Name of Steel |
19-9-2006 19:25 |
Posts: 3532 |
ik denk dat ie wel iets te veel stroom krijgt.. even de multimeter erbij pakken!
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
siepie |
19-9-2006 19:27 |
Posts: 75 |
een weerstand mag best redelijk warm worden,
eigenlijk is een lamp ook een weerstand, en die word immers ook warm.
Maar is afhankelijk van het type. maar 5 seconden is wel heel snel,
ik zou gewoon afwachten of ie kapot gaat ja of nee. kost ook nog niet ontzettend veel
|
|
|
|
Name of Steel |
19-9-2006 19:29 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: siepie
een weerstand mag best redelijk warm worden,
eigenlijk is een lamp ook een weerstand, en die word immers ook warm.
Maar is afhankelijk van het type. maar 5 seconden is wel heel snel,
ik zou gewoon afwachten of ie kapot gaat ja of nee. kost ook nog niet ontzettend veel
ja maar daarom, in 5 seconden is echt snel hoor!!
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
bart de scootergek |
19-9-2006 19:30 |
Posts: 8916 |
|
|
Honda RC-33 |
|
TheWickerMan |
19-9-2006 19:38 |
Posts: 113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
heeys
ik heb een honda mt5 zonder accu.
nu is het zo als ik mijn brommer start en na 5 seconden dat mijn weerstand zo heet word dat je hem niet meer kan aanraken.
ik heb geen verlichting enzo aangesloten..
dus is dit normaal of gaat er nu gewoon teveel stroom doorheen ??
bvd raymond
is je zekering nog niet doorgesmolten?
edit : laat maar niet gezien dat je geen accu had
Dit bericht is gewijzigd door TheWickerMan op 19-9-2006 om 19:39 uur.
|
|
ride to live , live to tune , tune to ride. |
|
zundapp_gts |
19-9-2006 21:57 |
Posts: 307 |
Als je geen accu hebt kan je die weerstand er ook wel afhalen. Of allebei er op, of allebei er af.
|
|
|
|
Martijn Honda |
19-9-2006 22:06 |
Posts: 65 |
ok ff uber noob vraagje.
wat is een weerstand?
en moet ik da aan sluiten ofzo?
|
|
mtx erbij |
|
Almer |
19-9-2006 22:13 |
Posts: 3325 |
Hmm ik had geen weerstand derop, gewoon een goede acuu die de spanning laag hield... Werkte perfect, nooit problemen mee... Die weerstanden zijn toch maar ondingen, of ze werken niet goed of helemaal niet
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
MTRudolf |
19-9-2006 22:37 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts
Als je geen accu hebt kan je die weerstand er ook wel afhalen. Of allebei er op, of allebei er af.
hoezo dan word de spanning toch veels te groot voor het licht dan branden de lampen toch zoiewo door
|
|
|
|
bart de scootergek |
19-9-2006 22:49 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
[...]
hoezo dan word de spanning toch veels te groot voor het licht dan branden de lampen toch zoiewo door
idd, de lichtweerstand is gewoon een standaard onderdeel van een honda kabelboom, zit ergens bij je cockpit, met een roze draad als het goed is.
iig, ik maakte me er toen ook druk om, ding werd idd echt verschrikkelijk warm. schijnt dus gewoon normaal te zijn, ik heb er verder nooit meer naar omgekeken.
|
|
Honda RC-33 |
|
zundapp_gts |
20-9-2006 10:35 |
Posts: 307 |
t is alleen geen lichtweerstand.....
t is een weerstand die je accu beschermt als je licht UIT staat (kijk maar na in het schema). Dus als je alleen een accu hebt en geen weerstand is dat niet chill. En alleen een weerstand is gewoon compleet zinloos (waardoor je ook weer minder hard gaat
|
|
|
|
muppet |
29-9-2006 8:26 |
Posts: 53 |
Heb thuis een boekje over het knutselen aan een MB/MT.
Volgens mij heb ik daar in gelezen dat de weerstand er alleen maar in zit om de verlichting van je cockpit te beschermen.
Ik zal dit nog wel even nakijken, kom er maandag op terug...
|
|
|
|
zundapp_gts |
1-10-2006 17:10 |
Posts: 307 |
http://www.brommer-f...u1743/1064842240.gif
Als je kijkt waar de weerstand aanzit, zie je dat hij verbonden is met de RE op de lichtschakelaar. Als je vervolgens linksonder naar het schakelschema kijkt van die schakelaar zie je dat RE alleen iets doet als je lichtschakelaar uitstaat. De cockpitlampjes branden alleen als je lichtschakelaar aan staat dus daar is het niet voor. Volgens mij is het om er voor de zorgen dat je accu niet te ver geladen kan worden.
|
|
|
|