het apparaat daar voor goed gelopen heeft kan dat het ook niet zijn. Als ie eerst een paar keer terug moet schakelen om hem weer op te pakken kan ik dat geen fijnafstelling (=lees: luchtstelschroef)noemen.

Dat ie eerst 120 liep en nu 110 klopt van geen kant want je haalt 120 never nooit met dat ori nsr 80 cilindertje
 
gaat lang goed
honda-mbx 23-9-2006 10:56 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

zolang hij daar nog niet aan gezeten heeft en het apparaat daar voor goed gelopen heeft kan dat het ook niet zijn. Als ie eerst een paar keer terug moet schakelen om hem weer op te pakken kan ik dat geen fijnafstelling (=lees: luchtstelschroef)noemen.

Dat ie eerst 120 liep en nu 110 klopt van geen kant want je haalt 120 never nooit met dat ori nsr 80 cilindertje


klopt.

durf bijna wel een wedje te leggen dat het een vuile carb is..
je zegt wel van: kan niet deze is nieuw en er net achter gezet, maar heb je er wel een filter tussen?
haal hem er gewoon af en maak hem schoon, denk dat dat je probleem is.
 
ik vlam je..
BSTS 23-9-2006 13:57 Print reply

Posts: 4241
loopt die niet wat te arm?

of heb je een te dikke carb?

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 23-9-2006 om 13:57 uur.
 
sprintjah
2_Speed 23-9-2006 14:08 Print reply

Posts: 298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

zolang hij daar nog niet aan gezeten heeft en het apparaat daar voor goed gelopen heeft kan dat het ook niet zijn. Als ie eerst een paar keer terug moet schakelen om hem weer op te pakken kan ik dat geen fijnafstelling (=lees: luchtstelschroef)noemen.

Dat ie eerst 120 liep en nu 110 klopt van geen kant want je haalt 120 never nooit met dat ori nsr 80 cilindertje


Er is een nieuwe 24mm achter gezet. Mn vorige (18mm) was gaar. Kheb dr nix aan afgesteld zo erop en proberen dus heb dit probleem.

Kzou zeggen kom hierheen en probeer hem ff, dan zul je zien dat ik gelijk heb Nja je zult in ieder geval merken dat ie wel degelijk 110 rijd op ut moment. En de manier hoe hij die snelheid haalt dan weet je ook meteen dat 120km/h ook nie zo moeilijk is voor een 80cc ori "cilindertje"




Dit bericht is gewijzigd door 2_Speed op 23-9-2006 om 14:09 uur.
 
2_Speed 23-9-2006 14:11 Print reply

Posts: 298
Kheb dus net weer ff goed gegast met ut brommertje. Zodra ik in de 6 volgas rij en um hoog in toeren krijg dan blijft ie ook hoog in toeren als ik koppeling in trek. En dat is na een seconde of 2 ook weer weg. en dat slecht oppakken dan. kheb de luchtschroef een halve slag uitgedraait.
 

Dit topic is 1722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved