Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wats aan de hand?:|

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 724 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38715 - wats aan de hand?:|
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markieej 4-9-2006 18:51 Print topicpost
Posts: 55
beste mensen,
sinds eigenlijk vandaag pas merk ik dat de brommer heel raar aan het doen is. het gaat over een yamaha tzr50 uit 2005. de uitlaat is ontgrenst en gaat volgens de teller 75 en rijd op de benzine super plus (98). sinds ongeveer vandaag dus merk ik ineens op dat hij eigenlijk niet echt bepaald harder gaat dan 50, met klein beetje mazzel trekt hij door tot de 55 en zit dan in de 4de versnelling, ga ik dan weer doorschakelen trekt hij het niet meer. de brommer rookt ook als een tierelier. net als een koude motor waar net de shoke flink lang op aan heeft gezeten. wat ik ook hoor is als ik de koppeling intrek en hem in zijn vrij houdt, maar de motor een ander geluid dan als ik hem in zn 1 zet. terwijl ik de koppeling in heb genomen. wat ook raar is, is dat de brommer vaak vanaf de 6k begint harder begint te trekken, maar zelfs bij in zijn 1 is dit niet meer het geval en trekt maar langzaam door. zoals ik al zei: ik rijd 98 en heb er pas nieuwe olie in (trek nu niet meteen aub de conclusie dat het de olie is) zou dit iets met een beginnende vastloper te maken kunnen hebben? de kilometer stand is 7800. niet zo hoog, dus lijkt me sterk dat ie al zo snel vastloopt. ik heb echt geen flauw idee wat het is.
hopelijk weten jullie meer.
groetjes mark
 

FatAss 4-9-2006 18:54 Print reply
Posts: 164
nou wat zou kunnen is dat je cil kop lekt dus kvs in je cilinder

of je hebt een lekke krukas kering mss heb je er te veel olie in gedaan??
 
Kleren maken de man
Almer 4-9-2006 18:56 Print reply

Posts: 3325
Belangrijk is wat voor kleur de rook heeft en hoe de rook uit de uitlaat ruikt.Als het klopt wat ik vermoed is dat geluid wel te verklaren. Ik denk dat je krukaskeerring kapot is waardoor je olie uit je versnellingsbak verbrandt, wat dus voor extra rook zorgt. Tevens zorgt te weinig olie voor een ´vreemd´geluid. Verder kan het zijn dat je zuigerveren aan vervanging toezijn, met versleten veren heb je compressieverlies, wat dus vermogensverlies betekent.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mtx-motard 4-9-2006 18:56 Print reply

Posts: 14947
probeer eens met andere benzine (nieuw getankt) en nieuwe olie, maar dat had je al zei je. heb je niet iets anders gedaan ten opzichte van normaal. ander merk olie? etc

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Rody9933 4-9-2006 19:04 Print reply

Posts: 494
Miss choke aan laten staan
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
Almer 4-9-2006 19:16 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Miss choke aan laten staan


Misschien automaat

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mblover 4-9-2006 19:27 Print reply

Posts: 5391
heb je wel afgesteld na het ontgrenzen?
anders doe dat maar eens, en als dat niet werkt dan haal je cil er maar eens af en check dat ff na.

maak ook eerst ff je carb en luchtfilter schoon.

en heb je niet te vet gesmeerd?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 4-9-2006 om 19:27 uur.
 
markieej 4-9-2006 19:39 Print reply
Posts: 55
het rook is een beetje aan de witte kant. als het inderdaad kvs is, hoe kan het dan dat hij zo slecht rijdt dan? heeft dat invloed op elkaar? hij trekt amper, en rijdt super langzaam. en als het inderdaad dan zon krukaskeering is he...gaat dit "leuke" probleempje me veel kosten bij de dealer? wat ik altijd doe is gewoon me olie tank helemaal volgooien.
me pa heeft net een rondje gereden en merkte eigenlijk alleen dat hij rookte (aan de witte kant, maar ook beetje blauw) en hij trok slecht.
hopelijk kunnen jullie me nu verder helpen..
groetjes mark
(ps. ik heb handmatige shoke, en die staat niet aan:P)
 
Rody9933 4-9-2006 19:44 Print reply

Posts: 494
Koelvloeistof in de cilinder.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-9-2006 19:46 Print reply

Posts: 10560
prop en orri sproeier er weer indrukken en naar de dealer gaan garantie vragen ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
FatAss 4-9-2006 19:54 Print reply
Posts: 164
rody waarom praat je iedereen na mongool
 
Kleren maken de man
Name of Steel 4-9-2006 19:57 Print reply

Posts: 3532
je moet 95 tanken (^_^)
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
siepie 4-9-2006 20:12 Print reply
Posts: 75
die 95 zal er niet veel mee te maken hebben, octaan gehalte van 95 0f 98 heeft alleen te maken met de klopvastheid van de benzine. Het zou kunnen dat hij heeeeel iets slechter van gaat lopen als je 95 tank, maar dat hoeft helemaal niet. In (nieuwe) auto's merk je het verschil tussen 95 en 98 nieteens.

Het zou, net wat je zegt, en vastloper kunnen zijn. Vooral ook omdat je zegt dat er witte rook uit komt. Maar heeft ie dat roken (wit) ook in koude toestand al??
 
siepie 4-9-2006 20:16 Print reply
Posts: 75
dus wat ik zeg op 98 zou ie eigenlijk beter moeten lopen dan op 95
 
markieej 4-9-2006 20:35 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: siepie
die 95 zal er niet veel mee te maken hebben, octaan gehalte van 95 0f 98 heeft alleen te maken met de klopvastheid van de benzine. Het zou kunnen dat hij heeeeel iets slechter van gaat lopen als je 95 tank, maar dat hoeft helemaal niet. In (nieuwe) auto's merk je het verschil tussen 95 en 98 nieteens.

Het zou, net wat je zegt, en vastloper kunnen zijn. Vooral ook omdat je zegt dat er witte rook uit komt. Maar heeft ie dat roken (wit) ook in koude toestand al??


ja hij rookt in koude toestand ook al witte rook. net weer gekeken maar het is overduidelijk witte rook. morgen maar naar de dealer brengen, en nu maar hopen dat het me niet teveel gaat kosten, want wil deze maand ook nog een ander uitlaatje hebben. dus hoop dat ik het (met die verdomde tering kut prijzen van die dealers tegenwoorden, 40 euro per uur) nog iets geld overhoudt.
 
markieej 7-9-2006 7:28 Print reply
Posts: 55
vandaag gaat de brommer naar de dealer voor reparatie, en morgen wouden ze hem al afhebben. want vind je daar dan van, dat is toch pas service? ze hadden er gewoon amper een wachtlijst (1 dag) en ze kunnen hem vrijwel direct maken. maar ik breng hem dus vanmiddag naar de dealer, maar toen ik ze aan de lijn had, zijden ze dat het ook de luchtfilter zou kunnen zijn. dat de luchtfilter verstopt zit. dat daarom de motor begrenst raakt, meer brandstof gaat zuigen dus meer rookt enz. dus jongens: weer wat geleerd.
groetjes mark
 

Dit topic is 2233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved