Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - 2 curve's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #38881 - 2 curve's
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 13-9-2006 11:49 Print topicpost

Posts: 4241
ik kwam op internet dit tegen:



wie weet hoe dit werkt en ik hoorde een keer van een schakelaartje op het stuur?

zit dat hier bij dan ofzo?
 
sprintjah

christianos 13-9-2006 13:13 Print reply

Posts: 20445
gewoon een cdi met 2 onstekingscurve's die je aanstuurt met een schakelaartje

of de schakelaar erbij zit, moet je het bedrijf voor mailen?
 
robin denkers 13-9-2006 13:27 Print reply
Posts: 269
dat is van HPI geloof kabel los en kabel vast dat dat t verschil maakt
 
User 927 13-9-2006 13:48 Print reply

Posts: 6405
Das idd gewoon een CDI met 2 curve's.

Op een Honda is het sowieso een uitkomst omdat je je dip en begrenzing kwijt bent.

Kost dat? alst meer is dan 40 euro: Volgens mij had je een CDI met instelbare curve voor 45 op zo'n Duitse site. Das nog beter. En over het algemeen heb je weinig aan wisselen tussen curves. De ene werkt beter dan de andere, en daar rijd je dan dus mee
 
PRO TUNING 13-9-2006 13:52 Print reply

Posts: 4000
Dit systeem met 2 curves wordt o.a. in de motocross gebruikt.

Curve 1 met veel voorontsteking voor de start tot aan de eerste bocht - de motor trekt dan op zijn hardst en wordt het warmst.

Curve 2 voor de rest van de wedstrijd - loopt harder en wordt minder warm

Vergeet je de schakelaar om te zetten zit de motor in de 3e of 4e bocht vast.
 
The Catfish 13-9-2006 14:57 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Dit systeem met 2 curves wordt o.a. in de motocross gebruikt.

Curve 1 met veel voorontsteking voor de start tot aan de eerste bocht - de motor trekt dan op zijn hardst en wordt het warmst.

Curve 2 voor de rest van de wedstrijd - loopt harder en wordt minder warm

Vergeet je de schakelaar om te zetten zit de motor in de 3e of 4e bocht vast.


werkt dit met brommers ook zo?
anders zou je het testen en zou hij na 200meter vastlopen?
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2006 14:59 Print reply

Posts: 10835
als je bij een brommer de ontsteking te vroeg zet dan kan hij ook te warm worden en vastlopen ja.

Amerikaanse auto's starten ze trouwens ook altijd met zoveel voorontsteking
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-9-2006 14:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Catfish
[...]


werkt dit met brommers ook zo?
anders zou je het testen en zou hij na 200meter vastlopen?


idd , effe iemand de brommer uitlenen .

hij rijden , kijkt naar schakelaar , hoe zat het alweer
liep hij met de schakelaar zo nou goed of vast
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2006 15:00 Print reply

Posts: 10835
dan maak je een schakeling dat hij bij bijvoorbeeld 3000 toeren automatisch omschakeld
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-9-2006 15:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dan maak je een schakeling dat hij bij bijvoorbeeld 3000 toeren automatisch omschakeld


jah

ofwel de 1e stand kan er dan gewoon uit

dan kun heb je een apparte curve voor stationair

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 13-9-2006 om 15:02 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BSTS 13-9-2006 18:30 Print reply

Posts: 4241
dus het is niet egt een uitkomst.
gewoon mijn hpi zo laten is net zo goed begrijp ik?
 
sprintjah

Dit topic is 743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved