Jarco |
7-9-2006 19:53 |
Posts: 4520 |
draad kan je niet uit het blok draaien?
|
|
|
|
benellifan |
7-9-2006 19:55 |
Posts: 1553 |
linkse tappen?
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
agent orange |
7-9-2006 19:56 |
Posts: 1180 |
er uit boren en dan met een grotere maat tappen, of hopen dat het tapeind breekt voor dat je aan de schroefdraad zit, iig moet het blok er wel onderuit
|
|
|
|
tukkerjob |
7-9-2006 19:56 |
Posts: 26 |
nee de bout is al zo ver afgeknapt dat je er niet meer bij kan
dus dat is geen optie..
mvg job
|
|
|
|
-simon- |
7-9-2006 19:57 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tukkerjob
hallo,
ik heb een suzuki tsx en een probleem
bij het vervangen van de bouten waar de cilinder en de cilinderkop op gemonteerd worden is er 1 afgeknapt.
Het onderste deel zit nog in het blok vast.
Wat nu?
Is boren een optie of zijn er nog andere manieren
Als alleen boren kan hoe moet ik dit aanpakken?
Met vriendelijke groet
Job Vreeswijk
steekt er niks meer uit je blok?
en met uit boren moet je hem mooi vlak maken en dan in de midde gat erin boren en dan zou je als je die hebt of aan kunt komen met een tap die precies andersom gaat als normaal erintappen en dan door blijven draaien tot ie los gaat. en anders moet je ff opzoeken of navragen hoe groot je hem moet boren en dan optappen zodat je zelfde draad houd.
@ vistik: groter tappen hoeft nie als je nie te groot uitboord, maar dan moet je wel weten hoe groot je moet boren.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 7-9-2006 om 19:58 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
7-9-2006 19:59 |
Posts: 7728 |
gaatje erin, dan linkse tap erdoor. dan een boutje erin draaien en dan draai je hem er zo uit. laat het anders ff doen bij een autobedrijf ofzo. andere optie is uitboren, m8 tappen en helicoil erin zetten. dan kun je nog gewoon m6 houden in m8 gat.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-9-2006 20:00 |
Posts: 10835 |
Als eerste zou ik proberen met een centerpunt de bout linksom rond te slaan zodat je hem eruit draaid zeg maar.
Als dat niet lukt zal je moeten boren, maar dat is best moeilijk uit de losse hand om het dan in het midden te doen.
Tappen is trouwens de boutmaat * 0,8
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-9-2006 20:00 |
Posts: 10560 |
effe stripje pakken en erop lassen , draai je hem er zo uit .
ook omdat de locktide of andere lijm oplost door de hitte en hij uitzet en krimpt dus al een heel stuk losser komt
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-9-2006 om 20:01 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tukkerjob |
7-9-2006 20:03 |
Posts: 26 |
nee iets er op lassen kan niet want er zit een gaatje in het blok waar de bout weer in gaat dus daar kom je nooit bij dan zou een boutje er indraaien nog de beste op lossing zijn anders of helemaal uitboren en dan nieuw er in tappen
maar als je nou er een gaatje in maakt en een kleiner boutje er in draaid dan moet dat toch wel een heel klein boutje zijn want die bout is al neit groot zal dat wel willen.
of kun je het blok beter weg brengen zodat je zeker weet dat het goed gebeurt
Dit bericht is gewijzigd door tukkerjob op 7-9-2006 om 20:06 uur.
|
|
|
|
-Tom- |
7-9-2006 20:07 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
effe stripje pakken en erop lassen , draai je hem er zo uit .
ook omdat de locktide of andere lijm oplost door de hitte en hij uitzet en krimpt dus al een heel stuk losser komt
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-9-2006 om 20:01 uur.
grote kans dat je door de hitte van 't lassen 't aluminium van je carter krom trekt oid, en niet iedereen heeft een lasapparaat bij de hand.
Ik zou doen zoals jozeff zei, eerst proberen los te tikken. En anders uitboren (voorzichtig), en dan een helicoil inzetten
|
|
FTS Member |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-9-2006 20:08 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
grote kans dat je door de hitte van 't lassen 't aluminium van je carter krom trekt oid, en niet iedereen heeft een lasapparaat bij de hand.
Ik zou doen zoals jozeff zei, eerst proberen los te tikken. En anders uitboren (voorzichtig), en dan een helicoil inzetten
je trekt je carter echt niet krom als je op de bout zelf last .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
tukkerjob |
7-9-2006 20:10 |
Posts: 26 |
nee maar dat is geen optie want je komt daar nooit bijmet een las apparaat omdat het in een gaatje zit
|
|
|
|
gekke henkie |
7-9-2006 20:10 |
Posts: 878 |
Klein gaatje erin boren (iig kleiner dan de M6 die erin zit) en dan linkse tap erin draaien, draai je m er zo uit, en beschadig je de draad in je blok niet, en hoef je er ook geen m7/8 in te tappen
|
|
Ga toch krassen! |
|
benellifan |
7-9-2006 20:16 |
Posts: 1553 |
linkse tap heb ik ook al gezegd de hele tijd herhalen lijkt me ook een beetje zinloos
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
tukkerjob |
7-9-2006 20:22 |
Posts: 26 |
jongens super bedankt voor de info ik zal proberen wat het makkelijkste is
mvg ik denk dat ik er een gat in boor en dan een linkse tap in draai en zo de bout er uit probeer te draaien.
mvg job
|
|
|
|