Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT50 loopt kut

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 730 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38748 - Yamaha DT50 loopt kut
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neiltwo2 6-9-2006 15:35 Print topicpost

Posts: 48
Hey, ik heb dus vorig jaar november een yamaha dt50 gekocht, en eigenlijk heb ik er alleen nog maar problemen mee gehad..

ik zal ff alles wat ik heb gedaan op rijtje zetten

-gekocht (alles origineel)
-klein stukje van de prop in de uitlaat eruit gehaald
-hele prop eruit gehaald
-andere sproeiers erin gezet, vóór een kleiner tandwiel
>toen deed hij het eigenlijk perfect, topsnelheid van +/- 105
maar oppeens ging hij inhouden en ging hij niet meer dan 30 km/h
>kennelijk was de katalysator in de uitlaat doorgebrand, en de uitlaat zat vol met kleine stukjes.. ik heb die kleine stukjes er allemaal uit gehaald en uitlaat er weer op gezet.
-aan de zijkant van de uitlaat zat een klein slangetje, iemand zei dat als ik die afsloot er weer wat tegendruk op zou komen. dat heb ik dus gedaan toen
>brommer reed toen ongeveer 80 km/h.. ik moest veel meer toeren hebben als ik hem goed wilde laten trekken.
>tijdje op gereden, en oppeens (eergister) begon hij raar te doen. Hij houdt in als ik vol gas geeft. dan hoor ik heb eventjes tegensputteren (gewoon helemaal geen kracht, dat hij terug valt) en daarna gaat het wel weer.
>topsnelheid van 65 km/h

weet iemand wat er nu aan de hand is... ik heb er eigenlijk alleen maar problemen mee gehad. hij deed het super goed (105 km/h) maar dat vond de katalysator dus niet zo leuk..

Dus, heeft iemand een oplossing?
(ben niet heel erg bekend met de inhoud van de brommer, ik weet alleen de basis dingen. heb luchtfilter schoon gemaakt, en ketting strakker gezet, dit maakte niets uit)

alvast bedankt
 
Neil

Scozzisa 6-9-2006 16:08 Print reply

Posts: 2077
wat dacht je van een andere uitlaat

en help dat niet

van de hele zooi (cilinder) es ff open te halen
 
BIET 6-9-2006 16:12 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neiltwo2
Hey, ik heb dus vorig jaar november een yamaha dt50 gekocht, en eigenlijk heb ik er alleen nog maar problemen mee gehad..

ik zal ff alles wat ik heb gedaan op rijtje zetten

-gekocht (alles origineel)
-klein stukje van de prop in de uitlaat eruit gehaald
-hele prop eruit gehaald
-andere sproeiers erin gezet, vóór een kleiner tandwiel
>toen deed hij het eigenlijk perfect, topsnelheid van +/- 105
maar oppeens ging hij inhouden en ging hij niet meer dan 30 km/h
>kennelijk was de katalysator in de uitlaat doorgebrand, en de uitlaat zat vol met kleine stukjes.. ik heb die kleine stukjes er allemaal uit gehaald en uitlaat er weer op gezet.
-aan de zijkant van de uitlaat zat een klein slangetje, iemand zei dat als ik die afsloot er weer wat tegendruk op zou komen. dat heb ik dus gedaan toen
>brommer reed toen ongeveer 80 km/h.. ik moest veel meer toeren hebben als ik hem goed wilde laten trekken.
>tijdje op gereden, en oppeens (eergister) begon hij raar te doen. Hij houdt in als ik vol gas geeft. dan hoor ik heb eventjes tegensputteren (gewoon helemaal geen kracht, dat hij terug valt) en daarna gaat het wel weer.
>topsnelheid van 65 km/h

weet iemand wat er nu aan de hand is... ik heb er eigenlijk alleen maar problemen mee gehad. hij deed het super goed (105 km/h) maar dat vond de katalysator dus niet zo leuk..

Dus, heeft iemand een oplossing?
(ben niet heel erg bekend met de inhoud van de brommer, ik weet alleen de basis dingen. heb luchtfilter schoon gemaakt, en ketting strakker gezet, dit maakte niets uit)

alvast bedankt

Dat slangetje had er niet afgehoeven, dat is 1 of andere milieu maatregel, vermoge winst met het eraf hale is nihil. iig ik denk dat de afstelling waarsg niet helemaal briljant was en dat je cilinder/zuiger of allebij nu naar de klootviooltjes is.. warmgelopen?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Neiltwo2 6-9-2006 16:45 Print reply

Posts: 48
nee... volgensmij niet
 
Neil
BIET 6-9-2006 16:46 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neiltwo2
nee... volgensmij niet

hmm ok, misg is wat van die sjizzle die in je pijp zat in je cilinder gekomen.. en weet je zeker dat je pijp nu WEL mooi schoon is?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Neiltwo2 6-9-2006 17:11 Print reply

Posts: 48
nope, niet helemaal, ik had er mee gerammeld, maar er klonk niets meer raar.. hoe zou ik een warmloper kunnen herkennen?
 
Neil
erwin fs1 6-9-2006 17:11 Print reply

Posts: 897
lijkt me niet dat stukken uit je uitlaat in je cilinder vliegen...

wat voor kleur heeft je bougie??
 
vake bej te bange....
BIET 6-9-2006 17:13 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neiltwo2
nope, niet helemaal, ik had er mee gerammeld, maar er klonk niets meer raar.. hoe zou ik een warmloper kunnen herkennen?

nou toen het klote ging wastie dan uiteraard heel warm en als je nu je cil kop er ff af zou trekken en je cil zou bekijken zoude er vegen in kunne zitten vb. Maja als je warmloper had gehad had je denkz wel warmtelampje zien brandje op je dash denkz of meter heel hoog zien staan
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jarco 6-9-2006 17:14 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neiltwo2
Hey, ik heb dus vorig jaar november een yamaha dt50 gekocht, en eigenlijk heb ik er alleen nog maar problemen mee gehad..

ik zal ff alles wat ik heb gedaan op rijtje zetten

-gekocht (alles origineel)
-klein stukje van de prop in de uitlaat eruit gehaald
-hele prop eruit gehaald
-andere sproeiers erin gezet, vóór een kleiner tandwiel
>toen deed hij het eigenlijk perfect, topsnelheid van +/- 105
maar oppeens ging hij inhouden en ging hij niet meer dan 30 km/h
>kennelijk was de katalysator in de uitlaat doorgebrand, en de uitlaat zat vol met kleine stukjes.. ik heb die kleine stukjes er allemaal uit gehaald en uitlaat er weer op gezet.
-aan de zijkant van de uitlaat zat een klein slangetje, iemand zei dat als ik die afsloot er weer wat tegendruk op zou komen. dat heb ik dus gedaan toen
>brommer reed toen ongeveer 80 km/h.. ik moest veel meer toeren hebben als ik hem goed wilde laten trekken.
>tijdje op gereden, en oppeens (eergister) begon hij raar te doen. Hij houdt in als ik vol gas geeft. dan hoor ik heb eventjes tegensputteren (gewoon helemaal geen kracht, dat hij terug valt) en daarna gaat het wel weer.
>topsnelheid van 65 km/h

weet iemand wat er nu aan de hand is... ik heb er eigenlijk alleen maar problemen mee gehad. hij deed het super goed (105 km/h) maar dat vond de katalysator dus niet zo leuk..

Dus, heeft iemand een oplossing?
(ben niet heel erg bekend met de inhoud van de brommer, ik weet alleen de basis dingen. heb luchtfilter schoon gemaakt, en ketting strakker gezet, dit maakte niets uit)

alvast bedankt


je weet zeker dat het stukjes van de uitlaat waren in je uitlaat, en niet stukjes van je zuiger ofzo?
en heb je em wel fatsoenlijk afgesteld?


 
Neiltwo2 6-9-2006 17:53 Print reply

Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

nou toen het klote ging wastie dan uiteraard heel warm en als je nu je cil kop er ff af zou trekken en je cil zou bekijken zoude er vegen in kunne zitten vb. Maja als je warmloper had gehad had je denkz wel warmtelampje zien brandje op je dash denkz of meter heel hoog zien staan



dat heb ik idd best vaak zien staan... als ik gewoon normale toeren rij komt hij soms omhoog...
 
Neil
Neiltwo2 6-9-2006 18:02 Print reply

Posts: 48
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


je weet zeker dat het stukjes van de uitlaat waren in je uitlaat, en niet stukjes van je zuiger ofzo?
en heb je em wel fatsoenlijk afgesteld?




nou, ik heb eigenlijk niets gedaan.. en toen ging hij kut lopen..
 
Neil
gerwin88 6-9-2006 18:15 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neiltwo2
[...]


nou, ik heb eigenlijk niets gedaan.. en toen ging hij kut lopen..

denk dat je het beste je cilinder eraf kunt halen, denk dat dat de oorzaak is...
 
VW rider for live
Neiltwo2 19-10-2006 11:36 Print reply

Posts: 48
nou, het bleek dus de uitlaat te zijn.. hij zat helemaal vol met zooi, dus nieuwe uitlaat erop en hij rijdt weer lekker
 
Neil

Dit topic is 1111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved