Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dip bij +- 6500 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39031 - dip bij +- 6500 toeren
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinko 20-9-2006 20:48 Print reply

Posts: 1012
valse lucht is het ook niet.

zit nieuwe koppakking op
en ik heb allemaal nieuwe pakkingen van carb naar membraam erop gezet.
 
erwinko 20-9-2006 22:08 Print reply

Posts: 1012
ik heb voor de zekerheid evengoed ff met de gasnaald gespeeld.

eerst was het clipje voor het bovesnte standje een beetje lam.
toen was het in de lage toeren de hele tijd "bwooaaappp"

dus ik denk dit is helemaal niks, bleek dat het clippie los was gegaan en de gasnaal gewoon in de carb stond :S

gelukkig niks mn cilinder in

voor de rest loopt ie ook vaag als ik rij.

hinghinghinghinghinghinghing maar dat komt denk ik doordat de achterband er nog niet lekker in zit.

morgen probeer ik het vliegwiel nog ff los te krijgen met een ijzeren hamer, zodat hij schrikt (rubber vangt de klap op)

tandwiel verhouding is trouwens 16 > 42
 
Davidjuhh 20-9-2006 22:25 Print reply

Posts: 367
Probeer poulie trekker te krijge, heb drie stuks voor een tientje op de markt kunne krijgen: 2klauws, kleine drieklauws en een grote drieklauws, super handig
Heeft de buurman niet zo een ding? ff vrage... anders krijgen je lagers zo een opdonder
 
erwinko 20-9-2006 22:32 Print reply

Posts: 1012
poulie trekker lukt niet.

die gaat niet om het vliegwiel en past ook niet in de gaatjes..
 
Djeep 20-9-2006 22:54 Print reply

Posts: 8621
1. Charmoo 50cc is niet standaard
2. Charmoo 50cc vind ik ook niet echt een chille cilinder, heeft niet echt bijzonder vermogen (ik had 50cc + 18mm + homoet) precies hetzelfde dus..
3. Mischien moet je even lichter vertanden?

4. Stottert hij voor de powerband of echt een dip?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
erwinko 21-9-2006 10:59 Print reply

Posts: 1012
echt een dikke dip

ik heb gemerkt dat als ik hem 9300 toeren laat maken hij eigenlijk net boven de dip komt maar in zn 4 lukt dat niet.
dan komt ie in zn dip en zakt hij zelfs wat terug :S
 
superior mt7 21-9-2006 12:09 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik krijg het vliegwiel er echt niet af. omdat honda nieuw is bij mij heb ik dus ook geen vliegwiel trekkertje :P

dus gewoon lekker ouderwets rubberen hamer en waterpomp tang

maar lukte ECHT niet..

kleinere sproeier kan volgens mij niet, hij is nu al mooi bruin.
dan wordt ie te licht met een nog kleinere sproeier.



kleur van ene bougie is maar een erg ruwe maatstaf. ook als hij koffiebruin is kan ie nog te rijke lopen, was met mijn mt vroeger ook vaker.

bougie koffiebruin, ook als ie vet te arm of te rijk liep.
 
V8
erwinko 21-9-2006 16:27 Print reply

Posts: 1012
afstelling is inderdaad niet helemaal goed ben ik achter gekomen...

als hij koud is heb ik bijna geen last ervan
 
Stannergy 15-12-2010 20:02 Print reply
Posts: 1
Heb dit ook.
Malossi 70
malossi membraam 4 kleps carbon
Keihn 16 mm sproeier 100 (standaard)
Uitlaatje die beter trekt dan tecno (bij tecno is et erg, lekkere powerband wel) & veeeel stiller is.
Vertanding: vanvoor 14 & achter 43

Rond 6000 & 7000 toeren geen vermogen, in hogere versnelling is de dip zo erg dat ie trug in toeren gaat, stottert zelf een soort van uitvalt.
voor de rest voorbij 8000 toeren, trekt ie goed door tot 13000
laatste versnelling (6de) 12000 toere max at 105 per uur.

Met huidige kou is het wel een ramp op te rijden maar ik heb ook de dip & weet niet hoe het komt

+ bromboer die vroeger met nsr's racete heeft nooit een nsr gekend waarbij je die dip niet hebt, tenzij je cilinder tuned.

greetz
Stan

 

Dit topic is 4857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved