nou...aangezien ik dus niet echt een nieuwe spoel ga krijgen heb ik besloten de oude maar te 'reviseren'...
dusss...
ik probeerde het harde omhulsel te verwijderen...de opwinding nam toe... het lukte niet ...hij zat vast... toen harde middelen...en oplos middelen...het werkte niet...
naja...ik hebbem dus open gedremeld en mn oog zit nou vol spoel splinters maar dat is leuk...
toen ging ik dus een nieuwe wikkelen...
hmmm had van tevoren al gezien hoeveel het ongveer was...maaar...misdaad loont niet
nou...mn pa had nog een gare trafo spoel ligge...dat draad ging ik gebruike..maar er zat verf op en het brak telkens ...moes ik weer solderen...zag het niet meer zitten...
een keer heen en weer van links naar rechts was 1 ohm....hmmm moest 150 hebbe... dus dan was ik nog heel lang bezig...
naja...vanmiddag effe nieuw draad gehaald...0.2mm dik....115 meter lang...
dus ik had mn spoeltje op de boormachine gezet...ben lekker sloom gaan wikkelen...zodat het nog netjes ging ook.....
WAT EEN FUCKING KUTWERK....ben GVD een half uur bezig met een keer van links naar rechts...
dus ik...hmmm hoeveeel zou die hele draad nou eigenlijk zijn...
dus ik doorgemeten....44 ohm...hmm bummer...150 / 44 is iets van ongeveer 3.... 3x 115....naja...445 meter moet ik dus op dat spoeltje wikkelen...aangezien het sloom gaat rijdt mijn brommer niet voor oktober...
maar klopt dit wel??
misschien als ik geluk heb ...neemt de weerstand toe ofzo...als ik wikkel...want nou heb ik alleen de draad gemeten...misschien inductie of een andere weerstand vergrotende factor??????
of misscien heeft iemand een spoel voor me...mt ook goed... seels |