Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dip bij +- 6500 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39031 - dip bij +- 6500 toeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinko 20-9-2006 16:41 Print topicpost

Posts: 1012
heey

ik heb een nsr met deze setup:

50 charmo GE2 (standaard dus)
18mm keihin # 96 en powerfilter
homoet racing special

als ik optrek, heeft hij een vette dip bij de +-6500 toeren die duurt tot de 7000 toeren ong.

als hij door die dip heen is, trekt ie ineens een stuk harder op als voor de dip.

na de dip laat ik hem doorgaan tot ruim 8000 toeren soms zelfs 9000. als ik dan noor de volgende versnelling schakel, kom ik precies weer in de dip en dat schiet echt niet op, vooral met harde tegenwind (nu het geval)
doordat hij in de dip komt en tegen wind, trekt hij hem er niet doorheen en blijft hij dus hangen onder de dip @ 6000 toeren.

in zn 1 en 2 trekt hij hem er nog wel doorheen.

maar in zn 3 en 4 trekt ie het niet.

iemand die weet hoe ik die dip kan verhelpen??
 

bart de scootergek 20-9-2006 16:42 Print reply

Posts: 8916
kan de standaard honda cdi dip zijn, die zit ook ongeveer op dat toerental, maar raar dat je er in de 3 en de 4 meer last van hebt. maar aan de andere kant is dat wel logisch, in de 1 en de 2 ben je zo voorbij dat toerental en uit de dip dus.
 
Honda RC-33
deapriliaman 20-9-2006 16:48 Print reply

Posts: 74
ik had hetzelfde bij mn malaguti rst.... met een veel grotere sproeier was het verholpen...
 
Moped Macho 20-9-2006 16:49 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deapriliaman
ik had hetzelfde bij mn malaguti rst.... met een veel grotere sproeier was het verholpen...

Bij jou was het dus gewoon afstellen. Ik weet niet of TS dit ook heeft gedaan?
 
Boerenkool om half 10.
Scozzisa 20-9-2006 16:51 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deapriliaman
ik had hetzelfde bij mn malaguti rst.... met een veel grotere sproeier was het verholpen...


ja maar ik weet niet of je toen harder ben gaan trekken

als het echt een heel veel grotere sproeier was die erin kwam
 
erwinko 20-9-2006 16:52 Print reply

Posts: 1012
en hoe is die cdi dip te verhelpen?

om de elco eruit te slopen heb niet veel zin.
maar als het de enige oplossing is moet het maar

ik ga zo ook ff de bougie kleur checken

maar volgens mij is hij zwart :P had nog nooit 8000 toeren gedraaid.

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 20-9-2006 om 16:53 uur.
 
deapriliaman 20-9-2006 16:54 Print reply

Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


ja maar ik weet niet of je toen harder ben gaan trekken

als het echt een heel veel grotere sproeier was die erin kwam


nee hij ging niet veel harder trekken maar hij de dip was wel weg(die zat bij mij tussen de 7k en 8k btw)
 
DR Gert-Jan 20-9-2006 17:05 Print reply

Posts: 248
of je gaat met je twv werken, door een lichtere vertanding te nemen zal hij makkelijker door die dip heentrekken
 
Team DR --> www.drekracers.nl
jean_ts50x_lc 20-9-2006 17:12 Print reply
Posts: 83
ik heb hetzelfde voor met men tsw,
setup
17,5 dell'orto
tnt luchtfilter
airsal snelle 50 cilinder
kundo-uitlaat voor rmx(sinds vandaag)
race kleppen(carbon)
twv op optrekken (denk iets van een 12-50)
toch zit ik nog steeds met de dip

plz help
 
homoet exhaust 20-9-2006 17:24 Print reply
Posts: 399
hebbe hondas weleens jah
probeer de ontsteking iets vroeger te zette
soms helpt dit
 
As I get older, the faster I used to be...
erwin fs1 20-9-2006 17:53 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
en hoe is die cdi dip te verhelpen?

om de elco eruit te slopen heb niet veel zin.
maar als het de enige oplossing is moet het maar

ik ga zo ook ff de bougie kleur checken

maar volgens mij is hij zwart :P had nog nooit 8000 toeren gedraaid.

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 20-9-2006 om 16:53 uur.



ik geloof dat je dan een andere cdi moet kopen....
 
vake bej te bange....
De Schout 20-9-2006 17:54 Print reply
Posts: 5327
slechte afstelling en slechte cil/uitlaat combinatie.
 
tune tweak fiddle bang bummer
erwinko 20-9-2006 17:55 Print reply

Posts: 1012
ik heb nog wel een andere cdi hoor. (nja, mn broer :P)


ik ga nu ff bougie kleur checken en vanavond zet ik de ontsteking wel ff vroeger

in iedergeval al bedankt
 
Scarface 20-9-2006 17:56 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GertieSM
of je gaat met je twv werken, door een lichtere vertanding te nemen zal hij makkelijker door die dip heentrekken


dat is niet echt een oplossing, daarmee verleg je het probleem alleen maar.
misschien een powerbox proberen? geen doppler!
Dat wil namelijk nog wel eens helpen om dat dipje te overkomen, perfect afstellen trouwens ook.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
erwinko 20-9-2006 18:05 Print reply

Posts: 1012
sproeier is goed, is echt mooi bruin
dus daar ligt het niet aan..


 
jean_ts50x_lc 20-9-2006 18:08 Print reply
Posts: 83
hum sproeier is altyd 'bruin' is nl van koper of messing of iets in die stijl, maar je spreoeier zal waarsch wel goed zijn moest je je vergissen tussen sproeier en bougie(ontstekingskaars)

 

Dit topic is 4820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved