Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1160 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38891 - Carburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frits 13-9-2006 19:15 Print topicpost

Posts: 204
ik begin nu te twijfelen want me vader zegt precies het tegen overgestelde over het afstelllen van me honda. Ik heb een 18mm keihin carbu maar die is nog niet 100% goed afgesteld mijn vraag is:

Als je de stationair schfroeF UITDRAAIT dan loopt die hoger op in toeren en als je hem INDRAAIT dan loopt het toerental terug???

En ik dacht het zelfde voor de luchtschroef????

Klopt dit???
 
Honda the power of dreams

MB-8 GreenLizar 13-9-2006 19:16 Print reply
Posts: 201
nee

de statschroeg draai je naar binnen, onder een hoek naar boven. Omdat die taps toeloopt, duw je de gasschuif omhoog, dus looptie hoger stationair
 
Frits 13-9-2006 19:18 Print reply

Posts: 204
ok precies andersom, en dat geld ook zo voor de luchtschroef???
 
Honda the power of dreams
homoet exhaust 13-9-2006 19:48 Print reply
Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oude meester
nee

de statschroeg draai je naar binnen, onder een hoek naar boven. Omdat die taps toeloopt, duw je de gasschuif omhoog, dus looptie hoger stationair


stationair schroef op een keihin 18 zit dus haaks op de venturi...
en schoef is wel conisch jah
als je schuin ommhoog draai is ie nie conisch ma duw je met het schroefje gewoon de gasschuif omhoog
naar binnen is meer toeren stationair en naar buiten minder toeren

luchtschroef is naar binnen minder lucht en naar buiten meer lucht
 
As I get older, the faster I used to be...
Vehikel 27-1-2007 12:50 Print reply

Posts: 2903
Je moet met je luchtstelschroef het hoogste stationair opzoeken, dan gaat ie het hardst en start ie het best. Maar je kan 'm beter een half slagje rijker zetten, om de kans van een warmloper te verkleinen.
Als je je mengsel helemaal indraait gaat je stationair terug, als je 'm
verder uitdraait ook. Het hoogste stationairpunt zit ongeveer in het midden.





Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 27-1-2007 om 12:52 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved