Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer laten keuren bij de RDW??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38975 - Brommer laten keuren bij de RDW??
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim V 17-9-2006 14:32 Print topicpost

Posts: 4468
Ik ga volgende week een brommer kopen (een Aprilia AF1) uit Italie. Staat GEEN NL-typegoedkeuring in, EU typegoedkeuring weet ik niet of die erin staat dat kijk ik als ik hem koop. Als die erin staat no problem kan ik hem gewoon laten schouwen en dan kenteken aanvragen

Maaar... zoniet dan moet ik hem bij de RDW voor minimaal 100 euro (:S) laten keuren, dan moeten de remmen, banden en verlichting goed zijn (is zo) en hij moet aan de max. constructiesnelheid van 45km/h voldoen :S. Er ligt 70cc Malossi onder dus hij komt er wel boven! Ik kan natuurlijk een prop in de uitlaat lassen, of een 50cc 'lenen' (carb + uitlaat is nog ori!). Maar, kan ik ook simpelweg een Eurobegrenzer plaatsen en op 45km/h instellen en dan dus op die manier door die keuring door komen?

MvG, Timm!
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?

Remco RS 17-9-2006 14:33 Print reply

Posts: 11463
ik denk dat dat wel ff bekeken wordt

een 50cc en/of een ring in de uitlaat lijkt mij een betere oplossing

ik denk dat ze sowieso naar je cilindergrootte kijken als je geen goedkeuring hebt

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 17-9-2006 om 14:33 uur.
 
cerberus10 17-9-2006 14:34 Print reply

Posts: 2338
Testen ze ook uitstoot? En vergeet het geluid niet. Zou niet met eurobegrenzer doen en waarschijnlijk vinden ze die daar ook wel.
 
Tim V 17-9-2006 14:36 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
ik denk dat dat wel ff bekeken wordt

een 50cc en/of een ring in de uitlaat lijkt mij een betere oplossing

ik denk dat ze sowieso naar je cilindergrootte kijken als je geen goedkeuring hebt

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 17-9-2006 om 14:33 uur.

Ok ik heb er niet zoveel verstand van maar als ik dan een 50cc van iemand leen zolang, hoef ik dan in mijn RV4 blok alleen die 70cc cilinder te vervangen voor die 50cc? of moet er meer in gebeuren?
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Remco RS 17-9-2006 14:36 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Testen ze ook uitstoot? En vergeet het geluid niet. Zou niet met eurobegrenzer doen en waarschijnlijk vinden ze die daar ook wel.

uitstoot niet, het is geen apk

gewoon ff 50cc, en desnoods een ring, zo'n begrenzer vissen ze er zo tussenuit denk ik, deze keuring gaat natuurlijk wat verder dan een gewone schouwing

edit: alleen cilinder eraf, verder hoeft er aan je blok niets veranderd te worden
een kleinere sproeier in je carb wel natuurlijk


Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 17-9-2006 om 14:37 uur.
 
Tim V 17-9-2006 14:39 Print reply

Posts: 4468
hmm ok ik lees net dat voor de schouwing ze ALLEEN het Merk + model en VIN (framenummer) hoeven te noteren!! typegoedkeuring allen als ie er is!

dan kan ik hem waarschijnlijk tog gewon laten schouwen hoop ik

 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Moped Macho 17-9-2006 14:40 Print reply

Posts: 2037
Misschien heeft het er niet zoveel mee te maken, maar is dat niet een beetje veel werk voor een brommer? Misschien is het makkelijker om nog even verder te kijken.
 
Boerenkool om half 10.
cerberus10 17-9-2006 14:42 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
hmm ok ik lees net dat voor de schouwing ze ALLEEN het Merk + model en VIN (framenummer) hoeven te noteren!! typegoedkeuring allen als ie er is!

dan kan ik hem waarschijnlijk tog gewon laten schouwen hoop ik


ja maar als ie niet goedgkeurd is krijg je mooi briefje terug van de rdw om meer infromatie of om te keuren.
 
Remco RS 17-9-2006 14:44 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
hmm ok ik lees net dat voor de schouwing ze ALLEEN het Merk + model en VIN (framenummer) hoeven te noteren!! typegoedkeuring allen als ie er is!

dan kan ik hem waarschijnlijk tog gewon laten schouwen hoop ik


dat is idd met een gewone schouwing zo, wat ik zei

maar omdat deze geen keurmerk heeft, kom jij voor een wat diepgaander onderzoek
 
Tim V 17-9-2006 14:46 Print reply

Posts: 4468
als ik geluk heb staat er een EU goedkeuringsnummer in!

(of zelf een NL typegoedkeuringsnummer van een aprilia af1 sintesi erinslaan )
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Inlaatpoort. 17-9-2006 15:00 Print reply
Posts: 640
In bromfiets stond een artikel over hoe je je brommer helemaal keurklaar moest maken, dus dat je niet 140euro betaald zonder restultaat.
 
Apprilia Af1 Streetfighter & Yamaha Fs1 JPS Caféracer in project
geert-nsr 17-9-2006 15:01 Print reply

Posts: 6438
ik zou gwoon verder kijken of flink afbieden..
 
Tim V 17-9-2006 15:02 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inlaatpoort.
In bromfiets stond een artikel over hoe je je brommer helemaal keurklaar moest maken, dus dat je niet 140euro betaald zonder restultaat.

in bromfiets is dat een blad ofzo? kan je dat artikel niet opzoeken of dat het ergens op internet staat ofzo?
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
TS-jetze 17-9-2006 15:44 Print reply
Posts: 326
zo streng zijn ze niet eens heb ik gehoort van iemand van de rdw.
maar voor de zekerheid alles maar een beetje netjes voor elkaar hebben.
zou zonde weze van ut geld dan.
 
SFke..
RM-sm 17-9-2006 15:48 Print reply

Posts: 3908
1 het kost je klauwe vol met
2 ze controleren alles maar dan ook echt alles
3 beter koop je gewoon een af1 in nederland
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
zundapp sprinter 17-9-2006 16:07 Print reply
Posts: 128
Bij de keuring controleren ze alleen of je brommer in goede staat is om de weg mee op te gaan.

zorg dus dat je voldoende remvertraging hebt
je remmen goed afgesteld hebt
geen speling op achterbrug en balhoofd hebt
geen scheurtjes in de band
niet harder als 45 kan
geen problemen met blok
ketting en tandwielen niet te ver versleten zijn
verlichting goed werkt
knippers [indien aanwezig] goed werken
niet meer geluid maakt als toegestaan

zal vast wel meer zijn, maar dat weet ik zo niet uit m'n hoofd
 

Dit topic is 5067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved