Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder past niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38960 - Cilinder past niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr. X 16-9-2006 21:57 Print topicpost

Posts: 681
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 74cc polini w-poorter voor am6, alleen er is 1 probleem hij past er niet in..
Hoe kan ik dit oplossen? ik wil mijn blok het liefste niet splitsen..
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen

Tombrom 16-9-2006 21:57 Print reply

Posts: 15925
je hebt nog een gheel ori am6 blok? die hebbe carter begrenzer dan zou je je carters moete(late)uitdremelen
 
skilder 16-9-2006 22:01 Print reply
Posts: 116
of je cilinder laten afdraaien dat ie wel past
 
dree 16-9-2006 22:04 Print reply
Posts: 150
ik zou alsk jouw was je carters laten uitboren of zelf doen
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-9-2006 22:06 Print reply

Posts: 7728
hier de manier hoe het wel moet : http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/145 .
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
tsxj oran 16-9-2006 22:11 Print reply

Posts: 6498
cilinderhemd afdraaien, of carters uitdremellen,
snap wel als je de manier van de faq uitvoert dus dremellen terwijl je blok nog in mekaar zit zeer riskant is, en je moet je blok er wel af halen en na het dremellen naspoelen zodat er echt geen enkel stukje aluminium zich meer bevind in de krukasholte
 
oud
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-9-2006 22:14 Print reply

Posts: 7728
anders doe je het met 2 man, eentje die zich kan concentrere op de dremel, andere met de stofzuiger die meteen het alu wegzuigt
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
tsxj oran 16-9-2006 22:15 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
anders doe je het met 2 man, eentje die zich kan concentrere op de dremel, andere met de stofzuiger die meteen het alu wegzuigt

dat is al beter maar je snapt natuurlijk wel dat je het heel moeilijk 100% schoon kan houden
 
oud
rene-RX 16-9-2006 22:17 Print reply

Posts: 2018
en een W poorter op orginele krukas ?

weet niet hoelang dat goed zal gaan maarja zal vast wel even goed gaan


en ik zal kiezen voor hemd laten afdraaien als je je blok niet los wilt halen
 
www.apriliaforum.nl
Mr. X 16-9-2006 22:18 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
cilinderhemd afdraaien, of carters uitdremellen,
snap wel als je de manier van de faq uitvoert dus dremellen terwijl je blok nog in mekaar zit zeer riskant is, en je moet je blok er wel af halen en na het dremellen naspoelen zodat er echt geen enkel stukje aluminium zich meer bevind in de krukasholte



ja blok is eraf.. er was al een beetje zand in gekomen toen ik de oude cilinder eraf haalde maar ik heb benzine in het blok gegooit en door laten spoelen of is dat niet goed?

ja ik twijfel nog of ik mijn cilinder laat afdraaien of die carters aanpassen..

als ik die carters heb aangepast en ik wil miss in de toekomst 50cc rijden is dat dan nog mogelijk?
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
rene-RX 16-9-2006 22:19 Print reply

Posts: 2018
ja
 
www.apriliaforum.nl
tsxj oran 16-9-2006 22:21 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



ja blok is eraf.. er was al een beetje zand in gekomen toen ik de oude cilinder eraf haalde maar ik heb benzine in het blok gegooit en door laten spoelen of is dat niet goed?

ja ik twijfel nog of ik mijn cilinder laat afdraaien of die carters aanpassen..

als ik die carters heb aangepast en ik wil miss in de toekomst 50cc rijden is dat dan nog mogelijk?

ja is nog gewoon mogelijk, aangezien maar sommige am6 blokken carter begrenzing hebben, niet allemaal, tis gewoon een overbodig iets
maar zoals die tjap hierboven al zegt, polini w-poort op een ori krukas houd het niet lang uit, dus als je toch met dit probleem zit is het mischien een goed idee je krukas te vervangen en meteen je carters netjes bij de werken?
 
oud
Mr. X 16-9-2006 22:25 Print reply

Posts: 681
jaa daar zat ik ook al aan te denken..ik denk dat ik dat maar doe wat is een goede krukas en niet al te duur?
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
tsxj oran 16-9-2006 22:28 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
jaa daar zat ik ook al aan te denken..ik denk dat ik dat maar doe wat is een goede krukas en niet al te duur?

dopler, krukassen zitten qua prijs niet zo heel ver uit elkaar, maar neem geen top racing oid, maar wel een beetje kwaliteit
 
oud
BIET 17-9-2006 0:45 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
jaa daar zat ik ook al aan te denken..ik denk dat ik dat maar doe wat is een goede krukas en niet al te duur?

ligt aan wat je duur vind, kost net iets meer dan 100 euro, dopplertje vb zoals Joran al zij.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Mr. X 17-9-2006 12:16 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

ligt aan wat je duur vind, kost net iets meer dan 100 euro, dopplertje vb zoals Joran al zij.


welke van doppler kos iets meer da 100? die tot 18000 rmp of tot 14000?
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen

Dit topic is 1703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved