Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelfbouw forceerde koeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 740 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38682 - zelfbouw forceerde koeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchef 2-9-2006 19:16 Print topicpost

Posts: 4082
ik zat net dus met keji op msn te lulle over die uber n00b nismopower en zijn turbo


en ik kwam op het idee om een eigen gefoceerde koeling te fixen doormiddel van een turbo
inplaats van een fan op de krukas


de vraag is wat heeft meer efect bij welk vermogen verlies
de fan op krukas is efectief maar ook erg vermogen vragent
wat zou die turbo doen



wil het als koeling op cilinder gaan gebruiken

omdat turbo mooi geluid heeft wilik mischien wel gaan gebruiken om de cilinder mee te gaan koelen inplaats van die huge fan die veel vermogen vraagt


Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 2-9-2006 om 19:23 uur.
 
1000 v twin rotax biatch

Vuile Beunkoe 2-9-2006 19:17 Print reply

Posts: 6114
uh niks als je et niet duidelijk uitlegt ?

edit

je wil dus een turbo, die de geforceerde koeling aandrijft
duidelijk ja :P

ik denk geen vermogenswinst, ook niet teveel verlies als je de turbo op het eind monteerd (tailpipe)

anders denk ik dat je uitlaat nutteloos is, pulserende werking wordt dan verstoord door de turbo

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 2-9-2006 om 19:19 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
tsxj oran 2-9-2006 19:18 Print reply

Posts: 6498
turbo werkt niet, ik zou nog steeds bij het idee blijven van een electro motor met wat power en een pot metertje ertussen
 
oud
zundappchef 2-9-2006 19:20 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
turbo werkt niet, ik zou nog steeds bij het idee blijven van een electro motor met wat power en een pot metertje ertussen


wil eht als koeling op cilinder gaan gebruiken

omdat turbo mooi geluid heeft wilik mischien wel gaan gebruiken om de cilinder mee te gaan koelen inplaats van die huge fan die veel vermogen vraagt

 
1000 v twin rotax biatch
crossgek - Forum en Sales Moderator 2-9-2006 19:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]


wil eht als koeling op cilinder gaan gebruiken

omdat turbo mooi geluid heeft wilik mischien wel gaan gebruiken om de cilinder mee te gaan koelen inplaats van die huge fan die veel vermogen vraagt



wat voor turbo wou je gaan gebruiken ?


je brommer krijgt een normale turbo niet zomaar hard aan het draaien , en voor je turbo een mooi geluid geeft moet hij aardig toeren maken , om deze toeren te kunnen maken is hij toch wel smering onder druk nodig anders kun je hem direct weggooien .

en deze olie moet ook gekoeld worden of je moet een grote buffer erop maken
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zundappchef 2-9-2006 19:32 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


wat voor turbo wou je gaan gebruiken ?


je brommer krijgt een normale turbo niet zomaar hard aan het draaien , en voor je turbo een mooi geluid geeft moet hij aardig toeren maken , om deze toeren te kunnen maken is hij toch wel smering onder druk nodig anders kun je hem direct weggooien .

en deze olie moet ook gekoeld worden of je moet een grote buffer erop maken



dat klopt idd

maar wat ik nou zat te denken is op diesel kun je turbo`s zetten die bij lage toeren efectief zijn en dat geluid ook geven
de smerring lijkt me nog geen probleem te vormen eerder de productie die de turbo geeft
 
1000 v twin rotax biatch
christianos 2-9-2006 19:34 Print reply

Posts: 20445
jullie vergeten 1 ding dat Travel fast een werkende ram air/ turbo had maar ze blok na 275 km kapot liep.. helaas..
 
Royal Club 2-9-2006 19:34 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
jullie vergeten 1 ding dat Travel fast een werkende ram air/ turbo had maar ze blok na 275 km kapot liep.. helaas..


wat ging er mis?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
christianos 2-9-2006 19:35 Print reply

Posts: 20445
lagers trokken het niet, en dat was precies zoals ik in dat PF topic al zei, je gaat gewoon TEVEEL vermogen uit een blok halen, dara is ie niet op gebouwd..
 
christianos 2-9-2006 19:36 Print reply

Posts: 20445
sorry, zat met zundappcheff over een ander onderwerp te lullen, en dacht dat hier dat topic over ging..
 
-simon- 2-9-2006 19:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
lagers trokken het niet, en dat was precies zoals ik in dat PF topic al zei, je gaat gewoon TEVEEL vermogen uit een blok halen, dara is ie niet op gebouwd..


maar hier willen ze het gebruiken voor koeling. dus niet meer vermogen uit het blok zien te krijgen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zundappchef 2-9-2006 19:57 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


maar hier willen ze het gebruiken voor koeling. dus niet meer vermogen uit het blok zien te krijgen.



meer om vermogen te gaan besparen
 
1000 v twin rotax biatch
-simon- 2-9-2006 19:59 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



meer om vermogen te gaan besparen


ja ma je haalt er dan toch niet meer uit.
je verlies alleen minder aan de forceer lucht koeling die er nou opzit, en heb je dus meer vermogen over.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zundappchef 2-9-2006 20:09 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja ma je haalt er dan toch niet meer uit.
je verlies alleen minder aan de forceer lucht koeling die er nou opzit, en heb je dus meer vermogen over.




dus vermogen winst

maar gaat die turbo dan genoeg koelen is de vraag
anders kan ik dus vermogen winnen
 
1000 v twin rotax biatch
-simon- 2-9-2006 20:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




dus vermogen winst

maar gaat die turbo dan genoeg koelen is de vraag
anders kan ik dus vermogen winnen


klopt ook wel weer
maar je wou een tubo van een diesel pakken?
die zijn toch veel te groot,die krijg je nie rond gedraait laat staan koeling ervan.
of zijn er ook mini uitvoeringen van?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zundappchef 2-9-2006 20:26 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


klopt ook wel weer
maar je wou een tubo van een diesel pakken?
die zijn toch veel te groot,die krijg je nie rond gedraait laat staan koeling ervan.
of zijn er ook mini uitvoeringen van?




dat was een voorbeeld om de efect van een lage toeren turbo te noemen

maar mij lijkt dat er ook kleine turbo`s zijn die de cilinder kunnen koelen de vraag blijft aleen koelt het en hoeveel vermogen pakt het weg
 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved