Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - meer kracht onderin.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39005 - meer kracht onderin.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 18-9-2006 21:59 Print topicpost

Posts: 8211
hoe kan ik zorgen dat mij brommer meer kracht van onderin heeft?

k wil eigenlijk mijn (nog) cilinder niet vervangen/tunen.
en ook geen andere uitlaat.

een grotere carb. werkt als het goed is al wat.
maar hoe kan ik nog meer kracht van onderin krijgen?
k dacht ook gelezen hebben iets met het membraam.


het gaat om een derbi gpr.
50cc new west
kundo uitlaat
14mm
en ori of adige membraam met polini kleppen.
en een sport/race krukas merk weet ik niet.
en andere koppelings platen.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-9-2006 om 22:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-9-2006 om 22:14 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

cerberus10 18-9-2006 22:04 Print reply

Posts: 2338
grote carb heeft zeker zin bij jouw denk aan 16/17.5 of 18 gaat erom wat je zelf wil. Membraam heeft maar weinig (geen) effect bij jouw setup.
Of je gooit er een laagtoerige 70cc op... maar dat wou je niet.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 18-9-2006 om 22:05 uur.
 
-simon- 18-9-2006 22:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
grote carb heeft zeker zin bij jouw denk aan 16/17.5 of 18 gaat erom wat je zelf wil. Membraam heeft maar weinig (geen) effect bij jouw setup.
Of je gooit er een laagtoerige 70cc op... maar dat wou je niet.

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 18-9-2006 om 22:05 uur.


k heb hier nog een 19.5mm liggen daar zou dan alleen spruitje bij moeten. maar dat is nog te doen.
k wil nou het liefst geen nieuwe cilinder kopen omdat ik vande winter mischien een ander cilinder wil gaan halen.
darom dacht ik mischien helpt membraam wat maar dat is dus niet bij zoon trage setup. en klepjes zijn volgens mij niet zo duur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zundappchef 18-9-2006 22:10 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


k heb hier nog een 19.5mm liggen daar zou dan alleen spruitje bij moeten. maar dat is nog te doen.
k wil nou het liefst geen nieuwe cilinder kopen omdat ik vande winter mischien een ander cilinder wil gaan halen.
darom dacht ik mischien helpt membraam wat maar dat is dus niet bij zoon trage setup. en klepjes zijn volgens mij niet zo duur.



das wel een mooie maat denk er aleen aan dat ie dan stuk meer drinkt
 
1000 v twin rotax biatch
cerberus10 18-9-2006 22:10 Print reply

Posts: 2338
kijk eerst maar eens met die 19.5. Denk dat het net een beetje te veel is maar kan nog wel. Maar waarom nu meer kracht onderin als je binnenkort toch 70 koopt?
 
MHpatrick 18-9-2006 22:11 Print reply

Posts: 346
nieuw west weg doen en fatsoenlijke 50 kopen scheeld ook al veel
 
Motorhispania RYZ
cerberus10 18-9-2006 22:13 Print reply

Posts: 2338
New west is goed cilindertje voor het geld hoor. Is net wat sneller dan origineel en wat wil je dan 50cc mallosi? Die dingen draaien echt abnormaal veel toeren dan kan je beter weer 70 pakken. Vind je kruk ook nog leuker.
 
-simon- 18-9-2006 22:13 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
kijk eerst maar eens met die 19.5. Denk dat het net een beetje te veel is maar kan nog wel. Maar waarom nu meer kracht onderin als je binnenkort toch 70 koopt?


@ chef: zuipen zal wel wat meer worden ja. maja je kan niet alles het fijnste hebben.

en warom ik het nou al wil. k ben hem nou optisch op aan het maken.
motorisch wil ik zoveel mogelijk zo nog laten omdat het nou wel goed loopt alleen onder in is echt te triest. en ik wil ook wel is rustig lekker lager in toeren kunnen rijden en dan gas open en dat er ook wat gebeurt. nou is het niks niks en dan begint het.

@cebertus: zit al andere kruk in. was ik er vergeten bij te zetten maar staat er nou bij.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-9-2006 om 22:15 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MHpatrick 18-9-2006 22:14 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
kijk eerst maar eens met die 19.5. Denk dat het net een beetje te veel is maar kan nog wel. Maar waarom nu meer kracht onderin als je binnenkort toch 70 koopt?


goedkope troep dat na 2000 km al helemaal lam is gereden

ik zou een dopler 50 of manston 50 aanraden

Dit bericht is gewijzigd door MHpatrick op 18-9-2006 om 22:15 uur.
 
Motorhispania RYZ
renegade 18-9-2006 22:15 Print reply

Posts: 1064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
hoe kan ik zorgen dat mij brommer meer kracht van onderin heeft?

k wil eigenlijk mijn (nog) cilinder niet vervangen/tunen.
en ook geen andere uitlaat.

een grotere carb. werkt als het goed is al wat.
maar hoe kan ik nog meer kracht van onderin krijgen?
k dacht ook gelezen hebben iets met het membraam.


het gaat om een derbi gpr.
50cc new west
kundo uitlaat
14mm
en ori of adige membraam met polini kleppen.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-9-2006 om 22:00 uur.


koop 4 tak dan heb je pas power onderin



voor de rest .. klinkt mis wat stom maar gooi die cilinder maar gelijk de sloot in net zo als de kundo uitlaat.

zal je ff vertellen:
new west- is nog langzamer en nog meer bagger dan de orginele cilinder.

kundo- is een uitlaat die maar tot 9000 toeren gaat .. opzich gelijk aan de orginele uitlaat ..

ik hoop voor je dat je zelf niet deze onderdelen hebt gekocht want anders heb je je geld best verneukt!

als je 50 cc wil blijven rijden kan je best voor een doppler50/ airsal50 hebo manston/NG of de metra kit pro race 50 of de sp versie.

kwa uitlaat iets nemen wat toch meer in toeren beukt( al blijft et 50 cc) ga dan voor de conti/gianelli, MK, doppler, ofyasuni

carb moetje gewoon voor een 17.5 of maximaal een 19 gaan.

hoop dat je wat hebt aan deze info

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 18-9-2006 om 22:17 uur.
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
zundappchef 18-9-2006 22:15 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


@ chef: zuipen zal wel wat meer worden ja. maja je kan niet alles het fijnste hebben.

en warom ik het nou al wil. k ben hem nou optisch op aan het maken.
motorisch wil ik zoveel mogelijk zo nog laten omdat het nou wel goed loopt alleen onder in is echt te triest. en ik wil ook wel is rustig lekker lager in toeren kunnen rijden en dan gas open en dat er ook wat gebeurt. nou is het niks niks en dan begint het.



denk dat die 19 mm je cilinder goed zal doen al je het zuipen niet zo erg vind

je zult zeker erg veel vermogen winst hebben

en een 19 mm kan handig op een 50 cc en dan ook nog een wat snellere 50

zou die 19 mm is proberen te mikken dan zal die zeker meer trekkracht onder in geven


wat aan te raden is GEEEEN GEEEN power filter te kopen en de ori houden




edit: oja en deze klets toch better maar niet aannemen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
[...]


koop 4 tak dan heb je pas power onderin



voor de rest .. linkt mis wat stom maar gooi die cilinder maar gelijk de sloot in net zo als de kundo uitlaat.

zal je ff vertellen:
new west- is nog langzamer en nog meer bagger dan de orginele cilinder.

kundo- is een uitlaat die maar tot 9000 toeren gaat .. opzich gelijk aan de orginele uitlaat ..

ik hoop voor je dat je zelf niet deze onderdelen hebt gekocht want anders heb je je geld best verneukt!

als je 50 cc wil blijven rijden kan je best voor een doppler50/ airsal50 hebo manston/NG of de metra kit pro race 50 of de sp versie.

kwa uitlaat iets nemen wat toch meer in toeren beukt( al blijft et 50 cc) ga dan voor de conti/gianelli, MK, doppler, ofyasuni

carb moetje gewoon voor een 17.5 of maximaal een 19 gaan.

hoop dat je wat hebt aan deze info




hij wil graag alles kapot draaien en zoveel mogelijk geld proberen uit te geven


Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 18-9-2006 om 22:17 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
-simon- 18-9-2006 22:18 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
[...]


koop 4 tak dan heb je pas power onderin



voor de rest .. linkt mis wat stom maar gooi die cilinder maar gelijk de sloot in net zo als de kundo uitlaat.

zal je ff vertellen:
new west- is nog langzamer en nog meer bagger dan de orginele cilinder.

kundo- is een uitlaat die maar tot 9000 toeren gaat .. opzich gelijk aan de orginele uitlaat ..

ik hoop voor je dat je zelf niet deze onderdelen hebt gekocht want anders heb je je geld best verneukt!

als je 50 cc wil blijven rijden kan je best voor een doppler50/ airsal50 hebo manston/NG of de metra kit pro race 50 of de sp versie.

kwa uitlaat iets nemen wat toch meer in toeren beukt( al blijft et 50 cc) ga dan voor de conti/gianelli, MK, doppler, ofyasuni

carb moetje gewoon voor een 17.5 of maximaal een 19 gaan.

hoop dat je wat hebt aan deze info



k weet het new wast is niet het beste maar het zat er al op.
en die uitlaat gaat volgens mij toch wel meer als 9000 maar weet niet zeker want geen teller.
het rijd verder wel leuk alleen k mis het onder in een beetje. dat het echt niks doet, meestal is het wel een beetje ma dit .
echt een toeren beuker moet eigenlijk ook niet maar dat kijk ik nog wel. en anders een laagtoerige 70/80cc.

@chef: power filter wat bedoelje dan? zoon mooie grome?
die doe ik zeker niet maa ori bak past niet zoma of k moet die aansluiting op cilinder groter maken. en anders een twin air die ik nog heb met mischien zoon extra stofhoes erover, maar dat kijk ik nog wel.


Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-9-2006 om 22:21 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
renegade 18-9-2006 22:20 Print reply

Posts: 1064
stil izzzz! hij vraag toch om vermogen dan gaat het ook geld kosten. en zo als ik het nu uitleg is goed te betalen.

btw lekker verstand heb je of niet .. zeker geen ervaring met derbi denk je nou echt dat een derbi kapot loopt met een cilinder die krap aan 12500 toeren draait

en owja kom mij niet de les lezen met dat is klet koek. ik sprint gvd zelf met een gpr man lul hannes!

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 18-9-2006 om 22:22 uur.
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
MHpatrick 18-9-2006 22:22 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]



k weet het new wast is niet het beste maar het zat er al op.
en die uitlaat gaat volgens mij toch wel meer als 9000 maar weet niet zeker want geen teller.
het rijd verder wel leuk alleen k mis het onder in een beetje. dat het echt niks doet, meestal is het wel een beetje ma dit .
echt een toeren beuker moet eigenlijk ook niet maar dat kijk ik nog wel. en anders een laagtoerige 70/80cc.


koop een hebo ng 70 + hebo inlaat setje en dell 19 mm black met ori pijp en je hebt flink wat koppel en trek kracht onderin heb dat nu ook op mijn brommer en in zijn 1 komt hij zo van de grond af en trek echt lekker maar ja gaat je wel geld kosten maar hebt wel wat
 
Motorhispania RYZ
Jarco 18-9-2006 22:22 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHpatrick
[...]


goedkope troep dat na 2000 km al helemaal lam is gereden

ik zou een dopler 50 of manston 50 aanraden

Dit bericht is gewijzigd door MHpatrick op 18-9-2006 om 22:15 uur.




voor meer kracht onderin?dat zijn toerenbeukers...
 
-simon- 18-9-2006 22:25 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
stil izzzz! hij vraag toch om vermogen dan gaat het ook geld kosten. en zo als ik het nu uitleg is goed te betalen.

btw lekker verstand heb je of niet .. zeker geen ervaring met derbi denk je nou echt dat een derbi kapot loopt met een cilinder die krap aan 12500 toeren draait

en owja kom mij niet de les lezen met dat is klet koek. ik sprint gvd zelf met een gpr man lul hannes!

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 18-9-2006 om 22:22 uur.



geld kost het zeker ja. maar dit moet eigenlijk een soort overbruging worden en dus low budget als het kan ff.
en dit hoeft dus GEEN sprinter te worden dus extreem snel hoeft niet.
hij loopt nou rond de 80 met voor 13 en acht weet ik niet 43 oid dacht ik. en ik wil wat meer kracht onderin omdat ik mischien 14 voor wil doen zodat top wat omhoog gaat en als het dan zo blijft is het echt hopeloos en als ik meer kracht kan krijgen gaat het mischien nog.

@mhpatrick: k zit nog te twijfelen tussen een leuke 50 of laag toerige 70. want je rijstijl went toch wel aan de brommer.
en warom een 19mm black?? sit toch geen verschil in met gewone.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-9-2006 om 22:27 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 6032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved