Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onbekende cillinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 457 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3879 - onbekende cillinder
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markmt-5 16-5-2002?16:52 Print topicpost
Posts: 183
hey allemaal,

ik heb hier een cillinder liggen maar ik heb geen flauw idee wat voor 1 het is. Ik heb het idee dat het een 50cc std snel is, maar dat weet ik niet zeker. daarom vraag ik het ff.
-5 koelribben
-de koelribben zitten inkepingen.als je de inlaat naar je toe hebt dan zitten er rechts achter 4 en rechtsvoor 3 inkepingen. links hetzelfde.
-3 inlaat poorten 2 langwerpige en 1 in de vorm van een hoofd??
-4 spoelpoorten
-1 uitlaat
-de onderkant (dus het stuk wat je blok ingaat) is hetzelfde als de std 50cc cilinder
-het hm16-6 merk mist
-het stuk waar het membraam op moet is ook een stuk kleiner.

als dit niet genoeg is wil ik best foto`s maken
als iemand een idee heeft alvastbedankt

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken

Blukaap 16-5-2002?17:04 Print reply

Posts: 10008
50imi waarschijnlijk.
Is het een gietijzeren wand (dan is de cilinderwand aan de bovenkant duidelijk te onderscheiden vd rest vd cilinder).
 
Bastila is lief
Markmt-5 16-5-2002?23:10 Print reply
Posts: 183
er zit boven in de cilinder een randje wat anders is dan de rest als je dat bedoeld
maar welke is beter deze of de std honda cil?
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Blorn 16-5-2002?23:20 Print reply

Posts: 13825
mark alles is beter dan de std honda cil.. heb trouwens voor jou nog wel een 70imi liggen
 
Blukaap 16-5-2002?23:56 Print reply

Posts: 10008
Dan zal het wel een imi zijn jah (bedoelde idd die ronde rand die duidelijk een andere kleur is).
En alles is idd beter dan de ori (nederlandse) honda cilinder .
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 17-5-2002?00:29 Print reply

Posts: 2716
maar het schijnt dat de Honda 50 snel (zoals die hier dan heet) de beste cilinder is die je kan krijgen...
Kost dan ook zo'n 300 gulden, of 450, ik weet het niet meer.
Plaats iig een foto dan weten we het zeker...
 
Blukaap 17-5-2002?00:43 Print reply

Posts: 10008
Alleen heeft een honda cilinder 6 koelribben, dus die is het sowieso niet.
 
Bastila is lief
Markmt-5 17-5-2002?09:31 Print reply
Posts: 183
hmm tja
ik zal hopelijk vandaag eens een fototje maken met de digi crap.
en NSR freak, bedankt voor het aanbod maar nee dank je

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Blorn 17-5-2002?10:09 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

maar het schijnt dat de Honda 50 snel (zoals die hier dan heet) de beste cilinder is die je kan krijgen...
Kost dan ook zo'n 300 gulden, of 450, ik weet het niet meer.
Plaats iig een foto dan weten we het zeker...


heb ik weleens wat over gehoord jah, die schijnen echt mega snel te zijn, maar er zit ook geen zuiger bij ofzow :s
 
Markmt-5 17-5-2002?20:24 Print reply
Posts: 183
sorry mensen maar de foto`s moeten nog ff wachten
want de digi cam is niet beschikbaar (voorlopig)

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
B3AST 17-5-2002?22:11 Print reply
Posts: 2469
ehj jong wegsmijten dat ding

das gewoon een imi, alles met 5 koelribs is bijna imitaaaasie of het is polini/malossi ofso en das nie in 50cc

imi cylinders hebben netzoals jij beschrijft 2 inlaatpoorten en 1 booster poort in de vorm van een 'hoofdje' meer een soort hartje waarvan de bovenkant recht is... dat is IMI
en aangezien ik AC imitatie cylinders HAAT en de jouwe ook nog eens 50cctjens is verklaar ik dat je de kutste cylinder op dit forum hebt...

jongens wat ben ik toch weer lekker aardig
 
- insane in the brain -
Markmt-5 17-5-2002?22:15 Print reply
Posts: 183
Quote:
Originally posted by: B3AST?

ehj jong wegsmijten dat ding

das gewoon een imi, alles met 5 koelribs is bijna imitaaaasie of het is polini/malossi ofso en das nie in 50cc

imi cylinders hebben netzoals jij beschrijft 2 inlaatpoorten en 1 booster poort in de vorm van een 'hoofdje' meer een soort hartje waarvan de bovenkant recht is... dat is IMI
en aangezien ik AC imitatie cylinders HAAT en de jouwe ook nog eens 50cctjens is verklaar ik dat je de kutste cylinder op dit forum hebt...

jongens wat ben ik toch weer lekker aardig


bwaa lambal
ge bent opeens helderziend geworden en zegt gelijk maar ff dat ik de grootste kut cillinder heb van t forum
oh ok? kan je dan ook ff gelijk checken of ik in de toekomst goed terecht kom? kan ik me ouders gerust stellen
maar ook als is het een imi
wat zal ik erop zetten std of imi? en geen gezeur over 50cc snel/70cc cils. wil daar geen geld aan uitgeven
 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
B3AST 17-5-2002?22:33 Print reply
Posts: 2469
tsjah kijk een std. (origineeltje dus) is gewoon ultiem begrenst en dat rijdt helemaal voor geen meter...

dus als ik jou was zal ik die 50imi erop gooien, en evt. een beetje aanpassen indien je die mogelijkheid hebt..
en fix er gewoon leuke carburateur erop (16mm ofso, niet te dik doen bij zo'n 50imi) en een fatsoenlijke uitlaat. de twv. goed en dan blaast dat toch best redelijk hoor...

het is nou eenmaal zo met honda, je hebt standaard cylinders en zegmaar DE REST. en van DE REST is een 50cc imi het langzaamst, maar je kunt er nog best flink te hard mee gaan hoor VEEEEEL harder als met een originele cylinder in ieder geval..

[This message is edited by B3AST on 17-5-2002 22:35]
 
- insane in the brain -
Markmt-5 17-5-2002?22:39 Print reply
Posts: 183
Quote:
Originally posted by: B3AST?

tsjah kijk een std. (origineeltje dus) is gewoon ultiem begrenst en dat rijdt helemaal voor geen meter...

dus als ik jou was zal ik die 50imi erop gooien, en evt. een beetje aanpassen indien je die mogelijkheid hebt..
en fix er gewoon leuke carburateur erop (16mm ofso, niet te dik doen bij zo'n 50imi) en een fatsoenlijke uitlaat. de twv. goed en dan blaast dat toch best redelijk hoor...

het is nou eenmaal zo met honda, je hebt standaard cylinders en zegmaar DE REST. en van DE REST is een 50cc imi het langzaamst, maar je kunt er nog best flink te hard mee gaan hoor VEEEEEL harder als met een originele cylinder in ieder geval..

[This message is edited by B3AST on 17-5-2002 22:35]

tja maar ik hoef niet zo hard
en volgens mij is er al wat aan de imi bewerkt. hoeveel spoelpoort horen er in zo`n ding te zitten? ze zien er nog al ruw uit namelijk (of gewoon slecht afgewerkt kan ook)
eerst ff grotere sproeier erop fixen kijken of ie t dan goed doet dan evt de imi

 
MT verkocht. Ik ga nu weer aan kreidlers werken
Steve_ZHC 18-5-2002?00:09 Print reply

Posts: 2716
Ik zal je wat vertellen, en het is geen gelul.
Ik heb PRECIES dezelfde set-up als die van viper maar dan met 70cc imi.
MB achterwiel, groot MT (19" ) voorwiel en een 4 bak.
Mijn top is 85 op teller met overtoeren en trekt in z'n 1 en 2 op het achterwiel, in z'n 2 met meewerken maar toch...
Ik houdt auto's bij op een rustige 80 km p/u weg, waar de gemmidelde snelheid ongeveer rond de 90 ligt...
Wat doe ik goed of wat doet viper fout...

en imi is niet kut, ik heb het liever als een merkcilinder...

[This message is edited by MT7 Racer on 18-5-2002 13:35]
 
B3AST 18-5-2002?10:48 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: Markmt-5?

Quote:
Originally posted by: B3AST?

tsjah kijk een std. (origineeltje dus) is gewoon ultiem begrenst en dat rijdt helemaal voor geen meter...

dus als ik jou was zal ik die 50imi erop gooien, en evt. een beetje aanpassen indien je die mogelijkheid hebt..
en fix er gewoon leuke carburateur erop (16mm ofso, niet te dik doen bij zo'n 50imi) en een fatsoenlijke uitlaat. de twv. goed en dan blaast dat toch best redelijk hoor...

het is nou eenmaal zo met honda, je hebt standaard cylinders en zegmaar DE REST. en van DE REST is een 50cc imi het langzaamst, maar je kunt er nog best flink te hard mee gaan hoor VEEEEEL harder als met een originele cylinder in ieder geval..

[This message is edited by B3AST on 17-5-2002 22:35]

tja maar ik hoef niet zo hard
en volgens mij is er al wat aan de imi bewerkt. hoeveel spoelpoort horen er in zo`n ding te zitten? ze zien er nog al ruw uit namelijk (of gewoon slecht afgewerkt kan ook)
eerst ff grotere sproeier erop fixen kijken of ie t dan goed doet dan evt de imi



Er zijn echt geen spoelpoorten in dat ding BIJ gemaakt hoor... de afwerking van imitaties laat nogal wat te wensen over ja, en daarom zien de 'bevels' er vaak nogal ruw en hakkelig uit..

en je originele cylinder gaat niet harder lopen van een grotere sproeier... alleen maar kutter als ie nu goed is afgesteld..
 
- insane in the brain -

Dit topic is 1151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved