zundapp sprinter |
4-9-2006 17:58 |
Posts: 128 |
Nieuwe derbi heeft niet een gewone prop in de uitlaat. Er hangt een klein pijpje aan de bocht, deze moet je eraf slijpen en dichtlassen.
Succes
|
|
|
|
stoeptegel |
4-9-2006 18:34 |
Posts: 3085 |
Als je de prop uit de uitlaat haalt, sproeier 76 erin zet en de luchtfilterbegrenzer eruit loopt hij 80
|
|
80 cc ownatsj |
|
Ruhn |
4-9-2006 18:37 |
Posts: 24 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Als je de prop uit de uitlaat haalt, sproeier 76 erin zet en de luchtfilterbegrenzer eruit loopt hij 80
Dit is juist te snel, dan zou k m' weer een beetje moeten begrenzen, ik denk dat ik toch het beste kan kijken of dat uitboren beter gaat, stukje bij beetje..
|
|
|
|
Rody9933 |
4-9-2006 18:38 |
Posts: 494 |
Net ff in officiel Derbi boek gekeken en NEE er is GEEN SMALLER PIJPJE dit komt voor bij de Derbi's van het bouwjaar 2001 tot 2003.De begrenzers zitten:
1 Uitlaat de prop
2 Luchtfilter
3 Carburateur(bij de luchtslang)
Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 4-9-2006 om 19:00 uur.
|
|
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen. |
|
Ruhn |
4-9-2006 20:17 |
Posts: 24 |
Ik heb hem net wat wijder geboord bij de uitlaat, rijd ongelooflijk soepel nu, 60-65, ongeveer de snelheid die ik verlangde
k zal zo ff een foto tje derin gooien
|
|
|
|
grandpa |
4-9-2006 20:18 |
Posts: 154 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruhn
[...]
Dit is juist te snel, dan zou k m' weer een beetje moeten begrenzen, ik denk dat ik toch het beste kan kijken of dat uitboren beter gaat, stukje bij beetje..
voor de wouten maakt 70 of 80 niets uit je bent toch in overtreding of of wil je gewoon de outos in de stad redelijk bij kunnen houden
|
|
spyker f1 |
|
Ruhn |
4-9-2006 20:23 |
Posts: 24 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grandpa
[...]
voor de wouten maakt 70 of 80 niets uit je bent toch in overtreding of of wil je gewoon de outos in de stad redelijk bij kunnen houden
Idd, op de meeste wegen hier waar ik overheen moet rijden ze zon 60 km/pu, erg vervelende inhaal acties af en toe
|
|
|
|
Ruhn |
4-9-2006 20:33 |
Posts: 24 |
das em
Dit bericht is gewijzigd door Ruhn op 4-9-2006 om 20:33 uur.
|
|
|
|
Thomaz |
4-9-2006 20:36 |
Posts: 510 |
heb je de sproeier nog veranderd ?
|
|
|
|
grandpa |
4-9-2006 20:37 |
Posts: 154 |
Dit bericht is gewijzigd door Ruhn op 4-9-2006 om 20:33 uur.
mooje brommer
|
|
spyker f1 |
|
Ruhn |
4-9-2006 20:40 |
Posts: 24 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thomaz
heb je de sproeier nog veranderd ?
nee, ik denk ook niet dat het nodig is, ik had eerst vrij veel last van ontzettend veel blauwe/donkere rook, dat is nu vrijwel weg. Ook zat het vaak tegen verzuipen aan. Ik kijk het heel ff aan
|
|
|
|
Davos |
5-9-2006 7:13 |
Posts: 63 |
Bougie controleren!.. Altijd doen is wel belangrijk he
|
|
|
|
purplelady |
7-9-2006 12:50 |
Posts: 5 |
Als je de Derbi echt hard wilt laten gaan moet je niet alleen de begrenzers eruit halen , maar ook zorgen dat de aanzuiglucht wordt gestroomlijnd. Dat kun je doen door extra openingen te creeren bij het luchtfilter. Daarop kun je dan met die ventilatortjes die je in computers vindt geforceerd lucht toevoeren. Ook kun je met een stuk stofzuigerslang goede resultaten bereiken. Gewoon met de opening in de rijrichting monteren en hierop een trechter als extra luchtvanger lijmen of schroeven en het andere eind in het luchtfilter laten uitkomen. Hoe harder je gaat hoe meer lucht er wordt ingeblaze. Wel een variablel sproeier gebruiken en deze goed afstellen. Boven de 100 is dan geen enkel probleem.
|
|
|
|
Bruuns |
7-9-2006 14:16 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: purplelady
Als je de Derbi echt hard wilt laten gaan moet je niet alleen de begrenzers eruit halen , maar ook zorgen dat de aanzuiglucht wordt gestroomlijnd. Dat kun je doen door extra openingen te creeren bij het luchtfilter. Daarop kun je dan met die ventilatortjes die je in computers vindt geforceerd lucht toevoeren. Ook kun je met een stuk stofzuigerslang goede resultaten bereiken. Gewoon met de opening in de rijrichting monteren en hierop een trechter als extra luchtvanger lijmen of schroeven en het andere eind in het luchtfilter laten uitkomen. Hoe harder je gaat hoe meer lucht er wordt ingeblaze. Wel een variablel sproeier gebruiken en deze goed afstellen. Boven de 100 is dan geen enkel probleem.
gefeliciteerd met je eerste post, maar een variabele sproeier? op een senda? gast waar praat je over... ik denk nie dat dit veel nut heeftop een standaart derbi..
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
WiZZ [wesley] |
7-9-2006 14:38 |
Posts: 4831 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bruuns
[...]
gefeliciteerd met je eerste post, maar een variabele sproeier? op een senda? gast waar praat je over... ik denk nie dat dit veel nut heeftop een standaart derbi..
leeft nog in de tijd dat carbs verstelbare sproeiers hadden
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|