Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am6 oliepompje, afstellen of eraf schoppen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
Project: MTX80s moto...
MF: Het werd weer ti...
BeF: Voorvork keerri...
Project: Rd50 Cafera...
MF: Beste wensen voo...
BeF: zelfbouw
BeF: Nieuwe gebruike...
Project: ThaSuzukiTs...
BeF: Kreidler dice s...
BeF: Probleem koppel...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
Motor: Honda MTX-ot
User: RUTGER_86
User: Blukaap
Gallery: MTX80 ot
User: MC Beuner
Project: MTX80s moto...
Motor: Honda Algemee...
User: Blukaap2
Project: Rd50 Cafera...
Bromfiets: Orion Ove...
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38968 - am6 oliepompje, afstellen of eraf s...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 17-9-2006 10:36 Print topicpost

Posts: 5391
Ik ga weer 70cc rijden na een week 50cc uitgehouden te hebben. Ik begin nu weer ff met een zwarte top, maar ik wil daar in de nabije toekomst een wat snellere cilinder voor hebben. Verder gebruik ik een 22mm dell carb.

Kan ik hierbij de oliepomp gebruiken, en is er een manier om goed af te stellen en te controleren dat hij genoeg olie geeft?
Of is het beter als ik de oliepomp niet gebruik maar zelf meng?

En als ik de oliepomp niet gebruik, is het dan erg als ik hem op het blok laat zitten? of kan hij er zo af zonder dat de blokolie eruit vliegt?

edit:
voor kleine vragen topic zeurpieten: ga een leven zoeken en niet op dit topic zeuren, want je kan je vraagt nooit meer terug krijgen en je krijgt vaak maar een half antwoord van 1 iemand en geen discussie, terwijl er veel mensen wel iets over dit onderwerp te zeggen hebben.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 17-9-2006 om 10:38 uur.

edit2:
ff vergeten erbij te zetten, t gaat om een tzr en dus een am6 blok.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 17-9-2006 om 10:58 uur.
 

richard3 17-9-2006 11:23 Print reply

Posts: 5198
zou em er toch afhalen en zelf mengen gaat net zo goed
weet je iig zeker dat het goed zit
50cc rijdt klote he dion :P


check je inbox es ff
 
op naar de grote brommers
mblover 17-9-2006 11:27 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
zou em er toch afhalen en zelf mengen gaat net zo goed
weet je iig zeker dat het goed zit
50cc rijdt klote he dion :P


check je inbox es ff



Ja das waar, maar van de andere kant, als ik gewoon euro95 kan tanken is handiger, hoef je niet altijd zo'n bus olie mee te slepen.
Is veel handiger met lange ritjes, thuis gewoon olie vullen en rijden, onderweg alleen benzine tanken, aangezien een vol olietankje een paar benzine tanken lang mee gaat.
 
tsxj oran 17-9-2006 12:02 Print reply

Posts: 6498
als je carb groter word moet je niet meer met oliepomp gaan rijden
 
oud
Royal Club 17-9-2006 12:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
als je carb groter word moet je niet meer met oliepomp gaan rijden


oh? dus ik rijd met een onverwoestbare cilinder?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mblover 17-9-2006 13:29 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


oh? dus ik rijd met een onverwoestbare cilinder?



waarom was de vorige vastgelopen dan?

Noujah hij is er nu af, heb ik tenminste ruimte voor me kettingslot.
 
Royal Club 17-9-2006 13:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



waarom was de vorige vastgelopen dan?

Noujah hij is er nu af, heb ik tenminste ruimte voor me kettingslot.


naaldlager naar de tyfus

edit: gewoon slijtage dus

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 17-9-2006 om 13:30 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Vinnie-89 17-9-2006 13:37 Print reply

Posts: 1870
Ik rij ook met 70cc en 20mm.. Olie pompje doet het prima, behalve dat ie 2 keer zo rijk loopt als 1:50 en ding rook als de **
Maar heb hem liever wat rijker staan met mijn setup dan te arm en een vastnaaier.

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 17-9-2006 om 13:38 uur.
 
Tombrom 17-9-2006 13:38 Print reply

Posts: 15925
gewoon erop late zitte en al vertrouw je het niet doe je nog wat olie in je tank erbij
 
RS-Power 17-9-2006 13:45 Print reply

Posts: 1035
Heb zelfs focking lang met een zwarte top 20mm en std uitlaat (met oliepomp) gereden heb er geen enkele prob mee gehad en heb zeker een meer dan een half jaar ermee gereden
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
Remco RS 17-9-2006 13:58 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
Heb zelfs focking lang met een zwarte top 20mm en std uitlaat (met oliepomp) gereden heb er geen enkele prob mee gehad en heb zeker een meer dan een half jaar ermee gereden

kan prima idd, ik vergelijkbaar
 

Dit topic is 3447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved