Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzer giannelli uitlaat MBX/NSR?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38769 - Begrenzer giannelli uitlaat MBX/NSR...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Souf 7-9-2006 17:44 Print topicpost
Posts: 11
ik had nog een giannelli liggen en besloot deze op mijn mbx te zetten in plaats van de onbegrensde originele uitlaat.
Ik heb een 14 mm carbu (mikuni) en een originele GE2 cilinder (50cc).
Met de originele uitlaat reed hij 90 km/u, maar knetterde nogal. De giannelli had een zwaarder geluid maar bleek veel trager te rijden, ik haalde misschien nog maar net 70. Mijn vraag is dus dat er misschien een begrenzer zit op die uitlaat (vanvoor aan de cilinder al niet), of is het geen goede combinatie met die cilinder?

alvast bedankt
 

nielsje 89 7-9-2006 21:02 Print reply
Posts: 304
misschien een rare vraag, maar heb je de brommer wel goed afgesteld en alles? anders moet je dat maar eens proberen
 
wreed
Souf 7-9-2006 21:13 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
misschien een rare vraag, maar heb je de brommer wel goed afgesteld en alles? anders moet je dat maar eens proberen


ik denk niet dat het probleem daaraan ligt... het rare is dat hij veel minder toeren maakt, vanaf tweede gaat hij al veel minder over toeren... wat kan ik daaraan doen?
 
Bulletproof 7-9-2006 21:37 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Souf
[...]


ik denk niet dat het probleem daaraan ligt... het rare is dat hij veel minder toeren maakt, vanaf tweede gaat hij al veel minder over toeren... wat kan ik daaraan doen?


Zodra jij andere uitlaat er op gooit moet je zowat altijd je brommer eerst weer afstellen howr
 
Souf 7-9-2006 21:42 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
[...]


Zodra jij andere uitlaat er op gooit moet je zowat altijd je brommer eerst weer afstellen howr


heb ik gedaan, hij draait en rijdt perfect, maar hij maakt veel minder toeren. Er is toch geen kans dat er ergens anders een begrenzing "verstopt" zit?
 
Jarco 7-9-2006 21:44 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Souf
[...]


heb ik gedaan, hij draait en rijdt perfect, maar hij maakt veel minder toeren. Er is toch geen kans dat er ergens anders een begrenzing "verstopt" zit?


heb je een mbx met 80 cc of 50 cc?

 
Souf 7-9-2006 21:52 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


heb je een mbx met 80 cc of 50 cc?



50cc
 
Bulletproof 7-9-2006 21:53 Print reply

Posts: 3350
Ga es met hamertje kloppen op de uitlaat zien of je verschil hoort... zo kan je miss horen waar miss een prop oid zit
 
Souf 7-9-2006 21:56 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
Ga es met hamertje kloppen op de uitlaat zien of je verschil hoort... zo kan je miss horen waar miss een prop oid zit


Geprobeerd, en niet op te merken... Gaan jullie allemaal ermee akkoord dat er iets fout is en dat die giannelli wel sneller MOET lopen dan de originele uitlaat? of kan het best zijn dat die originele op een originele 50cc nu eenmaal beter gaat dan die giannelli...?
 
Bulletproof 7-9-2006 22:15 Print reply

Posts: 3350
BTW is het zo'n fatboy?
 
Souf 7-9-2006 22:18 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
BTW is het zo'n fatboy?


wat bedoel je
 
Bulletproof 7-9-2006 22:19 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Souf
[...]


wat bedoel je


Is het gianellie fatboy? ik had op mijn nsr met 70cc imi en 20 mm en die gianellie en haalde ik moeilijk de 85/90 duz ja...
 
Souf 7-9-2006 22:22 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
[...]


Is het gianellie fatboy? ik had op mijn nsr met 70cc imi en 20 mm en die gianellie en haalde ik moeilijk de 85/90 duz ja...


geen idee wat de naam ervan is, maar zover ik weet bestaat er slechts 1 model voor nsr 50...
 
Bulletproof 7-9-2006 22:23 Print reply

Posts: 3350
aha ok... nou ik weet t niet je zou tog eens moeten kloppen op de uitlaat dat je overal even hol hoort oid? maar ik weet wel dat ie slecht presteerde op m,n nsr... en ori ontgrenst sneller liep.
 
Souf 7-9-2006 22:27 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrtigerfreak
aha ok... nou ik weet t niet je zou tog eens moeten kloppen op de uitlaat dat je overal even hol hoort oid? maar ik weet wel dat ie slecht presteerde op m,n nsr... en ori ontgrenst sneller liep.


mja dat is nogal raar,.. die giannelli kost dubbel nieuw en dan zou die minder goed lopen. weet iemand hoe dat komt? blij dat ik hem nog had liggen en niet nieuw heb gekocht.
 
Tuur 7-9-2006 22:28 Print reply

Posts: 359
Hmm; is wel raar, zou alleen bij nsr zijn dan?
Want ik heb met giannelli altijd sneller als ori-ontgrensd gereden.
Alles is ook goed aangesloten e.d.?
 

Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved