Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - big end

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38792 - big end
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwin fs1 8-9-2006 17:57 Print topicpost

Posts: 897
hallo,

ik was mijn yamaha fs1 aan het inrijden, dikke 300km er op zitten. ik had hem vanmiddag wat rijker gezet om dat naar mijn mening de bougie een beetje te licht was. ik ging even een testritje maken, ineens een vast loper ik naar huis (ik was gelukkig dicht bij). cilinder er af, blijkt dat men bigend zo vast zit asl een huis, krukaslagers zijn nog prima. ik meng altijd zelf en weet zeker dat is goed heb gemengt (1:35-1:40). de brommer stond ook rijk genoeg. mijn vraag, waardoor kan een bigend allemaal nog meer kapot gaan??


bvd
erwin
 
vake bej te bange....

Tommyofzo 8-9-2006 17:59 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
hallo,

ik was mijn yamaha fs1 aan het inrijden, dikke 300km er op zitten. ik had hem vanmiddag wat rijker gezet om dat naar mijn mening de bougie een beetje te licht was. ik ging even een testritje maken, ineens een vast loper ik naar huis (ik was gelukkig dicht bij). cilinder er af, blijkt dat men bigend zo vast zit asl een huis, krukaslagers zijn nog prima. ik meng altijd zelf en weet zeker dat is goed heb gemengt (1:35-1:40). de brommer stond ook rijk genoeg. mijn vraag, waardoor kan een bigend allemaal nog meer kapot gaan??


bvd
erwin


slechte koeling, niet goed warm rijden (komt niet vaak voor)
 
erwin fs1 8-9-2006 18:05 Print reply

Posts: 897
koeling lijkt me niet, paar dagen geleden kop+cilinder alle ribben schoon gemaakt. was ook netjes warmgereden....
 
vake bej te bange....
jeffreyyy 8-9-2006 18:37 Print reply

Posts: 1634
zelf meng ik vaak wat meer bij het inrijden ... ( 1:50)
verder niet echt een idee waarom ... misschien toch te arm maar das wel raar na 300 km....
 
jd boer 8-9-2006 18:42 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
zelf meng ik vaak wat meer bij het inrijden ... ( 1:50)
verder niet echt een idee waarom ... misschien toch te arm maar das wel raar na 300 km....


hij mengt toch 1 op 40 jeffrey das zat

maar je had je lagers enz vervangen ?
 
rs1sprintuhr
honda-mbx 8-9-2006 18:44 Print reply

Posts: 1688
niet toevallig je drijfstang geraakt met het er in zetten van de zuiger oid? zodat die krom is?
het kan van alles zijn, halve dichte smeer gaten voor je drijfstang, kromme drijfstang, beschadiging op de krukpen etc..
 
ik vlam je..
BSTS 8-9-2006 18:45 Print reply

Posts: 4241
bigend aan stront.


hmm wat is je setup?
mischien is die wel gewoon te slap geweest.
als je brommer niet egt snel is, kan het mischien wel productie fout zijn geweest,,

 
sprintjah
erwin fs1 8-9-2006 18:58 Print reply

Posts: 897
had er alleen een nieuwe zuiger in gedaan.

setup:

50cc f5b cilinder
snelle pijp
14mm carb
normale kop
160 sproeier.


niks speciaals dus.....
 
vake bej te bange....
PRO TUNING 8-9-2006 19:37 Print reply

Posts: 4000
Als het big-end aan vervanging toe is zal deze het net nog eerder begeven na montage van b.v. een nieuwe zuiger, de belasting is dan net even groter.
Als je met de oude zuiger had doorgereden was het een maand later gebeurt.
 
Harold 8-9-2006 19:39 Print reply

Posts: 1052
Niet perongeluk een klipje of iets dergelijks in laten vallen, en weet je cker dat hij van te voren al niet versleten was?

@ jeffrey, als je 1:50 smeert doe je naar verhouding dus minder olie in de benzine, 1 op 30 bijv is 1 liter olie op 30 liter benzine.
Dus rijker dan die 1 liter olie verdeelt over 50 liter benzine
 
LVS 8-9-2006 19:51 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
had er alleen een nieuwe zuiger in gedaan.

setup:

50cc f5b cilinder
snelle pijp
14mm carb
normale kop
160 sproeier.


niks speciaals dus.....


-------------------------

dus kan de krukas al 30 jaar oud zijn
[ mag die dan kapot gaan]


 
erwin fs1 8-9-2006 19:55 Print reply

Posts: 897
hij heeft ook zeker geen schuld meer, wou gewoon graag weten wat de reden zou kunnen zijn, van ouderdom loopt een lager toch niet vast??. de kruksas was gewoon goed, iets zijwaartse speling maar geen spelling op en neer. de krukas zat in een 1j5 blok, dit blok zal inderdaad zo ongeveer 30jaar oud zijn. de oudste fs1 blokken (en dus krukassen) zijn al 37 jaar oud.....


hoeveel zal het ongeveer kosten om een nieuw bigend lager er in te persen??

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 8-9-2006 om 19:56 uur.
 
vake bej te bange....
Joostvdw 8-9-2006 20:16 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
hij heeft ook zeker geen schuld meer, wou gewoon graag weten wat de reden zou kunnen zijn, van ouderdom loopt een lager toch niet vast??. de kruksas was gewoon goed, iets zijwaartse speling maar geen spelling op en neer. de krukas zat in een 1j5 blok, dit blok zal inderdaad zo ongeveer 30jaar oud zijn. de oudste fs1 blokken (en dus krukassen) zijn al 37 jaar oud.....


hoeveel zal het ongeveer kosten om een nieuw bigend lager er in te persen??

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 8-9-2006 om 19:56 uur.


reken rond de 80 euro
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Raffel 8-9-2006 20:17 Print reply

Posts: 1226
beter koop je gewoon een nieuwe krukas..
 
SendaR2004 9-9-2006 18:57 Print reply

Posts: 154
het persen van een krukas kost niet veel meestal zijn de bigend-lager en bigend-bus het duurst.

Dit bericht is gewijzigd door SendaR2004 op 9-9-2006 om 18:59 uur.
 
Renault Clio 1.2RL-Energy - - - Honda CR125R > > >Owner
Moped Macho 9-9-2006 19:00 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
beter koop je gewoon een nieuwe krukas..

Worden wss niet meer gemaakt, dus moet je hem laten persen
 
Boerenkool om half 10.

Dit topic is 2787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved