Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - verschillen MBX - NSR frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3888 - verschillen MBX - NSR frame
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 18-5-2002?18:55 Print reply
Posts: 10000
hahaha...ik zag hierzo laatst een rooie mbx rijen met zon kuip enzo... was als motor verzekerd...maar een gassie hierzo met een skoeter dacht dat het een brommer was...dus hij zo: nou die zal ik er es effe uitbleren...

die mbx reed 5000 toeren schat ik zo... dus hij erachteraan... die mbx gast zag dat...(was trouwens met passagier) hop...jankt em zo naar veel toeren...11000 ofzo...doei skoeter...hebbem effe uitgelachen...

hij zo...jaaaa dat was vet 125cc dat kan niet anders...
nee mafkees was gewoon 80...(wis ik ook nie zeker maja...ga er van uit...zag er ori uit.. )
was weer leuk
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
robbert 19-5-2002?12:08 Print reply
Posts: 45
mbx frame en nsr frame zijn anders, andere ophangpunten voor kappen en andere bevestiging van het zadel. balhoofd heeft dezelfde maat, en kan er wel in, de voorpoten zijn bij mbx alleen wel 1mm dikker, achterbrug is niet langer bij mbx, maar er zit een plaatje opgelast, zodat ie hoger staat. bij mbx is de electronica ook anders geregeld als bij een nsr, meer draadjes en soms andere kleurtjes. veredr zijn de ophangpunten voor het blok natuurlijk hetzelfde.

ik heb nog een mbx frame staan, met voorpoten, en achterbrug, en wat bekabeling, koplamp, enz, dus als je interesse hebt?

 
Baasbas 19-5-2002?14:24 Print reply
Posts: 2176
Kijk, D?T zijn antwoorden waar ik wat aan heb...En ja, ik heb interesse. Heb al meer lui gemaild, dus ik wacht ook een beetje wat dat oplevert.

Mail me maar op bas@kapnah.nl als je van het frame en de kabelboom afwilt (anders moet dit naar sales en daar heb ik al een topic geopend)

Op mijn frame staat cilindree 49cm^3, maar das niet helemaal juist meer Maar dat terzake.
Ook staat er AC 08 en dat is dacht ik toch de juiste nederlandse code?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-5-2002?14:37 Print reply

Posts: 7007
AC08 is geloof ik wel de goede code maar er staat in een (Duits) MBX frame (op die NL-uitzonderingen na) geen NL goedkeuringsmerk.
Dat betekent dat de brommer niet goedgekeurd is voor de weg en dus in beslag genomen kan worden als ze een beetje goed kijken.
En je bent dan niet verzekerd.
 
nobody fuck with us!!
wipe-out 19-5-2002?14:39 Print reply

Posts: 7672
AC08? das toch van nsr50?

het framenummer van een mbx50 begint volgens honda-nl met AC03, en een andere uitvoering van mbx50 met AC05
 
Baasbas 19-5-2002?15:02 Print reply
Posts: 2176
Hmz? Weird?

Ik ben nog eens gaan speuren, ik heb dus misschien nu al een NSR frame. Was me nooit opgevallen, maar voor vlak bij de radiateur zitten wat ophangpunten die niet gebruikt worden. Ik dacht dat die voor de MBX-kuip waren (die ik dus niet heb) maar misschien is dat dus wel voor een NSR-kuip...

Oke, iemand met een NSR: waar zit dat NL goedkeuringstekentje: zo'n NL in een rondje ?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
dick1 19-5-2002?15:15 Print reply
Posts: 971
die grote balk in het midden van et frame is bij MBX vierkant en bij nsr rond of hoe jet ook maar zecht
 
Baasbas 19-5-2002?15:22 Print reply
Posts: 2176
Ik begrijp niet welke balk je bedoelt...




deze toevallig?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
wipe-out 19-5-2002?15:35 Print reply

Posts: 7672
Ik denk dat hij die balk bedoelt die onder je tank doorloopt?

edit: typo

[This message is edited by wipe-out on 19-5-2002 15:36]
 
verwijderd 19-5-2002?15:50 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

Ik denk dat hij die balk bedoelt die onder je tank doorloopt?

edit: typo

[This message is edited by wipe-out on 19-5-2002 15:36]


yup
 
wipe-out 19-5-2002?15:53 Print reply

Posts: 7672
echt waar? dan had mijn in beslag genomen mbx ook een nsr frame :/
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-5-2002?15:58 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Baasbas?

Oke, iemand met een NSR: waar zit dat NL goedkeuringstekentje: zo'n NL in een rondje ?


Ja dat klopt, dat staat altijd bij het framenummer
 
nobody fuck with us!!
Baasbas 19-5-2002?17:43 Print reply
Posts: 2176
Hahaha, ik snap er steeds minder van...
Dat NL tekentje kan ik niet vinden, moet op het balhoofd staan toch?

Dus is het NIET NL goedgekeurd. Dus MBX frame?

En over die balk.. SJa, het hangt er tussenin Afgerond vierkant??





Oke:
- AC08 => wijst op NSR
- Geen NL teken => wijst op MBX
- M'n Radiateur zit met Tierips vast, niet op ophangpunten => ?f dat wijst op een NSR frame ?f het is geen standaard radiateur
- Ophangpunten over => NSR ?
- Redelijk vierkante balk => MBX ?


......eeeeuhm......

[This message is edited by Baasbas on 19-5-2002 17:58]
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Nikoz 19-5-2002?17:54 Print reply
Posts: 819
boeie man bij mijn nsr staat ook geen NL in balhoofd bij iemand hier in buurt met nsr ook niet schijt eraan. wouten hadden me framenr nog gesjeckt toen ik op roller moest zeiden er niks van dus als het maar AC08 is dan is het goed

edit: btw dat is een mbx frame bij mijn nsr is die "balk" helemaal rond niet afgerond 4kant

[This message is edited by n1k0z on 19-5-2002 17:58]
 
mito maaaster
Baasbas 19-5-2002?17:59 Print reply
Posts: 2176
Oke, MBX-frame dus.. Dan zullen die ophangpunten wel van de MBX-kuipdelen zijn. En die radiateur .. sja, die zal wel niet standaard zijn dan.

Maar wat ik dan niet begrijp is hoe er AC08 op komt.. Das weer van NSR. En dat plaatje zit er goed op. Niet er later opgelast ofzo.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 3843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved