Vuile Beunkoe |
2-9-2006 19:17 |
Posts: 6114 |
uh niks als je et niet duidelijk uitlegt ?
edit
je wil dus een turbo, die de geforceerde koeling aandrijft
duidelijk ja :P
ik denk geen vermogenswinst, ook niet teveel verlies als je de turbo op het eind monteerd (tailpipe)
anders denk ik dat je uitlaat nutteloos is, pulserende werking wordt dan verstoord door de turbo
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 2-9-2006 om 19:19 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
tsxj oran |
2-9-2006 19:18 |
Posts: 6498 |
turbo werkt niet, ik zou nog steeds bij het idee blijven van een electro motor met wat power en een pot metertje ertussen
|
|
oud |
|
zundappchef |
2-9-2006 19:20 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
turbo werkt niet, ik zou nog steeds bij het idee blijven van een electro motor met wat power en een pot metertje ertussen
wil eht als koeling op cilinder gaan gebruiken
omdat turbo mooi geluid heeft wilik mischien wel gaan gebruiken om de cilinder mee te gaan koelen inplaats van die huge fan die veel vermogen vraagt
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-9-2006 19:29 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
wil eht als koeling op cilinder gaan gebruiken
omdat turbo mooi geluid heeft wilik mischien wel gaan gebruiken om de cilinder mee te gaan koelen inplaats van die huge fan die veel vermogen vraagt
wat voor turbo wou je gaan gebruiken ?
je brommer krijgt een normale turbo niet zomaar hard aan het draaien , en voor je turbo een mooi geluid geeft moet hij aardig toeren maken , om deze toeren te kunnen maken is hij toch wel smering onder druk nodig anders kun je hem direct weggooien .
en deze olie moet ook gekoeld worden of je moet een grote buffer erop maken
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zundappchef |
2-9-2006 19:32 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
wat voor turbo wou je gaan gebruiken ?
je brommer krijgt een normale turbo niet zomaar hard aan het draaien , en voor je turbo een mooi geluid geeft moet hij aardig toeren maken , om deze toeren te kunnen maken is hij toch wel smering onder druk nodig anders kun je hem direct weggooien .
en deze olie moet ook gekoeld worden of je moet een grote buffer erop maken
dat klopt idd
maar wat ik nou zat te denken is op diesel kun je turbo`s zetten die bij lage toeren efectief zijn en dat geluid ook geven
de smerring lijkt me nog geen probleem te vormen eerder de productie die de turbo geeft
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
christianos |
2-9-2006 19:34 |
Posts: 20445 |
jullie vergeten 1 ding dat Travel fast een werkende ram air/ turbo had maar ze blok na 275 km kapot liep.. helaas..
|
|
|
|
Royal Club |
2-9-2006 19:34 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
jullie vergeten 1 ding dat Travel fast een werkende ram air/ turbo had maar ze blok na 275 km kapot liep.. helaas..
wat ging er mis?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
christianos |
2-9-2006 19:35 |
Posts: 20445 |
lagers trokken het niet, en dat was precies zoals ik in dat PF topic al zei, je gaat gewoon TEVEEL vermogen uit een blok halen, dara is ie niet op gebouwd..
|
|
|
|
christianos |
2-9-2006 19:36 |
Posts: 20445 |
sorry, zat met zundappcheff over een ander onderwerp te lullen, en dacht dat hier dat topic over ging..
|
|
|
|
-simon- |
2-9-2006 19:37 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
lagers trokken het niet, en dat was precies zoals ik in dat PF topic al zei, je gaat gewoon TEVEEL vermogen uit een blok halen, dara is ie niet op gebouwd..
maar hier willen ze het gebruiken voor koeling. dus niet meer vermogen uit het blok zien te krijgen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
zundappchef |
2-9-2006 19:57 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
maar hier willen ze het gebruiken voor koeling. dus niet meer vermogen uit het blok zien te krijgen.
meer om vermogen te gaan besparen
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
-simon- |
2-9-2006 19:59 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
meer om vermogen te gaan besparen
ja ma je haalt er dan toch niet meer uit.
je verlies alleen minder aan de forceer lucht koeling die er nou opzit, en heb je dus meer vermogen over.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
zundappchef |
2-9-2006 20:09 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
ja ma je haalt er dan toch niet meer uit.
je verlies alleen minder aan de forceer lucht koeling die er nou opzit, en heb je dus meer vermogen over.
dus vermogen winst
maar gaat die turbo dan genoeg koelen is de vraag
anders kan ik dus vermogen winnen
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
-simon- |
2-9-2006 20:12 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
dus vermogen winst
maar gaat die turbo dan genoeg koelen is de vraag
anders kan ik dus vermogen winnen
klopt ook wel weer
maar je wou een tubo van een diesel pakken?
die zijn toch veel te groot,die krijg je nie rond gedraait laat staan koeling ervan.
of zijn er ook mini uitvoeringen van?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
zundappchef |
2-9-2006 20:26 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
klopt ook wel weer
maar je wou een tubo van een diesel pakken?
die zijn toch veel te groot,die krijg je nie rond gedraait laat staan koeling ervan.
of zijn er ook mini uitvoeringen van?
dat was een voorbeeld om de efect van een lage toeren turbo te noemen
maar mij lijkt dat er ook kleine turbo`s zijn die de cilinder kunnen koelen de vraag blijft aleen koelt het en hoeveel vermogen pakt het weg
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|