crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-9-2006 22:44 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
k heb ook ooit soort afterburn achtig iets op tsx gehad maar dat was nie de bedoeling.
toen liep hij gewoon heel kut en kwamen er soms vlamme uit
gare onsteking/bougie ?
had mijn mt ook paar maanden gehad , elke x als het hat geregend wat het zover
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Suzuki-tsx- |
10-9-2006 22:44 |
Posts: 75 |
Je zet hem natuurlijk op een paar mili seconden.. die secundaire bougie.. zodat de kracht achterwaars groot genoeg blijft.. en niet naar de cilinder ontploft
|
|
|
|
koekie - Administrator |
10-9-2006 22:44 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Uit bobine zet je een relais, 2 bougies erop eentje gewoon naar cilinder ander naar demper. En je moet eigen ook zorgen dat niet bij schakelaar want zit ook een klein ruimtje dat je niet contact maakt, dat daar niet AL de vonk over springt... (zoals bij bougie) Maar dit klinkt logisch en ik heb het verschillende keren gehoord.. en het lijkt me ook werken, wat redeneer ik (en die anderen) dan verkeerd?
je kan je bougie kabel niet via een relais schakelen
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Lykantroop |
10-9-2006 22:44 |
Posts: 4754 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
je kan je bougie kabel niet via een relais schakelen
kerel, wtf, alles kan
|
|
|
|
koekie - Administrator |
10-9-2006 22:45 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]
kerel, wtf, alles kan
doe maar eens
word 1 groot vonken festijn in die relais denkZ
|
|
Haaks de hoek om! |
|
-simon- |
10-9-2006 22:46 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
gare onsteking/bougie ?
had mijn mt ook paar maanden gehad , elke x als het hat geregend wat het zover
nee hoe het kwam weet ik niet.
k had 2 clinders en de slechtere zat erop. toen een keer nieuwe zuiger voor betere gehaalt ma liep kei kut en toen slechte er wer op ma werd niet veel beter. maand of zo zo gereden en toen een keer wat geprutst en toen liep ie weer goed tot ie vast liep
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Hans W |
10-9-2006 22:47 |
Posts: 1456 |
een jongen van me werk had het op z`n auto.
dus et kan wel
|
|
|
|
Suzuki-tsx- |
10-9-2006 22:47 |
Posts: 75 |
Een secundair bobine + bougie.. dus 2 bobine's en dus ontsteking relais, 2 bobines en 2 bougies. en dan tijd schakelaartje dat als je contact maakt dat hij maar 2 slagen die secundaire bougie aanhebt bijvoorbeeld
|
|
|
|
koekie - Administrator |
10-9-2006 22:49 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Een secundair bobine + bougie.. dus 2 bobine's en dus ontsteking relais, 2 bobines en 2 bougies. en dan tijd schakelaartje dat als je contact maakt dat hij maar 2 slagen die secundaire bougie aanhebt bijvoorbeeld
jij lecht het echt zo RUK uit..
ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar in je voorgaande verhalen kon ik er alleen uit opmaken dat je dus je bougiekabel wilde splitsen met een relais ertussen:s
maargoed..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Suzuki-tsx- |
10-9-2006 22:51 |
Posts: 75 |
haha ik zeg al ik leG (G) :P het wat verneukt uit, sommige dingen heb ik ook in mijn verhaal veranderd.. door jullie reactie, maar nu lijkt het toch te kloppen. Want idd als ik geen 2 bobines tussen plaats.. brand de relais door.
|
|
|
|
Suzuki-tsx- |
10-9-2006 22:51 |
Posts: 75 |
Maar je bent er dus mee eens dat dit (waarschijnlijk) werkt?
|
|
|
|
koekie - Administrator |
10-9-2006 22:52 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Maar je bent er dus mee eens dat dit (waarschijnlijk) werkt?
ooh ja dat zeker..
denk alleen dat het ook in je uitlaat knalt, en dat je na een paar keer geen demping meer hebt, en je cilinder zal t ook nie tof vinden
|
|
Haaks de hoek om! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-9-2006 22:53 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Maar je bent er dus mee eens dat dit (waarschijnlijk) werkt?
ik denk alleen dat je de vonk ook even totaal weg moet laten , anders denk ik niet dat je de uitlaat goed vol krijgt , en meer een vlammetje krijgt .
als je even wacht en de uitlaat kan de uitlaatgassen helemaal vervangen voor mengsel dan kun je volgens mij mooi klappertje krijgen.
en kun je niet beter de bougie verder voorin je uitlaat doen bedenk ik me net , omdat de vlam er dan uitslaat ipv erin ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 10-9-2006 om 22:54 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Suzuki-tsx- |
10-9-2006 22:55 |
Posts: 75 |
Als je een timer in zet dat hij maar 2 slagen bijvoorbeeld de secundaire brand.. dan gaat hij toch nog met volle kracht achterwaarts eruit. dus zal er er geen knal volgen.. want hij zal ook beter branden uit de demper dan erin... bv bij
6000 toeren per minut. 100 toeren per seconde. 10 a 20 mili seconde de secundaire bougie aan. En je krijgt een mooie korte vlam.
|
|
|
|
Steve 4takt |
10-9-2006 22:56 |
Posts: 422 |
gooi er een te kleine sproeier in... elke keer als je het gas loslaat klapt er een vlam uit... werkt bij mij... ook populair op de rollerbank..
agenten schrikken wel maar moeilijk doen ze niet... tenzij het een blijvende vlam is van 40 cm lang...
|
|
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen |
|