Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afterburn TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38819 - Afterburn TSX
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 10-9-2006 19:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
[...]



TSX heeft toch oliepompje? 2takt mix tanken en oliepompje aansluiten op benzinetank


wel eens uitgerekend hoeveel olie zown pompje geeft ?



 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Suzuki-SLK Rijder 10-9-2006 19:48 Print reply

Posts: 3167
weinig, maar je hoeft toch ook niet constant vlammen uit je uitlaat
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Hans W 10-9-2006 19:49 Print reply

Posts: 1456
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W
waar wil je de stroom vandaan halen dan?


 
Suzuki-tsx- 10-9-2006 22:28 Print reply
Posts: 75
Nee, je maakt de afterburn niet met extra leidingkjes en die dingen. Wat je doet is. Je bouwt een 2e bougie in je bobine die je stopt in je demper. Er kan maar een bougie tegelijk werken, dus je kan een switch opzetten. Als je nu je brommer start en je geef goed veel toeren dan is de druk hoog. Wanneer je nu de bougie switcht. Je stopt de bougie in je cilinder. En je gaat vonken bij je demper. Dan blijft de vaart van de zuiger ervoor zorgen dat er gassen in en uitstromen, maar deze stoffen zijn niet verbrand , deze ontsteek je bij de demper, gevolg een dikke vlam. Maar dit mengel is wel gewoon luch, bezine, dus ik heb kans dat hij ook in me uitlaat explodeert, want niet de bedoel is Dus geen extra leidinkjes enzo. Dit is makkelijke methode en weinig werk. Nu even kijken of het ook bij mij lukt. (Daarom was mijn vraag ook of iemand weet hoe ik beste een (welke ) bougie in me demper kan verstoppen.
 
Suzuki-tsx- 10-9-2006 22:34 Print reply
Posts: 75
Beetje verneukte redenering. Niet 2e bougie in de bobine aan. met switch ertussen
 
koekie - Administrator 10-9-2006 22:34 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Nee, je maakt de afterburn niet met extra leidingkjes en die dingen. Wat je doet is. Je bouwt een 2e bougie in je bobine die je stopt in je demper. Er kan maar een bougie tegelijk werken, dus je kan een switch opzetten. Als je nu je brommer start en je geef goed veel toeren dan is de druk hoog. Wanneer je nu de bougie switcht. Je stopt de bougie in je cilinder. En je gaat vonken bij je demper. Dan blijft de vaart van de zuiger ervoor zorgen dat er gassen in en uitstromen, maar deze stoffen zijn niet verbrand , deze ontsteek je bij de demper, gevolg een dikke vlam. Maar dit mengel is wel gewoon luch, bezine, dus ik heb kans dat hij ook in me uitlaat explodeert, want niet de bedoel is Dus geen extra leidinkjes enzo. Dit is makkelijke methode en weinig werk. Nu even kijken of het ook bij mij lukt. (Daarom was mijn vraag ook of iemand weet hoe ik beste een (welke ) bougie in me demper kan verstoppen.


en jij denkt dat dat werkt?

 
Haaks de hoek om!
Suzuki-tsx- 10-9-2006 22:36 Print reply
Posts: 75
Natuurlijk wat zou er niet werken?

 
koekie - Administrator 10-9-2006 22:37 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Natuurlijk wat zou er niet werken?




hoe wou je tussen 2 bougie's schakelen? en WAT wil je schakelen?

de bougiekabel ?
 
Haaks de hoek om!
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-9-2006 22:39 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



hoe wou je tussen 2 bougie's schakelen? en WAT wil je schakelen?

de bougiekabel ?


kunt ook gewoon 2 bobines pakken ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
koekie - Administrator 10-9-2006 22:39 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kunt ook gewoon 2 bobines pakken ?



jaa maar dat komt niet in zijn verhaal voor
 
Haaks de hoek om!
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-9-2006 22:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



jaa maar dat komt niet in zijn verhaal voor



sommige dingen moet je ruimdenkend lezen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 10-9-2006 22:41 Print reply

Posts: 8211
werkt dit wel goed met bovenlangse uitlaat?
het is toch moeilijker om die benziene omhoog te stuwen dan om hem gewoon bijna recht naar achter te doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
koekie - Administrator 10-9-2006 22:41 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



sommige dingen moet je ruimdenkend lezen



mjaa maar wou t ff van hem horen..

enne btw:

als je uitlaat vol zit met brandbare benzine dampen, is het KNAL ( met wss wel een steekvlam ) maar ook zal je uitlaat + cilinder dit niet erg leuk vinden denk
 
Haaks de hoek om!
Suzuki-tsx- 10-9-2006 22:42 Print reply
Posts: 75
Uit bobine zet je een relais, 2 bougies erop eentje gewoon naar cilinder ander naar demper. En je moet eigen ook zorgen dat niet bij schakelaar want zit ook een klein ruimtje dat je niet contact maakt, dat daar niet AL de vonk over springt... (zoals bij bougie) Maar dit klinkt logisch en ik heb het verschillende keren gehoord.. en het lijkt me ook werken, wat redeneer ik (en die anderen) dan verkeerd?
 
-simon- 10-9-2006 22:43 Print reply

Posts: 8211
k heb ook ooit soort afterburn achtig iets op tsx gehad maar dat was nie de bedoeling.
toen liep hij gewoon heel kut en kwamen er soms vlamme uit
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 6309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved