Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - meer kracht onderin.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 780 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39005 - meer kracht onderin.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaMT5TK 19-9-2006 18:16 Print reply
Posts: 409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
[...]


bla bla lang verhaal

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 19-9-2006 om 17:59 uur.


Was jij nou die gene die met een bullet tuned ng nog maar net 12pk haalt? en m daarna nog vast laat lopen ook
 
Rieju RR sprinter :b
-simon- 19-9-2006 18:22 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
[...]


god word er ook 1 wakker

ja tuurlijk weet ik wat een derbi aan toeren draait .. rij er zelf mee.

en lul aub niet zo ongelovelijk stom dat ik niet weet dat er meer modellen zijn dan de senda en de gpr HET GAAT HIER TOCH OM EEN DERBI GPR! KANSLOOS FIGUUR!

HOU LIEVER JE SMOEL DICHT EN KOM MET NUTTIGE INFO!

ff voor simon .. hou in je achterhoofd: het blijft wel een 2 tak .. je zal zoizo toeren moeten draaien om kracht te krijgen .. je kan je powerband verlagen (het gebied waar de vermogen zit)door een andere uitlaat te nemen die een lagere power band heeft dan de kundo die jij nu hebt.

een grotere carb zal je trek kracht verhogen maar zal geen effect hebben onderin


Dit bericht is gewijzigd door renegade op 19-9-2006 om 17:59 uur.


dat 2 takt toeren moet draaien weet ik ook wel.
maar k zet er die grotere carb denk ik dan maar op en dan zien we wel.

en als ik van de winter ofzo een keer een andere cilinder zou kopen en het is een laag toerige 70 is het daar voor slechter als je hoge toeren draait als met een hoogtoerige bijv. 50 cilinder? of maakt dat geen zak uit?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Moped Macho 19-9-2006 18:28 Print reply

Posts: 2037
Laagtoerige 70cc is beter dan een hoogtoerige 50cc.

Edit: voor je (krukas)lagers.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 19-9-2006 om 18:28 uur.
 
Boerenkool om half 10.
renegade 19-9-2006 18:37 Print reply

Posts: 1064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
[...]


Was jij nou die gene die met een bullet tuned ng nog maar net 12pk haalt? en m daarna nog vast laat lopen ook


jep klopt door problemen met het mebraan en de koppeling.

maar dit heeft verder niks te maken met kennis

 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
homoet exhaust 19-9-2006 19:32 Print reply
Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
[...]


jep klopt door problemen met het mebraan en de koppeling.

maar dit heeft verder niks te maken met kennis



oke nou
nuttig... weten we nou hoe veel toeren een derbi draait
boeiend

werd nie gevraagd
ma blij dat je weet hoeveel toeren die draait hoor

trekkracht onder in toeren ken je vergroten door een andere uitlaat ma dan word de trekkracht op hogere toeren ook beinvloed omdat je de powerband verplaats

grotere carb werkt dan weer mee aan iets meer vermogen op hogere toeren ma als je de powerband verplaats dan haal je het toch omlaag

maar door je vermogen op hoge toeren te houwe haal je het meest uit je motortje
maja zoek dus een laagtoerige uitlaat
 
As I get older, the faster I used to be...
-simon- 19-9-2006 19:39 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Laagtoerige 70cc is beter dan een hoogtoerige 50cc.

Edit: voor je (krukas)lagers.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 19-9-2006 om 18:28 uur.



ja dat kan wel.
maar is het voor een laagtoerige cilinder ook slechter om hoge toeren te draaien als voor een hoogtoerige cilinder?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-9-2006 19:45 Print reply

Posts: 10835
laagtoerig wil zeggen dat hij laagtoerig is en dus geen hoge toeren kan draaien.
Jou vraag is dus helemaal niet aan de orde
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MX Racing 19-9-2006 19:51 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
[...]


oke nou
nuttig... weten we nou hoe veel toeren een derbi draait
boeiend

werd nie gevraagd
ma blij dat je weet hoeveel toeren die draait hoor

trekkracht onder in toeren ken je vergroten door een andere uitlaat ma dan word de trekkracht op hogere toeren ook beinvloed omdat je de powerband verplaats

grotere carb werkt dan weer mee aan iets meer vermogen op hogere toeren ma als je de powerband verplaats dan haal je het toch omlaag

maar door je vermogen op hoge toeren te houwe haal je het meest uit je motortje
maja zoek dus een laagtoerige uitlaat


je powerband kan je zowat niet verplaatsen, alleen doormiddel van een andere cilinder
 
Moped Macho 19-9-2006 19:53 Print reply

Posts: 2037
Je kunt hem een beetje beinvloeden door hierbovenvermelde factoren.
 
Boerenkool om half 10.
-simon- 19-9-2006 19:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
laagtoerig wil zeggen dat hij laagtoerig is en dus geen hoge toeren kan draaien.
Jou vraag is dus helemaal niet aan de orde



oh oke dus die kan het gewoon niet hoge toeren draaien.
k dacht altijd dat het er slechter voor was als bij een hoogtoerige cilinder maar dat het wel kon. en dat hij dan ook beter onderin trok.

en wat zijn een beetje goede 50snels en laagtoerige 70s?
ja k weet het 50 snel is hoogtoerig ma ons pap komt vaker kijken als ik wat aan het sleutelen ben en als hij dan dat gat ziet weet die ook wel dat dat geen 50cc is.
ma k moet nog kijken.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-9-2006 om 19:57 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Moped Macho 19-9-2006 19:59 Print reply

Posts: 2037
Ik zou een laagtoerige 70cc nemen. Eurokit is altijd wel leuk.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 19-9-2006 om 19:59 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Steve 4takt 19-9-2006 20:34 Print reply

Posts: 422
ik zou 4 takt nemen als je koppel wilt
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
-simon- 19-9-2006 20:36 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
ik zou 4 takt nemen als je koppel wilt


het hoeft niet super veel tezijn maar wel wat meer als nou want nou is het niks.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mail2kid 19-9-2006 21:08 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
ik zou 4 takt nemen als je koppel wilt


je kan niet zomaar op elke brom een 4takt zetten dus daar hebben we helaas nix aan. :(
 
Golf II styling
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-9-2006 21:12 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]



oh oke dus die kan het gewoon niet hoge toeren draaien.
k dacht altijd dat het er slechter voor was als bij een hoogtoerige cilinder maar dat het wel kon. en dat hij dan ook beter onderin trok.

en wat zijn een beetje goede 50snels en laagtoerige 70s?
ja k weet het 50 snel is hoogtoerig ma ons pap komt vaker kijken als ik wat aan het sleutelen ben en als hij dan dat gat ziet weet die ook wel dat dat geen 50cc is.
ma k moet nog kijken.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-9-2006 om 19:57 uur.



Als jullie pap het zo kan zien zonder te weten dan is het waarschijnlijk dat hij het ook wel hoort dus dan maakt dat ook niet uit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 6126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved