Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tikkende zuiververen verhelpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38728 - tikkende zuiververen verhelpen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 5-9-2006 12:53 Print topicpost

Posts: 1793
hey

ik heb al ff gezocht en kon niets vinden vandaar dit topic:

ik heb nèt nieuwe zuigerveren in mijn dkw gedaan en ze tikken al vanaf de eerste rit. bij bepaalde toerentallen helemaal niet maar vooral bij gas los enz hoor je ze goed tikken/rammelen.

wat kan ik hier aan doen?

de stootrand weg schuren (hoe dit het handigst te doen)?

scherpe randen van de poorten weg schuren ( hoe dit het handigst te doen)?

of kan het ook iets te maken hebben met het feit dat er geen kop pakking onder zit? ( t is geen kopneuker dat niet) daardoor heeft hij nl wel wat meer compressie en wordt wat heter als normaal.

iemand een idee wat het kan zijn en hoe dat het makkelijkst te verhelpen is? bvd



 

Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2006 12:59 Print reply

Posts: 10835
ik denk dat de groeven in je zuiger gewoon te groot zijn.
Is alleen op te lossen met nieuwe zuiger + veren lijkt mij
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henk-88 5-9-2006 13:01 Print reply

Posts: 26703
Je hebt de zuiger wel of niet vervangen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hells Hobbit 5-9-2006 13:10 Print reply

Posts: 1793
zuiger niet, alleen de veren.

zou het ook kunnen dat er iets dikkere veren in moeten dan ofzo? als de groeven te groot zijn?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2006 13:11 Print reply

Posts: 10835
ik denk dat je zuiger gewoon versleten is
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mtx-motard 5-9-2006 13:13 Print reply

Posts: 14947
bij goedkoop imitatie spul is dat wel vaker, had m'n mt ook met nieuwe zuiger tikte die omdat dat een zuiger was van 15 euro.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Henk-88 5-9-2006 13:18 Print reply

Posts: 26703
Het enige dat ik kan verzinnen, is dat je nieuwe zuigerveren te los in de groeven zitten. Ik heb daar geen ervaring mee btw.

Ik ken iemand die alvorens nieuwe zuiger/zuigerveren te monteren de cilinder heel even licht hoont met zo'n hoonapparaatje die je op een boormachine kunt bevestigen. Kun je ook nog proberen.

edit: ik neem aan dat je de koppakking er ook al niet inhad vóórdat je de zuigerveren verving?

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 5-9-2006 om 13:20 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2006 13:21 Print reply

Posts: 10835
koppakking heeft er iig niks mee te maken. (als je zeker weet dat de zuiger de kop niet raakt)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henk-88 5-9-2006 13:27 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
koppakking heeft er iig niks mee te maken. (als je zeker weet dat de zuiger de kop niet raakt)


En dat weet je dus alleen cker als je vóór het vervangen er ook al geen koppakking inhad. Vandaar.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-9-2006 13:40 Print reply

Posts: 10835
nee, dat weet ik nu ook al zeker
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Almer 5-9-2006 17:27 Print reply

Posts: 3325
Kan zijn dat ze de stootrand raken, kan zijn dat ze op en neer gaan in je groef, moet je even meten met een schuifmaat (digitaal!)...

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Hells Hobbit 6-9-2006 1:08 Print reply

Posts: 1793
wat bleek: de zuiger was te klein, hij ligt nu bij keersrevisie voor een hoonbeurt plus nieuwe zuiger.

47euro, maar dan heb je eigenlijk een nwe cillinder.
 

Dit topic is 743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved