Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te grote blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38908 - Te grote blok
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-9-2006 15:04 Print reply

Posts: 10835
volgens mij zit er niet eens verschil tussen brom en snor cilinders, en in de kop al helemaal niet. Zeker niet bij die latere modellen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jeppor 14-9-2006 15:13 Print reply

Posts: 486
zat altijd wel verschil in hoor cilinderkoppe
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-9-2006 15:14 Print reply

Posts: 10835
geef mij maar eens foto's van de verschillen dan
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
curtis 15-9-2006 9:45 Print reply
Posts: 25
Alweer een andere probleem.
Zoals ik heb gezegd heb ik niks aan me quadro veranderd dan per ongeluk een grote blok eronder gezet.
Wat ik nu merkt is dat ik 1 kilometer kan rijden en daarna slaat die tomos af. Na een tijdje kan ik het weer starten en 1 kilometer rijden en stop.


1. Wat voor probleem kan dat zijn?
2. Is beter dat ik mijn originele blok van 25cc eronder terug zet?
3. Als ik die 45 cc blok wil reviseren of zuigers, pakking en koppen wil vervangen hoeveel kost dat?
4. Wat de belangrijkste dingen die je aan een blok moet vervangen zodat hij weer perfect rijd of in goede staat ben.

bedank
 
Jarco 15-9-2006 10:06 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: curtis
Alweer een andere probleem.
Zoals ik heb gezegd heb ik niks aan me quadro veranderd dan per ongeluk een grote blok eronder gezet.
Wat ik nu merkt is dat ik 1 kilometer kan rijden en daarna slaat die tomos af. Na een tijdje kan ik het weer starten en 1 kilometer rijden en stop.


1. Wat voor probleem kan dat zijn?
afstelling?
2. Is beter dat ik mijn originele blok van 25cc eronder terug zet?
zeker weten dat dat 25 cc is?lijkt me gewoon een 50 cc blokje met begrenzing
3. Als ik die 45 cc blok wil reviseren of zuigers, pakking en koppen wil vervangen hoeveel kost dat?
cilinder honen+zuiger is ongeveer 50 euro.
pakkingen+keering+lagers,ong 60 euro?

4. Wat de belangrijkste dingen die je aan een blok moet vervangen zodat hij weer perfect rijd of in goede staat ben.
reviseren,zoals hierboven
bedank


 
-Tom- 15-9-2006 11:05 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
geef mij maar eens foto's van de verschillen dan

Ik heb geen bewijs, maar ik heb zelf 2 verschillende, originele tomos cilinderkoppen gehad.
Eentje zat op mijn snor, daarvan was de verbrandingsruimte "leeg", later heb ik een compleet ander cilindersetje gekocht; airsal, originele bormfietsuitlaat (dus met rechte bocht) en een originele bromfietscilinderkop. Die cilinderkop was anders, de verbrandinskamer was half opgevult, en dit was niet zelf gedaan, je kon gewoon zien dat dit origineel tomos was. Die cilinderkop scheelde bij mij echt heel veel, optrekken ging veel harder, daardoor kon ik zwaarder vertanden
 
FTS Member

Dit topic is 2043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved