Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #38715 - wats aan de hand?:|
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 2248 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
markieej |
9-9-2006 9:52 |
Posts: 55 |
brommer is nu trug van de dealer. volgens hen is de uitlaat verstopt. helemaal vol met roet. komt doordat ik verkeerde olie gebruikte: half synthetisch. en ik denk zelf dat het ook door de benzine kwam. dat wordt dus gewoon weer 95 tanken. maar ik heb zo mijn twijfels of het me uitlaat kan zijn dat verstopt zit, want het was echt vrijwel ineens. hij rookt erg en trekt niet en rijdt sloom. aan de andere kant heb ik wel rare olie gebruikt en andere benzine. wat denken jullie hiervan, kan het inderdaad de uitlaat zijn?
|
|
|
|
Kampersjaak |
9-9-2006 11:25 |
Posts: 12285 |
als je mengsmering tankt bij de pomp, heb je erg veel last van roet vorming.
soms kan het zijn dat je de vorige dag nog hebt gereden en de dag er na niet meer wil starten.
trek anders de uitlaat er even af, en neem een kijkje in je uitlaatpoort van je cilinder.
daar kun je meestal ook alwel genoeg roet zien.
|
|
oderint dum metuant |
|
khpoppema |
9-9-2006 14:17 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markieej
brommer is nu trug van de dealer. volgens hen is de uitlaat verstopt. helemaal vol met roet. komt doordat ik verkeerde olie gebruikte: half synthetisch. en ik denk zelf dat het ook door de benzine kwam. dat wordt dus gewoon weer 95 tanken. maar ik heb zo mijn twijfels of het me uitlaat kan zijn dat verstopt zit, want het was echt vrijwel ineens. hij rookt erg en trekt niet en rijdt sloom. aan de andere kant heb ik wel rare olie gebruikt en andere benzine. wat denken jullie hiervan, kan het inderdaad de uitlaat zijn?
ja dat kan zeker je uitlaat zijn, vooral bij half syntethische olie.
dus vol syntethische olie en gewoon 95 tanken.
d8 dat 98 pas iets wordt bij hoge compressie.
probleem opgelost?
door die newe uitlaat kun je het ook vrij snel verhelpen he
maar dan wel weer opnew afstellen (af laten afstellen)
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
markieej |
9-9-2006 18:32 |
Posts: 55 |
mooi, het geeft me wel een goed gevoel dat het kan kloppen volgens jullie. door jullie weet ik dus zeker. ik gebruikte zelfs benzine 98 en half synthetische olie, dubbel op dus. dus dan gaat het inderdaad hard met de roet vorming als ik alles moet geloven. uitlaatje is al besteld: de technigas rsg. lekker goedkoop uitlaatje met lekker lawaai, en dat is waar het mij om ging. alleen dat afstellen zie ik tegenop (alhoewel hij echt vet mooi stond afgesteld! stationair 1000 toeren! ) ik ga dit uiteraard niet zelf doen en laat het dus doen. ook dat gedoe met zo'n stomme sproeier zie ik tegenop, want kom echt gewoon te moeilijk bij de vlotter daaro. ik laat dat dus ook doen. ik zit nu alleen met de katalysator van de uitlaat. er loopt buisje van de uitlaat naar de luchtfilter, ik denk dat ik het rubberen gedeelte doormidden knip en dan dubbel vouw, en dat vastzet met een slangklem (tyrep dat je los en vast kan schroeven, vaak van metaal). dit is best een goed idee dacht ik zelf, anders weet ik niet namelijk hoe ik het gedeelte op de luchtfilter docht moet maken dan, want dat moet wel dicht, anders kan er te gemakkelijk vuil in komen, of kan die beter openblijven?
groetjes mark
|
|
|
|
Bruuns |
9-9-2006 18:35 |
Posts: 2213 |
stationair afstellen is niet moeilijk.
waarschijnlijk zal hij niet super beroerd lopen met de andere uitlaat, probeer een paar maten groter maar dat kun je vanzelf vragen als je de uitlaat hebt,
( en toch die witte rook zint me niet. en binnen 7000 je uitlaat vol roet? appart, maar goed whe shal see )
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Moped Macho |
9-9-2006 18:48 |
Posts: 2037 |
Viel dit buiten de garantie?
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
markieej |
9-9-2006 18:48 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bruuns
stationair afstellen is niet moeilijk.
waarschijnlijk zal hij niet super beroerd lopen met de andere uitlaat, probeer een paar maten groter maar dat kun je vanzelf vragen als je de uitlaat hebt,
( en toch die witte rook zint me niet. en binnen 7000 je uitlaat vol roet? appart, maar goed whe shal see )
jaah om even precies te zijn 7814 km. en de rook is de ene keer wit, dan weer aan de blauwe kant. kan te maken hebben met het ligt dat het af en toe even andere kleur lijkt te hebben. vanmiddag was ie duidelijk blauw. iig weet ik wel dat de olie er doorheen schiet. want het olie raast erdoorheen. tank pas bijgevuld, nu alweer voor de helft leeg. zuipt olie dus.
|
|
|
|
markieej |
9-9-2006 18:51 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Viel dit buiten de garantie?
tjah, lijkt me niet eigenlijk. de onderzoeks kosten lijkt me toch binnen de garantie te vallen. alleen is het probleem dat de brommer nu la 3de hands is. ik ben de derde eigenaar. gast het m gekocht, 2 weken later weer verkocht, want kreeg het schakelen niet door:S toen had iemand anders hem weer uit de winkel overgenomen (waar ie door terug was gebracht door de eerste eigenaar) en eigenlijk heb ik niets meer over de garantie gehoord.
|
|
|
|
Moped Macho |
9-9-2006 19:11 |
Posts: 2037 |
Heb je geen garantiepapieren gekregen ofzo, van degene waar je hem van gekocht hebt?
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
markieej |
9-9-2006 21:17 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Heb je geen garantiepapieren gekregen ofzo, van degene waar je hem van gekocht hebt?
nope
|
|
|
|
psychopatje |
9-9-2006 22:50 |
Posts: 5621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markieej
[...]
nope
dsat geluidje dat je hoort als jeje koppeling inknijpt is normaal dat had de mijne ook,en ik had m gloedjenieuw zal welgewoon met tontkoppelen te makenhebben denk ik zo niets om je druk over te maken
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
markieej |
10-9-2006 10:49 |
Posts: 55 |
ja ik dacht dus dat het in de motor zat, en zo de boel afremde waardoor het langzamer ging allemaal. tjah, als er iets aan de hand is ga je ineens op dingen letten die je nog nooit zijn opgevallen, wel komisch, maar je gaat dan alles verdenken. maar hij maakte ook zwaarder geluid toen ik hem liet uitrollen met de koppeling ingetrokken, als ik liet uitrollen en in zijn 1 had staan maakte die ander geluid als zijn vrij met ingetrokken koppeling.
waarom zijn al doe brommers zo f***ing zwak:S lompe gasten ook he die makers, motoren kunnen makkelijk 100.000km mee, brommer niet eens 15.000km. en dan nog zoveel betalen, slaat toch nergens op. je betaal meer voor de begrenzers die de boel kunnen mollen. ik wordt echt ziek van die zwakte van brommers tegenover de kwaliteit van motoren of auto's of wat dan ook waar je haast nooit onderhoud aan hoefd te hebben.
sorry, moest er even uit, lucht nogal op
Dit bericht is gewijzigd door markieej op 11-9-2006 om 18:33 uur.
|
|
|
|
markieej |
10-9-2006 22:17 |
Posts: 55 |
maarja, zoals je al merkte baalde ik een beetje. dat de uitlaat vol zat was goede smoes voor me pa om nieuwe uitlaat eronder te leggen:P haha. maar wat me nog wel dwars zit, is het feit dat hij zo veel olie verbrand? kan dat ook door de volle uitlaat komen? of door iets anders.
verder ben ik nog benieuwd, wat ik ech moet weten, is hoe ik voorkom dat me nieuwe andere uitlaat ook al snel vol zit. hoe voorkom ik dat het beste? verder heeft die nieuwe uitlaat een glimmende metalen buis. ook die kleur, weet niet of het helpt maar heb wel eens gelezen om roesten te voorkomen. weet dus ook niet of die uitlaat ook kan roesten (heeft zon glimmende kleur metaal) maar ik stop hem voor de zekerheid nog ff in de olie, ff olie op doekje en dan over de uitlaat heen. dat even erin branden door motor te laten lopen, en zekerheid is er
hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen naar een goede toekomst
|
|
|
|
markieej |
11-9-2006 18:32 |
|
Dit topic is 2248 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|