Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Olie Verhouding instellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38879 - Olie Verhouding instellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

n00b_Marc 13-9-2006 8:33 Print topicpost
Posts: 119
Hoi Allemaal.
Is het mogelijk om de olie verhouding aan ta passen?
Ik zou graag met iets minder olie rijden ... de bougie wordt redelijk vet/zwart, en de uitlaat wordt ook zwart .. dus misschien te veel olie ...

Ik heb een Yamaha RD50M uit 1979 ......
 
It's better to burn out, then to fade away !!!

Yewst 13-9-2006 8:51 Print reply
Posts: 260
Ik neem aan dat je een pompje hebt want anders zou het wel heel simpel zijn :P

Dan zou ik eerst kijken hoeveel olie die ongeveer gebruikt. Als hij nou 1:50 verbruikt zou ik het zeker niet aanpassen, maar eerder eens gaan kijken naar je sproeier of ontstekingstijdstip. Maar gebruikt ie nou 1:25 of zo, dan moet je bij een RD, denk ik, het kabeltje wat naar je pomp gaat anders zetten (langer denk ik)
 
Name of Steel 13-9-2006 9:41 Print reply

Posts: 3532
dat je bougie zwart word kan ook gewoon komen omdat je mengsel te rijk staat. dus effe klieren met de luchtschroef/sproeiers
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2006 11:28 Print reply

Posts: 10835
Mocht het nou toch aan het pompje liggen. Dat zit rechts voor in het blok achter een dekseltje. Als je dat eraf schroeft kan je hem afstellen geloof ik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
n00b_Marc 13-9-2006 21:52 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yewst
Ik neem aan dat je een pompje hebt want anders zou het wel heel simpel zijn :P

Dan zou ik eerst kijken hoeveel olie die ongeveer gebruikt. Als hij nou 1:50 verbruikt zou ik het zeker niet aanpassen, maar eerder eens gaan kijken naar je sproeier of ontstekingstijdstip. Maar gebruikt ie nou 1:25 of zo, dan moet je bij een RD, denk ik, het kabeltje wat naar je pomp gaat anders zetten (langer denk ik)


euh, hoe weet ik hoeveel dat ding gebruikt?
Ik heb er nu ongeveer een halve liter bij gedaan denk ik .... en 800 km gereden ongeveer. Maar dan heb ik hem nu nog niet bijgevult, ervanuit gaande dat hij bijgevult was toen ik hem kocht.




 
It's better to burn out, then to fade away !!!
n00b_Marc 13-9-2006 21:53 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Mocht het nou toch aan het pompje liggen. Dat zit rechts voor in het blok achter een dekseltje. Als je dat eraf schroeft kan je hem afstellen geloof ik.


hahaha, mijn naam is n00b marc .... ik heb dus geen idee wat voor dekseltje je bedoelt, sorry.

 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Yewst 13-9-2006 23:23 Print reply
Posts: 260
Uhmm..

Nou ja...

Je vult het oliereservoir en rijd totdat ie leeg is. Als je ongeveer bijhoud hoeveel liter benzine je verbruikt weet je ongeveer hoeveel olie die gebruikt

Het dekseltje zit trouwens aan de rechterkant (remkant) van het blok, en dan aan de voorkant (dus de voorwielkant... ). Zit geloof ik met 2 boutjes vast. Draai je dat eraf zie je je oliepompje zitten. Hoe je die afstelt weet ik zelf niet omdat ik met m'n DT50MX altijd met zelf gemengde benzine reed.


 

Dit topic is 458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved