Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorvork en schokbreker te zacht.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38834 - voorvork en schokbreker te zacht.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vroembroem 11-9-2006 15:50 Print topicpost
Posts: 617
ik ben met een projectje bezig: http://www.brommerfo...jects/detail_main/96
mijn probleem is nu dat de vering te zacht is, zoals in de titel te lezen is. ik heb al in de search gezocht maar niet echt iets relevants gevonden. mijn vragen zijn nu;
is de voorvork gewoon stijver te maken met voorvork olie of moet ik het zaakje reviseren, zoja hoe moet dat en waar vind ik de onderdelen die ik nodig moet hebben? (ns1 voorvork). welke olie en/ of onderdelen heb ik nou precies nodig hiervoor? en ik kan volgens mij de schobreker achter het beste vervangen, of niet? @ renoeius jij had dit probleem toch ook? inbox me svp hierover.
 

Henk-88 11-9-2006 16:00 Print reply

Posts: 26703
NS1-voorvork in goede staat moet gewoon goed genoeg zijn. Keerringen checken en nieuwe olie er in.
Achterveer is te slap door de hoek waaronder je hem hebt geplaatst. Bij de NS1 staat 'ie rechter omhoog en daar veert 'ie stugger van.
Dus de hoek aanpassen of de veer vervangen of beide.


Ik zou iig de hoek (een beetje) aanpassen, om te voorkomen dat andere veren ook te slap uitpakken.

Oude voorvork-keerringen meenemen naar een motorzaak en daar nieuwe bestellen, voorvork-olie hebben ze daar ook.



 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
vroembroem 11-9-2006 16:15 Print reply
Posts: 617
ok, vervelend hoek aanpassen gaat denk ik niet werken want anders wordt ie te hoog. en een ns1 veer is al behoorlijk kort. ander veertje dus. en heb je enig idee wat voor dikte olie in een ns1 voorvork moet.
 
Henk-88 11-9-2006 16:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
ok, vervelend hoek aanpassen gaat denk ik niet werken want anders wordt ie te hoog. en een ns1 veer is al behoorlijk kort. ander veertje dus. en heb je enig idee wat voor dikte olie in een ns1 voorvork moet.


Als je het bovenste veer-ophangpunt ongeveer 10 cm naar achteren verplaatst, kan dat punt ook iets omhoog zodat je brom laag blijft.

Als je ff controleert of je voorvork-keerringen lek zijn? Als die lek zijn, zal je olie er wel uit zijn en veert 'ie 'slap'.
Een motorzaak kan je prima inlichten over de vork-olie die jij nodig hebt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Bruuns 11-9-2006 16:26 Print reply

Posts: 2213
sorry dat ik dit topic steel, mijn voorvork is namelijk te strak. moet daar dan dus gewoon wat olie uit?
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
vroembroem 11-9-2006 16:26 Print reply
Posts: 617
ok maar dat werkt toch niet met die veer want dat past volges mij met de ophanging niet en ik heb zo het gevoel dat ie dan nog steeds omhoog gaat. en de voorvork keeringen zijn volgens mij niet lek, ik zie nergens olie lekken, als ie lek is zie je dat toch mee naarbuiten komen aan je binnepoten als ie uitveert?
 
Bruuns 11-9-2006 16:29 Print reply

Posts: 2213
ja dat klopt. word dus een kwestie van oliebijvullen
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Henk-88 11-9-2006 16:40 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
ok maar dat werkt toch niet met die veer want dat past volges mij met de ophanging niet en ik heb zo het gevoel dat ie dan nog steeds omhoog gaat. en de voorvork keeringen zijn volgens mij niet lek, ik zie nergens olie lekken, als ie lek is zie je dat toch mee naarbuiten komen aan je binnepoten als ie uitveert?


Tenzij de olie er al uit is natuurlijk, dan komt er niet veel meer uit. Een NS1-voorvork in goede staat zal goed genoeg veren. Dus doe er de voorgeschreven hoeveelheid (en de goede soort) voorvork-olie in. Als er dan nix lekt dan heb je mazzel.

Dat bovenste veerophangingspunt moet zeg maar achter die middelste framebuis komen dat lijkt mij het beste. Je zult dan zelf weer een manier moeten bedenken om hem daar ergens op stevige wijze weer vast te bakken.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-9-2006 17:32 Print reply

Posts: 10835
kan je bij ns1 vork de veer niet opspannen net als bij mt?

Meer olie werkt iig niet echt, dat is alleen voor het dempen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved