Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer loopt alleen volgas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38794 - brommer loopt alleen volgas
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 11346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi-sprinter 9-9-2006 11:54 Print reply

Posts: 375
of is het valse lucht? zou goed kunnen
 
Mooi dat zo kan!!
SendaR2004 9-9-2006 19:03 Print reply

Posts: 154
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
als je volgas moet geven istie waarschijnlijk verzopen


neej dan is je bougie vet van het mengsel en dan haal je hem eruit en maak je hem schoon. (schuurpapiertje)

gewoon ff carb. checke en schoonmake
 
Renault Clio 1.2RL-Energy - - - Honda CR125R > > >Owner
marco007 10-9-2006 7:23 Print reply
Posts: 5
de carburateur is inmiddels compleets schoonhemaakt, de bougie vervangen voor de zekerheid, maar niks veranderd.

hij start aleen als je hem zelf echt op toeren trapt, kan het zijn doordat hij afgelopen vrijdag een flink plofte in de uitlaat bij het uitzetten dat de ontsteking verdraaid is?, en hoe zet ik die dan weer goed , ( als ik hem kan vinden tenminste)
 
Bromvlieg 10-9-2006 10:36 Print reply

Posts: 782
Als hij uit de uitlaat knalt, staat de ontsteking meestal te laat, dus vervroegen
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
vooruitnietachteruit 10-9-2006 10:47 Print reply

Posts: 618
Je kunt het probleem bij zoveel plekken zoeken maar als je zegt dat hij bij de uitlaat knalde kijk je daar toch eerst? Of de uitlaat er nog wel goed en volledig opzit.
 
marco007 10-9-2006 11:03 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
Je kunt het probleem bij zoveel plekken zoeken maar als je zegt dat hij bij de uitlaat knalde kijk je daar toch eerst? Of de uitlaat er nog wel goed en volledig opzit.



ja maar als hij gewoon rijdend aankomt en een paar uur later niet meer normaal start / draait zal de uitlaat er niet vanzelf afgevallen zijn zeker.

de uitlaat is gewoon heel en zit goed vast
 
De Schout 10-9-2006 13:34 Print reply
Posts: 5327
als de carb en ontsteking goed zijn en hij wil alleen op toeren lopen, zou ik is gaan kijken naa zuigerveren. of lekt je decompressie dingetje? of miss compressie gewoon goed? dan wor het echt wazig..
 
tune tweak fiddle bang bummer
RTT-tUnInG 10-9-2006 14:50 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als de carb en ontsteking goed zijn en hij wil alleen op toeren lopen, zou ik is gaan kijken naa zuigerveren. of lekt je decompressie dingetje? of miss compressie gewoon goed? dan wor het echt wazig..



valse lucht: kijk of alle pakkingen goed zijn.. als hij loopt niet ergens anders rook wegkomt oid dan uit de uitlaat....

ontstekinget eerst je ontsteking goed, dus je start de brommer kijkt in welke richting het vliegwiel draait en dan zet je je grondplaat iets meer tegen de draai richting in.
als dit helpt stel je hem net zo af totdat ie goed loopt.
als dit neit helpt.....
haal je vliegwiel eraf en maak alles ff schoon vervang de contactpunten(of het is een electronische ontsteking) want dat is meestal een kwaal bij die blokjes. of

kijk of hij niet verzuipt (miss blijft de vlotter hangen) start hem draai de bougie eruit en kijk offie ook helamaal nat is.. zo ja blijft wss je vlotter hangen ff losmaken en pak een compressor of fiets pomp en blaas alle gaatjes uit.

uitlaat: haal voor de aardig heid je uitlaat eris af en start hem als ie meteen goed loopt zit wss je uitlaat vol met kool...
gooi benzine in je uitlaat of andere brandbare shit en steek dit aan maak hem heet en tik er tegen aan zodat het kool loskomt.

en voor de rest misch liggen je krukas keerringen er wel uit maar lijkt me sterk,,,,

compressie: haal cilinder eraf controleer op evt groeven,, ook i nde zuiger.
haal de zuiger veren van de zuiger af en doe ze in de cilinder als ze mooi sluiten dus geen kiertjes tussen zitten zijn ze nog wel goed.

hoop je zo beetje geholpen te hebben


Rene

Dit bericht is gewijzigd door RTT-tUnInG op 10-9-2006 om 14:52 uur.
 
TerroRLaG 11-9-2006 22:19 Print reply
Posts: 226
dit kan ook simpelweg aan je koppeling liggen. Als die veertjes versleten zijn blijven de sigmenten tegen het kopelingshuis aandraaien en als je dan remt (blokeer jet het achterwiel, poulie, v-snaar en koppelinghuis) valt hij gewoon uit omdat je de krukaf en gwn heel de motor blokeert. Haal je kap er even af en kijk of die sigmenten je koppelingshuis raken, als dit zo is haal je gewoon even nieuwe veertjes. Kosten bijna niets.

Een groot onderhoud is altijd welkom bij die brommers :p

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 11-9-2006 om 22:22 uur.
 
- Han - 11-9-2006 22:21 Print reply

Posts: 9667
membraam denk ik, heb ik ook ooit me me quad gehad. Als je em me de tractor aantrok en vol gas gas dan wilde die lopen maar 1 keer minder gas en die viel uit. Membraam gescheurd of iets dergelijks.
 
<10.000 posts
mtx-motard 11-9-2006 22:22 Print reply

Posts: 14947
loopt hij alleen volgas, en als je gas minder doet hoor je mohhhhhhoohhh. dan is het de luchtinvoer
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
marco007 14-9-2006 21:25 Print reply
Posts: 5
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RTT-tUnInG
[...]



.

en voor de rest misch liggen je krukas keerringen er wel uit maar lijkt me sterk,,,,

.

hoop je zo beetje geholpen te hebben


Rene

Dit bericht is gewijzigd door RTT-tUnInG op 10-9-2006 om 14:52 uur.


Nou dat was het dus inderdaad wel, hebben na nog een poos klooien het ding maar naar de fietsenmaker gebracht en deze heeft het gefixt, kost wel 50 euries maar doet het weer top nu

alleen wat hebben de krukas keerringen te maken met het slecht/niet lopen van de brommer? kan iemand mij dat uitleggen , is nu niet meer nodig maar voor een volgende keer misschien wel

 

Dit topic is 11346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved