Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te grote blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38908 - Te grote blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

curtis 14-9-2006 13:01 Print topicpost
Posts: 25
Hallo,

Ik heb een tomos quadro 25 cc en die ding rijd ongeveer 30 a 35.
Ik had probleem met mijn snorfiets omdat de accuu iedere keer leeg loopt en dat ik nergens stroom krijgt.
Ik dat dat het aan de onsteking ligt heb ik een 2dehands blok gekocht.
Blok eronder gezeg, nu merk ik dat de snorfiets harder gaat dan normal. Heb ik de persoon gebeld van de blok die zeg me ja het is een brommerblok 45cc.

1. Wat ik wil weten is kan ik iets veranderen zodat hij weer 25cc kan worden en zoja hoeveel kost dat?
2. Ook wil ik weten die twee geribbe gietijzer stukken waar de bougie en de uitlaat zit kan je ze ook nieuw of 2dehand kopen zoja hoeveel kost die 2 stukken geribbe gietijzer stukken. Want van die 2dehand blok is wat stukken eraf.
3. Is er verschil tussen een carburateur van een 25 cc en een 45 cc?
4. Ik heb carter olie vervangen en bougie, maar volgens mij loopt het blok toch snel warm. Hoe kan dat.

Bedankt voor de moeite.

 

daanmtx 14-9-2006 13:15 Print reply

Posts: 3759
tomos snor en bromblok liggen niet veel uit elkaar, en een snor versie is zeker geen 25 cc. Het is voor zover ik weet een begrensde brom blok, dus als jij je zuiger/cilinder set, uitlaat, en luchtfilter overzet evenals je carburateur ga je weer 30.

2 stukken geribbe? bedoel je je cilinderset ofzo?


blok loopt warm door

a) te kleine sproeier (check bougiekleur)
b) te weinig rijwindkoeling
c) verkeerde mengverhouding.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 14-9-2006 om 13:17 uur.
 
Honda VFR400R
geert-nsr 14-9-2006 13:19 Print reply

Posts: 6438
2 bedoel je hiermee je cilinder en cilinderkop? kan je 2nd hands kopen en nieuw nieuw kosten ze:60 euro (www.50cc.nl) 2ndhands ff op marktplaats kijken
3.is volgens mij het zelfde.. bijde 12mm


Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 14-9-2006 om 13:40 uur.
 
curtis 14-9-2006 13:30 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
1 gwoon 25 cc cilinder erop
2 bedoel je hiermee je cilinder en cilinderkop? kan je 2nd hands kopen en nieuw nieuw kosten ze:60 euro (www.50cc.nl) 2ndhands ff op marktplaats kijken.
Dus je heb geen verschill tussen die cilinder + kop van een blok van 25cc/50cc?
3.is volgens mij het zelfde.. bijde 12mm



 
Jarco 14-9-2006 13:33 Print reply

Posts: 4520
snor is ook gewoon 50 ,
http://www.brommerforum.nl/showtopic/11742
+
http://www.google.nl....nl&q=snor+50+cc

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 14-9-2006 om 13:33 uur.
 
a honda highrider 14-9-2006 13:33 Print reply

Posts: 1818
ga eerst eens wat aan je nederlands doen!
 
D? Mo(raal)derator
curtis 14-9-2006 13:35 Print reply
Posts: 25
Hoe bedoel je:c) verkeerde mengverhouding.
Ik gebruikt de ene die je bij tankstation kan kopen in die pompbak is al gemengt.
Wat moet ik volgens jou gebruiken dan tomos quadro (snorfiets) 2001



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
tomos snor en bromblok liggen niet veel uit elkaar, en een snor versie is zeker geen 25 cc. Het is voor zover ik weet een begrensde brom blok, dus als jij je zuiger/cilinder set, uitlaat, en luchtfilter overzet evenals je carburateur ga je weer 30.

2 stukken geribbe? bedoel je je cilinderset ofzo?


blok loopt warm door

a) te kleine sproeier (check bougiekleur)
b) te weinig rijwindkoeling
c) verkeerde mengverhouding.

Dit bericht is gewijzigd door daanmtx op 14-9-2006 om 13:17 uur.


 
curtis 14-9-2006 13:37 Print reply
Posts: 25
Ben ik ermee bezig: mijn enegls en spaans is tegoed.
Daarom probleem met nederlandse taal

Trouwens dat was mijn vragen niet.
 
geert-nsr 14-9-2006 13:40 Print reply

Posts: 6438
idd snor is ook 50cc ik had het fout..
 
Vuile Beunkoe 14-9-2006 13:41 Print reply

Posts: 6114
hop 9mm cab erop en klaar.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-9-2006 14:04 Print reply

Posts: 10835
is het niet slimmer om de ontsteking over te zetten op je oude blok en weer met je oude blok te gaan rijden?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
curtis 14-9-2006 14:42 Print reply
Posts: 25
Is dat nodig denk je: om mijn ontsteking over te zetten op mijn 2dehandse blok.
 
curtis 14-9-2006 14:43 Print reply
Posts: 25
Met wat moet ik rekening houden als ik mijn cilinder en cilinderkop wil vervangen en de pakkingen?

 
Bruuns 14-9-2006 14:44 Print reply

Posts: 2213
dat je niks beschadigd en de circlipjes er weer goed in doet, geen rommel in je blok laat vallen, nieuwe pakkingen er tussen, gewoon heel netjes werken
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
jeppor 14-9-2006 15:02 Print reply

Posts: 486
heel simpel hang er een snoruitlaat onder (eentje met zo'n rare sliner bocht erin) en je rijdt wss 30. Dat ie warm wordt is heel normaal denk dat dat nogal mee valt
 
honda_for_life.com 14-9-2006 15:04 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: curtis
Is dat nodig denk je: om mijn 2dehandseontsteking over te zetten op mijn 2dehandse oude blok.




probeer het eens


wrm haal je eigenlijk een heel blok als je alleen ontsteking nodig hebt
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?

Dit topic is 2042 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved