Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - opvoeren honda mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39007 - opvoeren honda mtx sh
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 12279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 19-9-2006 12:03 Print topicpost

Posts: 6733
hallo, ik heb dus een mtx-sh en ik wil hem harder laten lopen. hij loopt nu een goeie 70 km/h en ik wil hem het liefst iest harder en wat meer trekkracht. de huidige setup is:

50 cc orgi
18 mm carb
snelle uitlaat (merk onbekend)
techno demper
orgi luchtfilter

ik wil zoviezo GEEN andere cylinder, dit omdat als ik met een 70 cc een ongeluk krijg de verzekering niet dekt en omdat ik een andere cylinder te duur vind.

ook een andere tandwielverhouding wil ik niet omdat ik hem nu lekker vind trekken en ik dat zeker niet wil inleveren (het liefst heb ik nog wat meer trekkracht)
Nou hoorde ik van een vriend van me dat ik de kop kan afvlakken voor meer compressie ook heb ik dingen gehoort over een racemembraan en een hogedrukkop. scheelt dat veel en hoeveel kost zoiets eigenlijk?

sorry voor mijn lange verhaal, ik wou nog effe zeggen dat dit een super forum is. voordat ik hier lid werd (dat is vandaag gebeurt:P) heb ik me hier al vele uren vermaakt.

bvd Sander Jansen.

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 19-9-2006 om 12:04 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto

crossgek - Forum en Sales Moderator 19-9-2006 12:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hallo, ik heb dus een mtx-sh en ik wil hem harder laten lopen. hij loopt nu een goeie 70 km/h en ik wil hem het liefst iest harder en wat meer trekkracht. de huidige setup is:

50 cc orgi
18 mm carb
snelle uitlaat (merk onbekend)
techno demper
orgi luchtfilter

ik wil zoviezo GEEN andere cylinder, dit omdat als ik met een 70 cc een ongeluk krijg de verzekering niet dekt en omdat ik een andere cylinder te duur vind.

ook een andere tandwielverhouding wil ik niet omdat ik hem nu lekker vind trekken en ik dat zeker niet wil inleveren (het liefst heb ik nog wat meer trekkracht)
Nou hoorde ik van een vriend van me dat ik de kop kan afvlakken voor meer compressie ook heb ik dingen gehoort over een racemembraan en een hogedrukkop. scheelt dat veel en hoeveel kost zoiets eigenlijk?

sorry voor mijn lange verhaal, ik wou nog effe zeggen dat dit een super forum is. voordat ik hier lid werd (dat is vandaag gebeurt:P) heb ik me hier al vele uren vermaakt.

bvd Sander Jansen.

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 19-9-2006 om 12:04 uur.


denk dat je nu wel zown beetje alles uit de orri cilinder haalt .

mischien cilinder iets bij (laten) werken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
J-master 19-9-2006 12:29 Print reply

Posts: 1158
als je snelle uitlaat hebt ben je ook al niet meer verzekerd hoor (officieel dan)
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
bart de scootergek 19-9-2006 12:36 Print reply

Posts: 8916
kop kun je aardig wat vermogen uithalen, maar dan niet op de beun manier door hem gewoon maar af te vlakken. door hem te berekenen scoor je vermogen, kan bijeen fatsoenlijke tuner gedaan worden.

verder zorgt een membraan nou niet echt voor een merkbare vermogenstoename, dus daar zou ik me geld niet aan uitgeven.
 
Honda RC-33
Makrolon 19-9-2006 12:39 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
kop kun je aardig wat vermogen uithalen, maar dan niet op de beun manier door hem gewoon maar af te vlakken. door hem te berekenen scoor je vermogen, kan bijeen fatsoenlijke tuner gedaan worden.

verder zorgt een membraan nou niet echt voor een merkbare vermogenstoename, dus daar zou ik me geld niet aan uitgeven.



en door zo'n hogedruk kop te halen zou ik daar veel extra vermogen uit kunnen halen?, door een profesionele tuner gedaan lijkt het me wat door worden?
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 19-9-2006 12:47 Print reply

Posts: 14947
OF je doet het goed bij een prof tuner en je geeft wat geld uit OF je doet het op de beun manier en rijd je 5 km harder... beter haal je een opmaat uitlaat etc maar ga vooral berekenen hoe alles moet, dus luchtfilter, uitlaat, ontsteking al die shit op perfecte afstellingen zetten. daar haal je veel uit.

edit: je hebt een ori cilinder dus daarhaal je haast het max al uit. misschien een 50 cc snel

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 19-9-2006 om 12:48 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Gilera Gsm 19-9-2006 13:44 Print reply

Posts: 2376
Veel meer kun je er niet uithalen uit je ori cilinder. Je kunt de kop laten vlakke, dan scheelt wel iets, maar veel niet.
 
De Schout 19-9-2006 15:09 Print reply
Posts: 5327
ik zou je cilinder bij laten werken als je perse geen andere cilinder wilt. of beunstyle, voetpakking of 5 eronder en af en toe vervangen omdat ze na lange tijd gaan lekken..

edit: @ name of steel: you're right

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-9-2006 om 17:06 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Name of Steel 19-9-2006 15:12 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon


ik wil zoviezo GEEN andere cylinder, dit omdat als ik met een 70 cc een ongeluk krijg de verzekering niet dekt en omdat ik een andere cylinder te duur vind.



Dan moet je je brommer sowieso niet opvoeren, want als je brommer simpelweg niet standaard is.. is ie dus gewoon onverzekerd

( correct me if im wrong!)
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
rubbert 19-9-2006 17:20 Print reply

Posts: 8825
ik denk niet dat er zoveel mogelijkheden zijn om met deze setup veel sneller te gaan ik zeg toch koop een andere cil als je iemand aanrijd ben je sowieso de lul want je carb is ook al niet meer orri

of idd een opmaat uitlaat kop vlakken en die shit maar dan kan je beter een 70cc kopen ben je denk ik nog goedkoper uit

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 19-9-2006 om 17:24 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Almer 19-9-2006 17:34 Print reply

Posts: 3325
of carb enzo ori is maakt geen donder uit, wordt alleen maar gekeken hoe hard ie rijd dacht ik, anders kun je niet eens bijvoorbeeld je onderdelen vervangen voor nieuwe...

Verder doe je het al netjes, 70 (echte?) km´s uit een ori50cc... Er bestaan idd meerdere kleps (4 meestal) membramen, en er wordt gezegd dat je hier meer trekkracht mee krijgt (ik heb het nog nooit daadwerkelijk ondervonden?). Een andere cilinder zou de kortste klap zijn, en misschien ook wel de goedkoopste. Voor een 100 euro heb je wss al een nieuwe (imitatie) cilinder, goede zuiger derbij kopen en je hebt wat je wilt
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Makrolon 19-9-2006 17:54 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
of carb enzo ori is maakt geen donder uit, wordt alleen maar gekeken hoe hard ie rijd dacht ik, anders kun je niet eens bijvoorbeeld je onderdelen vervangen voor nieuwe...

Verder doe je het al netjes, 70 (echte?) km´s uit een ori50cc... Er bestaan idd meerdere kleps (4 meestal) membramen, en er wordt gezegd dat je hier meer trekkracht mee krijgt (ik heb het nog nooit daadwerkelijk ondervonden?). Een andere cilinder zou de kortste klap zijn, en misschien ook wel de goedkoopste. Voor een 100 euro heb je wss al een nieuwe (imitatie) cilinder, goede zuiger derbij kopen en je hebt wat je wilt



ik heb mn digitale fiets km teller gechecked met zo'n bord langs de weg die snelheid aan geeft ik neem aan dat die aardig zullen kloppen

dat geld is het probleem niet, ik heb hier nog een 70 cc in de schuur liggen. die zat er op toen mn pa hem kocht maar dat wou mn pa dus niet dus heeft ie na lang zoeken een goedkope orgi 50 cc kunnen vinden en die er op laten zetten voor mij, als mijn pa er achter komt dat ik die 70 er weer op heb ben ik de sjaak hij denkt nu ook dat ie 60 loopt. en om nou elke keer als ik naar mn pa ga (een keer in de 2 weken) mn orgi dr weer op te zetten word me een beetje te duur
 
KTM 525 EXC Supermoto
De Schout 19-9-2006 17:55 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
of carb enzo ori is maakt geen donder uit, wordt alleen maar gekeken hoe hard ie rijd dacht ik, anders kun je niet eens bijvoorbeeld je onderdelen vervangen voor nieuwe...

Verder doe je het al netjes, 70 (echte?) km´s uit een ori50cc... Er bestaan idd meerdere kleps (4 meestal) membramen, en er wordt gezegd dat je hier meer trekkracht mee krijgt (ik heb het nog nooit daadwerkelijk ondervonden?). Een andere cilinder zou de kortste klap zijn, en misschien ook wel de goedkoopste. Voor een 100 euro heb je wss al een nieuwe (imitatie) cilinder, goede zuiger derbij kopen en je hebt wat je wilt


sh zit al een vierklepper in, dus das wel goed opzicht. alleen imi cilindertje voor 100 eppo ga je niet redden voor een sh ben ik bang.
 
tune tweak fiddle bang bummer
rubbert 19-9-2006 18:06 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
of carb enzo ori is maakt geen donder uit, wordt alleen maar gekeken hoe hard ie rijd dacht ik, anders kun je niet eens bijvoorbeeld je onderdelen vervangen voor nieuwe...

Verder doe je het al netjes, 70 (echte?) km´s uit een ori50cc... Er bestaan idd meerdere kleps (4 meestal) membramen, en er wordt gezegd dat je hier meer trekkracht mee krijgt (ik heb het nog nooit daadwerkelijk ondervonden?). Een andere cilinder zou de kortste klap zijn, en misschien ook wel de goedkoopste. Voor een 100 euro heb je wss al een nieuwe (imitatie) cilinder, goede zuiger derbij kopen en je hebt wat je wilt



haha jij wel joh ik vind 18 mm niet echt orri
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Maximum Max 19-9-2006 18:37 Print reply

Posts: 340
je bent sowieso niet verzekerd als je brommer harder gaat dan 45km/h dus of je er nou 50cc of 70cc onder hebt de lul ben je toch wel(?)!!
 
-
SCHOENENPOETSERSMURF 19-9-2006 18:58 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hallo, ik heb dus een mtx-sh en ik wil hem harder laten lopen. hij loopt nu een goeie 70 km/h en ik wil hem het liefst iest harder en wat meer trekkracht. de huidige setup is:

50 cc orgi
18 mm carb
snelle uitlaat (merk onbekend)
techno demper
orgi luchtfilter

ik wil zoviezo GEEN andere cylinder, dit omdat als ik met een 70 cc een ongeluk krijg de verzekering niet dekt en omdat ik een andere cylinder te duur vind.

ook een andere tandwielverhouding wil ik niet omdat ik hem nu lekker vind trekken en ik dat zeker niet wil inleveren (het liefst heb ik nog wat meer trekkracht)
Nou hoorde ik van een vriend van me dat ik de kop kan afvlakken voor meer compressie ook heb ik dingen gehoort over een racemembraan en een hogedrukkop. scheelt dat veel en hoeveel kost zoiets eigenlijk?

sorry voor mijn lange verhaal, ik wou nog effe zeggen dat dit een super forum is. voordat ik hier lid werd (dat is vandaag gebeurt:P) heb ik me hier al vele uren vermaakt.

bvd Sander Jansen.

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 19-9-2006 om 12:04 uur.

wordt wakker.....

de verzekering hoeft bij een hogere snelheid dan 45 al niks uit te keren .....

je rijdt in theorie nu al onverzekerd rond..

en harder ?
cilinder laten bewerken als je persee deze cilinder wilt behouden

of als je persee hard wilt gaan en 50 cc wilt rijden miss een lc race cilinder van honda

d8 dat het gt4 was ? ( zeldzaam en heel erg duur)

 

Dit topic is 12279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved