Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Als hij een Leovince nu gaat gebruiken (goed afgesteld), zal hij meer toeren draaien en daarom harder lopen en hij heeft meer kracht.
Ik zie dan het nut niet in van lichtere rollen. Ik denk dat je dan eerder overtoeren zult hebben.
Maarja, proberen = weten.
Als je van uitlaat verwisselt dan draait je motortje een heel ander toerental (vooral van origineel naar expansie).
Met de originele uitlaat draait een wallaroo heel weinig toeren, om de drukveer achter toch nog helemaal in te drukken (en dus de snaar bij de vario laag, en bij de koppeling hoog) worden erg zware rollen gebruikt (8-9 gram ofzo?).
Ga je een snellere uitlaat gebruiken, mét zware rollen, dan komt er door het hogere toerental een grote kracht op de vario te staan waardoor de drukveer achter te snel word ingedrukt, en dus de ''hoogste versnelling'' te snel word bereikt.
Als je dit zo leest dan denk je vast; lichtere rollen scheelt dan toch nog steeds niks in topsnelheid? Je haalt immers nog steeds de ''hoogste versnelling''?
Ik heb zelf met mijn Wallaroo gemerkt dat dit niet zo is, met de juiste combinatie rollen+drukveer trek je sneller op, én heb je een hogere topsnelheid.
Ik weet niet hoe dit komt, maar zoek maar eens een uitdraai op van een rollenbank waarop ze een scooter afstellen, het veranderen van rollen scheelt wel degelijk in vermogen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
zit er geen spruitstuk begrenzing in?
uitlaat prop eruit.
luchtfilter aanzuigslang vergroten.
Bij een snor weet ik niet, een brom heeft geen spruitstuk begrenzing, geen prop in de uitlaat (wel in opvoer uitlaten), en standaard al een hele dikke aanzuigslang.
In de luchtfilter zat bij mij wel een begrenzing.
Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 3-1-2010 om 0:38 uur.
|