Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125cc mtx wil niet lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38833 - 125cc mtx wil niet lopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelpostma 11-9-2006 13:29 Print topicpost
Posts: 26
Ik heb een 125cc mtx die niet wil lopen.
IK heb al vanalles gedaan
*Bougie vervangen
*Benzine in de tank gedaan
*Hij heeft veel compressie
*verscheidene sproeiers tussen de 95 en 150 geprobeerd
*carburateur schoongemaakt.
*Pakkingen gechecked
*Hij vonkt goed.
 

Vuile Beunkoe 11-9-2006 13:30 Print reply

Posts: 6114
start ie als je zo los benzine in de cil mikt wel?

edit

zoja dan f membraan nakijken

zonee ontsteking afstellen


Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 11-9-2006 om 13:31 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
roelpostma 11-9-2006 13:43 Print reply
Posts: 26
Membraan is in orde en ontsteking staat goed afgestelt. los bezine in de cilinder doen zal ik straks eens proberen

 
THOMASJEUHHH 11-9-2006 14:10 Print reply

Posts: 4159
wat heb je eraan gedaan dat ie het niet doet,?
 
bwoaahhppp,,..
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-9-2006 14:10 Print reply

Posts: 10835
kijk eens of na een aantal keren kicken (of ff aanlopen) je bougie nat is.
Als dat niet zo is krijgt hij geen benzine namelijk.
Werkt je choke wel goed? weet je zeker dat die erop staat?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MB-8 GreenLizar 11-9-2006 14:49 Print reply
Posts: 201
ja...als membraan goed is en hij vonkt goed enzo....moet er denk ik iets aan je mengsel niet kloppen. Dus je carb verstopt ofzo (maar je hebt je sproeier vervangen...zal het dus niet zijn)...of er zit een dooie muis in je luchtfilter

Is 150 sproeier niet wat klein voor een 125cc?
 
roelpostma 11-9-2006 15:02 Print reply
Posts: 26
Sproeier 150 is wel te klein ja, maar hij zou op zijn minst moeten gaan lopen.
 
Menu2t 11-9-2006 15:34 Print reply

Posts: 2815
vertel wat meer over je setup dan kunnen we mischien een richtlijn geven van je sproeier ( wat ook wel wat uit wil maken) en geeft hij wel vonk?
 
NSR Supersprint special!
.KT.m.t5 11-9-2006 16:02 Print reply
Posts: 961
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelpostma
Sproeier 150 is wel te klein ja, maar hij zou op zijn minst moeten gaan lopen.


ligt eraan, bij mikuni is het wat klein, maar bij dellorto ofzo toch niet?
 
?
MB-8 GreenLizar 11-9-2006 16:06 Print reply
Posts: 201
Heb je 'm aangerend enzo? En is ie niet inmiddels verzopen? Zit je gasschuif er goed in? Dus helemaal naar beneden? (zou kunnen dat ie bovenin is blijven hangen en daardoor volgas staat, dus niet start).

Tja ik noem maar wat op...
 
mtx freak 11-9-2006 17:27 Print reply

Posts: 2711
gooi eerst eens wat benzine er zo in en kijk dan even.


 
markieej 11-9-2006 17:35 Print reply
Posts: 55
ik had ook zoiets met me oude aprili rs50. ook tig keer gelopen, mezelf kapot gerend en wou ook niet aan. wat er nou aan de hand was, . weet het nog steeds niet. (ondertussen al de deur uit)
 
BSTS 11-9-2006 18:17 Print reply

Posts: 4241
is je vonk niet te slap?
goede massa ( aarde )

test ook ff als je carburateur egt goed schoon is,
dus ook de kanaaltjes enzo.

ruikt die naar benzine naar een paar pogingen om te starten?
 
sprintjah
roelpostma 11-9-2006 21:40 Print reply
Posts: 26
Hoi piepeloi ik heb hem aan het lopen gekregen.
Deze cilinder had wat extra koppakkingen 3 in totaal. 2 metaal en 1 gewoon, toen ik hem gechecked had heb ik de normale pakking over het hoofd gezien want die kleefde aan een metalen pakking. Maar in ieder geval deze pakking was kapot.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-9-2006 21:41 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelpostma
Hoi piepeloi ik heb hem aan het lopen gekregen.
Deze cilinder had wat extra koppakkingen 3 in totaal. 2 metaal en 1 gewoon, toen ik hem gechecked had heb ik de normale pakking over het hoofd gezien want die kleefde aan een metalen pakking. Maar in ieder geval deze pakking was kapot.


3 koppakingen

lijkt me nou ook niet echt ideaal
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
benellifan 11-9-2006 21:55 Print reply
Posts: 1553
en dan al veel compressie hebben
laat staan hoeveel ie er heeft met de normale "1" koppakking
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Dit topic is 1455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved