Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelfbouw forceerde koeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38682 - zelfbouw forceerde koeling
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

The Catfish 2-9-2006 20:29 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




dat was een voorbeeld om de efect van een lage toeren turbo te noemen

maar mij lijkt dat er ook kleine turbo`s zijn die de cilinder kunnen koelen de vraag blijft aleen koelt het en hoeveel vermogen pakt het weg


ik weet er vrij weinig van,
maar iets zegt me dat het veel meer vermogen
zal kosten, dan dat je eruit zal krijgen....


 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
-simon- 2-9-2006 20:32 Print reply

Posts: 8211
als je vermogen wilt winnen warom maak je het dan niet elektriesch.
heb je ook niks aan je kruk hangen en niks in je uitlaat wat de gassen tegen kan houden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zundappchef 2-9-2006 20:35 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
als je vermogen wilt winnen warom maak je het dan niet elektriesch.
heb je ook niks aan je kruk hangen en niks in je uitlaat wat de gassen tegen kan houden.



klopt


maar aangezien ik geen acu heb en niet meer dan 6 v schiet dat ook neit egt op


en ging mij ook wel om het geluid
 
1000 v twin rotax biatch
Joostvdw 2-9-2006 20:35 Print reply

Posts: 4789
zelfs de kleinste turbo die je gaat vinden is nog te groot voor een 50/70cc 1 cilinder 2takt, je genereerd nooit genoeg uitlaatgas en dan is het ook nog gepulseerd, je hebt dus geen constante luchtstroom om de turbo op gang te brengen/houden, gaat nooit werken
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
zundappchef 2-9-2006 20:50 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
zelfs de kleinste turbo die je gaat vinden is nog te groot voor een 50/70cc 1 cilinder 2takt, je genereerd nooit genoeg uitlaatgas en dan is het ook nog gepulseerd, je hebt dus geen constante luchtstroom om de turbo op gang te brengen/houden, gaat nooit werken

dus wat jij zegt is het concept turbo op brommer al neit mogelijk


edit: en er zijn brommer met turbo wel 4 t maar die leveren minder toeren
dus op een 2 takt is het zeker mogelijk


Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 2-9-2006 om 21:06 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
RickvanDuin 2-9-2006 21:52 Print reply
Posts: 464
denk ook is aan de smering een turbo kan 250000Rpm hale en ook een kleine zit op 100000rmp+ kijk is naar je blok als ie zonder smering komt te zitten loopt ie zo inmekaar. en de turbo verwarmt de lucht ook doordat yhij op d euitlaat zit en (als je weet hoe een turbo werkt en van binnen uitziet) door het asje veel warmte doorgeeft en je dus gewoon hetelucht ertegen aan blaast daarom zit er ook op de meeste auto's een intercooler om de inlaat lucht te koelen (zodat er meer zuurstof inzit)

Dus het heeft geen zin wel goed bedacht trouwens
 
-simon- 2-9-2006 22:02 Print reply

Posts: 8211
en als het al zou lukken weegt alles wat je nodig hebt zoveel dat je je vermogens winst daarvoor nodig hebt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Leen 2-9-2006 22:35 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
denk ook is aan de smering een turbo kan 250000Rpm hale en ook een kleine zit op 100000rmp+ kijk is naar je blok als ie zonder smering komt te zitten loopt ie zo inmekaar. en de turbo verwarmt de lucht ook doordat yhij op d euitlaat zit en (als je weet hoe een turbo werkt en van binnen uitziet) door het asje veel warmte doorgeeft en je dus gewoon hetelucht ertegen aan blaast daarom zit er ook op de meeste auto's een intercooler om de inlaat lucht te koelen (zodat er meer zuurstof inzit)

Dus het heeft geen zin wel goed bedacht trouwens



100.000 rpm? weltruste :P eerder rond de 150-200.000

en zonder intercooler is je lucht rond de 60 graden, met een goeie intercooler rond de 40 graden.
60 graden is alsnog koel genoeg om je cilinder mee te koelen hoor.


Dit bericht is gewijzigd door Leen op 2-9-2006 om 22:36 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 2-9-2006 22:45 Print reply

Posts: 10560
ik denk nog steeds dat je je turbo straks meer mag koelen als je cilindertje
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zundappchef 3-9-2006 4:06 Print reply

Posts: 4082
denk dat turbo minder vermogen vraagt maar dat de koeling probleem gaat worden van de turbo
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 2384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved