Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 1 van de 4 cilinder-bouten afgeknapt Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38772 - 1 van de 4 cilinder-bouten afgeknap...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tukkerjob 7-9-2006 19:52 Print topicpost
Posts: 26
hallo,
ik heb een suzuki tsx en een probleem
bij het vervangen van de bouten waar de cilinder en de cilinderkop op gemonteerd worden is er 1 afgeknapt.
Het onderste deel zit nog in het blok vast.
Wat nu?

Is boren een optie of zijn er nog andere manieren
Als alleen boren kan hoe moet ik dit aanpakken?

Met vriendelijke groet

Job Vreeswijk
 

Jarco 7-9-2006 19:53 Print reply

Posts: 4520
draad kan je niet uit het blok draaien?

 
benellifan 7-9-2006 19:55 Print reply
Posts: 1553
linkse tappen?
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
agent orange 7-9-2006 19:56 Print reply

Posts: 1180
er uit boren en dan met een grotere maat tappen, of hopen dat het tapeind breekt voor dat je aan de schroefdraad zit, iig moet het blok er wel onderuit
 
tukkerjob 7-9-2006 19:56 Print reply
Posts: 26
nee de bout is al zo ver afgeknapt dat je er niet meer bij kan
dus dat is geen optie..

mvg job
 
-simon- 7-9-2006 19:57 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tukkerjob
hallo,
ik heb een suzuki tsx en een probleem
bij het vervangen van de bouten waar de cilinder en de cilinderkop op gemonteerd worden is er 1 afgeknapt.
Het onderste deel zit nog in het blok vast.
Wat nu?

Is boren een optie of zijn er nog andere manieren
Als alleen boren kan hoe moet ik dit aanpakken?

Met vriendelijke groet

Job Vreeswijk


steekt er niks meer uit je blok?

en met uit boren moet je hem mooi vlak maken en dan in de midde gat erin boren en dan zou je als je die hebt of aan kunt komen met een tap die precies andersom gaat als normaal erintappen en dan door blijven draaien tot ie los gaat. en anders moet je ff opzoeken of navragen hoe groot je hem moet boren en dan optappen zodat je zelfde draad houd.

@ vistik: groter tappen hoeft nie als je nie te groot uitboord, maar dan moet je wel weten hoe groot je moet boren.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 7-9-2006 om 19:58 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-9-2006 19:59 Print reply

Posts: 7728
gaatje erin, dan linkse tap erdoor. dan een boutje erin draaien en dan draai je hem er zo uit. laat het anders ff doen bij een autobedrijf ofzo. andere optie is uitboren, m8 tappen en helicoil erin zetten. dan kun je nog gewoon m6 houden in m8 gat.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-9-2006 20:00 Print reply

Posts: 10835
Als eerste zou ik proberen met een centerpunt de bout linksom rond te slaan zodat je hem eruit draaid zeg maar.

Als dat niet lukt zal je moeten boren, maar dat is best moeilijk uit de losse hand om het dan in het midden te doen.

Tappen is trouwens de boutmaat * 0,8
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-9-2006 20:00 Print reply

Posts: 10560
effe stripje pakken en erop lassen , draai je hem er zo uit .

ook omdat de locktide of andere lijm oplost door de hitte en hij uitzet en krimpt dus al een heel stuk losser komt

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-9-2006 om 20:01 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tukkerjob 7-9-2006 20:03 Print reply
Posts: 26
nee iets er op lassen kan niet want er zit een gaatje in het blok waar de bout weer in gaat dus daar kom je nooit bij dan zou een boutje er indraaien nog de beste op lossing zijn anders of helemaal uitboren en dan nieuw er in tappen

maar als je nou er een gaatje in maakt en een kleiner boutje er in draaid dan moet dat toch wel een heel klein boutje zijn want die bout is al neit groot zal dat wel willen.

of kun je het blok beter weg brengen zodat je zeker weet dat het goed gebeurt

Dit bericht is gewijzigd door tukkerjob op 7-9-2006 om 20:06 uur.
 
-Tom- 7-9-2006 20:07 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
effe stripje pakken en erop lassen , draai je hem er zo uit .

ook omdat de locktide of andere lijm oplost door de hitte en hij uitzet en krimpt dus al een heel stuk losser komt

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-9-2006 om 20:01 uur.

grote kans dat je door de hitte van 't lassen 't aluminium van je carter krom trekt oid, en niet iedereen heeft een lasapparaat bij de hand.
Ik zou doen zoals jozeff zei, eerst proberen los te tikken. En anders uitboren (voorzichtig), en dan een helicoil inzetten
 
FTS Member
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-9-2006 20:08 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

grote kans dat je door de hitte van 't lassen 't aluminium van je carter krom trekt oid, en niet iedereen heeft een lasapparaat bij de hand.
Ik zou doen zoals jozeff zei, eerst proberen los te tikken. En anders uitboren (voorzichtig), en dan een helicoil inzetten


je trekt je carter echt niet krom als je op de bout zelf last .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tukkerjob 7-9-2006 20:10 Print reply
Posts: 26
nee maar dat is geen optie want je komt daar nooit bijmet een las apparaat omdat het in een gaatje zit
 
gekke henkie 7-9-2006 20:10 Print reply

Posts: 878
Klein gaatje erin boren (iig kleiner dan de M6 die erin zit) en dan linkse tap erin draaien, draai je m er zo uit, en beschadig je de draad in je blok niet, en hoef je er ook geen m7/8 in te tappen
 
Ga toch krassen!
benellifan 7-9-2006 20:16 Print reply
Posts: 1553
linkse tap heb ik ook al gezegd de hele tijd herhalen lijkt me ook een beetje zinloos
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
tukkerjob 7-9-2006 20:22 Print reply
Posts: 26
jongens super bedankt voor de info ik zal proberen wat het makkelijkste is
mvg ik denk dat ik er een gat in boor en dan een linkse tap in draai en zo de bout er uit probeer te draaien.
mvg job
 

Dit topic is 2242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved