Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda wallaroo lichtjes opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38993 - Honda wallaroo lichtjes opvoeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 21386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Waballa 30-12-2009 21:06 Print reply

Posts: 259
@rennverbeke
Heb je de brommer opnieuw afgesteld? Dus sproeiers+rollers?
 
rennverbeke 30-12-2009 21:09 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
@rennverbeke
Heb je de brommer opnieuw afgesteld? Dus sproeiers+rollers?

is dat nodig? dus gewoon de hoeveelheid van de benzine regelen?
rolletjes zijn 3 lichte en 3 zwaardere in een polini vario.

 
Waballa 30-12-2009 21:56 Print reply

Posts: 259
Koop maar een setje sproeiers tot 15 boven die je nu hebt, mss meer aangezien je ook al iets hebt weggevijld.
En met die sproeiers regel je idd de benzine/lucht verhouding.
Met rollen regel je het aantal toeren dat je brommer draait, die leovince is een stuk hoogtoeriger dan de originele uitlaat.
Je rollen moeten dus lichter
Hoeveel ongeveer weet ik niet, ik heb nooit een leovince gehad.
 
rennverbeke 30-12-2009 23:00 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Koop maar een setje sproeiers tot 15 boven die je nu hebt, mss meer aangezien je ook al iets hebt weggevijld.
En met die sproeiers regel je idd de benzine/lucht verhouding.
Met rollen regel je het aantal toeren dat je brommer draait, die leovince is een stuk hoogtoeriger dan de originele uitlaat.
Je rollen moeten dus lichter
Hoeveel ongeveer weet ik niet, ik heb nooit een leovince gehad.

Achzo ja.
Kan ik deze ergens bestellen ofzo? de sproeier dan.
Hij bleef inderdaad op lage toeren met leovince.
En met de originele uitlaat ging deze hoger.
Daarmee reed ik 60km/u en nu met die leovince maar 40.

De cilinder die ik heb is een gewone a klasse.
En dat lukt daar ook mee?

Ja ik ben wel technisch opgeleid maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
Mijn zinsbouw kan misschien wat raar zijn, dat komt omdat ik van belgie ben.
 
Waballa 31-12-2009 11:01 Print reply

Posts: 259
Sproeiers kun je halen bij de bromboer, je kunt ze ook online kopen.
Hier is trouwens een faq voor het afstellen v/d carberateur. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Het afstellen van de gasnaal is niet perse nodig trouwens, het belangerijkste voor jou is op het moment de juiste sproeier vinden.
Je motortje kan op den duur namelijk vastlopen als je te arm rijd
 
rennverbeke 31-12-2009 13:42 Print reply
Posts: 4
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Sproeiers kun je halen bij de bromboer, je kunt ze ook online kopen.
Hier is trouwens een faq voor het afstellen v/d carberateur. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Het afstellen van de gasnaal is niet perse nodig trouwens, het belangerijkste voor jou is op het moment de juiste sproeier vinden.
Je motortje kan op den duur namelijk vastlopen als je te arm rijd

ok heel hartelijk bedankt voor de uitleg.
Van het vastlopen, dat weet ik.
Ik zal eens zoeken op internet, want onze bromboeren hebben niet veel van wallaroo meer.
by the way, beste wensen voor 2010
 
Waballa 31-12-2009 18:01 Print reply

Posts: 259
Sproeiers vervangen is noodzakelijk, maar als ik jou was zou ik ook de rollen opnieuw afstellen. Dan haal je veel meer uit je nieuwe uitlaat
Jij ook een gelukkig nieuwjaar, en succes ermee!
 
nipo-58 2-1-2010 15:39 Print reply
Posts: 1
mijn man rijd in een scootmobiel die rijd momenteel 12 km
maar hij wil hem oplaten voeren naar 16 km zou u iemand
weten die tegen een vergoeding hem kan opvoeren want zelf
komen wij er niet uit.
het is een solo comfort wij hopen dat iemand ons kan helpen.

bijvoorbaad bedankt

Edit Gerrit: Ik even het adres verwijderd. Dit is niet iets wat direct op het forum geplaatst hoeft te worden. Als iemand zich aanmeld voor help, kan een adres prima via de pm gegeven worden. Verder is het beter om voor dergelijke vragen of een 'Sales' aan te maken of een (eigen) nieuw topic te openen .


Dit bericht is gewijzigd door Gary op 2-1-2010 om 16:32 uur.
 
ChielTZR 2-1-2010 16:39 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Sproeiers vervangen is noodzakelijk, maar als ik jou was zou ik ook de rollen opnieuw afstellen. Dan haal je veel meer uit je nieuwe uitlaat
Jij ook een gelukkig nieuwjaar, en succes ermee!


Als hij een Leovince nu gaat gebruiken (goed afgesteld), zal hij meer toeren draaien en daarom harder lopen en hij heeft meer kracht.
Ik zie dan het nut niet in van lichtere rollen. Ik denk dat je dan eerder overtoeren zult hebben.

Maarja, proberen = weten.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
leonmt5 2-1-2010 20:39 Print reply

Posts: 799
zit er geen spruitstuk begrenzing in?
uitlaat prop eruit.
luchtfilter aanzuigslang vergroten.

 
bert : bezopen en rijd toch.
Waballa 3-1-2010 0:33 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Als hij een Leovince nu gaat gebruiken (goed afgesteld), zal hij meer toeren draaien en daarom harder lopen en hij heeft meer kracht.
Ik zie dan het nut niet in van lichtere rollen. Ik denk dat je dan eerder overtoeren zult hebben.

Maarja, proberen = weten.


Als je van uitlaat verwisselt dan draait je motortje een heel ander toerental (vooral van origineel naar expansie).
Met de originele uitlaat draait een wallaroo heel weinig toeren, om de drukveer achter toch nog helemaal in te drukken (en dus de snaar bij de vario laag, en bij de koppeling hoog) worden erg zware rollen gebruikt (8-9 gram ofzo?).
Ga je een snellere uitlaat gebruiken, mét zware rollen, dan komt er door het hogere toerental een grote kracht op de vario te staan waardoor de drukveer achter te snel word ingedrukt, en dus de ''hoogste versnelling'' te snel word bereikt.
Als je dit zo leest dan denk je vast; lichtere rollen scheelt dan toch nog steeds niks in topsnelheid? Je haalt immers nog steeds de ''hoogste versnelling''?

Ik heb zelf met mijn Wallaroo gemerkt dat dit niet zo is, met de juiste combinatie rollen+drukveer trek je sneller op, én heb je een hogere topsnelheid.
Ik weet niet hoe dit komt, maar zoek maar eens een uitdraai op van een rollenbank waarop ze een scooter afstellen, het veranderen van rollen scheelt wel degelijk in vermogen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
zit er geen spruitstuk begrenzing in?
uitlaat prop eruit.
luchtfilter aanzuigslang vergroten.


Bij een snor weet ik niet, een brom heeft geen spruitstuk begrenzing, geen prop in de uitlaat (wel in opvoer uitlaten), en standaard al een hele dikke aanzuigslang.
In de luchtfilter zat bij mij wel een begrenzing.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 3-1-2010 om 0:38 uur.
 
lolol 19-10-2010 22:21 Print reply
Posts: 1
hallo.
een bolere ster stekken b klass lugtfilter buisje maar niet
dat rond uw carburator maar dat ander

mvg
 

Dit topic is 21386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved