als je vermogen wilt winnen warom maak je het dan niet elektriesch.
heb je ook niks aan je kruk hangen en niks in je uitlaat wat de gassen tegen kan houden.
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Quote:Oorspronkelijk gepost door: simon16
als je vermogen wilt winnen warom maak je het dan niet elektriesch.
heb je ook niks aan je kruk hangen en niks in je uitlaat wat de gassen tegen kan houden.
klopt
maar aangezien ik geen acu heb en niet meer dan 6 v schiet dat ook neit egt op
zelfs de kleinste turbo die je gaat vinden is nog te groot voor een 50/70cc 1 cilinder 2takt, je genereerd nooit genoeg uitlaatgas en dan is het ook nog gepulseerd, je hebt dus geen constante luchtstroom om de turbo op gang te brengen/houden, gaat nooit werken
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
zelfs de kleinste turbo die je gaat vinden is nog te groot voor een 50/70cc 1 cilinder 2takt, je genereerd nooit genoeg uitlaatgas en dan is het ook nog gepulseerd, je hebt dus geen constante luchtstroom om de turbo op gang te brengen/houden, gaat nooit werken
dus wat jij zegt is het concept turbo op brommer al neit mogelijk
edit: en er zijn brommer met turbo wel 4 t maar die leveren minder toeren
dus op een 2 takt is het zeker mogelijk
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 2-9-2006 om 21:06 uur.
denk ook is aan de smering een turbo kan 250000Rpm hale en ook een kleine zit op 100000rmp+ kijk is naar je blok als ie zonder smering komt te zitten loopt ie zo inmekaar. en de turbo verwarmt de lucht ook doordat yhij op d euitlaat zit en (als je weet hoe een turbo werkt en van binnen uitziet) door het asje veel warmte doorgeeft en je dus gewoon hetelucht ertegen aan blaast daarom zit er ook op de meeste auto's een intercooler om de inlaat lucht te koelen (zodat er meer zuurstof inzit)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: RickvanDuin
denk ook is aan de smering een turbo kan 250000Rpm hale en ook een kleine zit op 100000rmp+ kijk is naar je blok als ie zonder smering komt te zitten loopt ie zo inmekaar. en de turbo verwarmt de lucht ook doordat yhij op d euitlaat zit en (als je weet hoe een turbo werkt en van binnen uitziet) door het asje veel warmte doorgeeft en je dus gewoon hetelucht ertegen aan blaast daarom zit er ook op de meeste auto's een intercooler om de inlaat lucht te koelen (zodat er meer zuurstof inzit)
Dus het heeft geen zin wel goed bedacht trouwens
100.000 rpm? weltruste :P eerder rond de 150-200.000
en zonder intercooler is je lucht rond de 60 graden, met een goeie intercooler rond de 40 graden.
60 graden is alsnog koel genoeg om je cilinder mee te koelen hoor.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 2-9-2006 om 22:36 uur.