Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat uitlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38662 - Opmaat uitlaat.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 1-9-2006 18:28 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
snijden met een laser
dus je conusen uitsnijden met laser


Je bedoeld de uitslag
 
Born to ride
KaWaReZ 1-9-2006 18:32 Print reply

Posts: 20582
hmm... hydrovormen is zeker geen optie? (of wsl alleen sigaaruitlaten :P )


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Martijn Honda 1-9-2006 18:33 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
hmm... hydrovormen is zeker geen optie? (of wsl alleen sigaaruitlaten :P )




wat heb je nodig daarvoor?(voor die hydro shizzle)

Dit bericht is gewijzigd door Martijn Honda op 1-9-2006 om 18:34 uur.
 
mtx erbij
Neluhz 1-9-2006 18:34 Print reply

Posts: 4032
hydroulische pomp
 
KaWaReZ 1-9-2006 18:35 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn Honda
[...]


wat heb je nodig daarvoor?


een aantal andere dingen :P

Lude heeft ooit geexperimenteerd met hydrovormen/hydroformen , kga ff zien ofk nog wt kan vinden daarvan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Martijn Honda 1-9-2006 18:36 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
hydroulische pomp

hmm ff kijken maandag of ze op school daar de spulle voor hebben.
(wie weet )
 
mtx erbij
jd boer 1-9-2006 18:39 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


een aantal andere dingen :P

Lude heeft ooit geexperimenteerd met hydrovormen/hydroformen , kga ff zien ofk nog wt kan vinden daarvan


kerel met een gpr hier heeft het ook gedaan , wit zwarte gpr ofzo

edit : http://www.brommerfo...s/detail_gallery/102

deze heeft ook gehydroformt

Dit bericht is gewijzigd door jd boer op 1-9-2006 om 18:40 uur.
 
rs1sprintuhr
-Tom- 1-9-2006 18:41 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]



naja voor een opmaat uitlaat, ik zou lekker een goeie fabrieks pijp kopieren evt aanpassen, luc foekema pijpen zijn bagger.



waarom?
 
FTS Member
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-9-2006 18:44 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]


kerel met een gpr hier heeft het ook gedaan , wit zwarte gpr ofzo

edit : http://www.brommerfo...s/detail_gallery/102

deze heeft ook gehydroformt

Dit bericht is gewijzigd door jd boer op 1-9-2006 om 18:40 uur.


en hier het topic daarover

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
John Huijben 1-9-2006 18:49 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
pijp moet juist warm worden anders presteerd het niet!

voorderest idd een conich/kegel vormige stuk metaal pakken om vervolgens alle stukjes rond te slaan met een rubbere hamer.

wat sommige idd hier zeggen met autocad, eerst uit printen en er onder hangen en dan pas in het eggie..

btw beetje bekent met luc en weet je al wat voor gegevens je moet in vullen .. met 70 cc mallossi en de zuiger maat komt hij niet ver.

dit is mijn pijp ala prorace R3 en hebo pijp

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

thx to erwin!


logisch dat n uitlaat warm moet zijn om goed te werken... maar bij mij werd ie zo heet dat mn zuiger aan de uitlaatpoortkant begon te smelten.. als je boven de uitlaat keek zag je heel de lucht waggele zegmaar. zo heet is nie goed hoor. 500 graden is bv. een goede temperatuur


Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 1-9-2006 om 18:52 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
StefanB 1-9-2006 20:04 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

waarom?

veelste lange baffle/dunne tailpipe...

het spul werd hier echt flink heet met een foekema pijp, en evt later getest met wat andere fabriekspijpen, en dat reed beter...

dan weet ik genoeg.. (ben trouwens niet de enigste met deze ervaring..)
 
E24 M30b35@GT3576
Martijn Honda 2-9-2006 11:43 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

veelste lange baffle/dunne tailpipe...

het spul werd hier echt flink heet met een foekema pijp, en evt later getest met wat andere fabriekspijpen, en dat reed beter...

dan weet ik genoeg.. (ben trouwens niet de enigste met deze ervaring..)

waar zou ik em dan moeten laten berekenen?
 
mtx erbij
renegade 2-9-2006 18:12 Print reply

Posts: 1064
dat hydro gedoe heeft metra kit ook .. gewoon 2 schalen ,, maar kan nou niet zeggen dat ik daar een harde plasser van krijg:S gewoon een leuk aantal conussen van rvs kan je ook nog eens lekker poetsen
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Martijn Honda 3-9-2006 19:12 Print reply
Posts: 65
whahaha vind ik ook.
maare waar kan em nog ergens laten berekenen dan bij foekema?
Iemand?
 
mtx erbij
LucF 12-4-2007 21:52 Print reply

Posts: 70
febr 2005

Hallo Luc,

Ik heb mijn uitlaat af, en ik sta echt versteld van de prestaties! wat een vermogen komt er vrij als hij eenmaal rond de 9-10000 toeren komt ! de powerband klopt wel met wat jij had opgegeven, hij begint te trekken bij de 8000 toeren en loopt door tot 12000 a 12500rpm zo'n beetje, moet hem nog iets beter afstellen, maar het loopt hierlijk!

tevens kun je hier nog wat foto's vinden van de uitlaat!
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1391

Gr,

Stefan.


okt 2005

Hey,

Nadat ik weer een tijdje met een fabrieks pijp heb gereden, wil ik toch graag weer een opmaat die voor op m'n mhr80 destijds beviel erg goed, alleen nu rij ik weer heel wat anders... Getunede hebo 70cc

Hopelijk wilt u weer wat voor me berekenen?

Gr,

Stefan.


Dit is het laatste dat ik van Stefan heb vernomen. Op de mededeling dat ik het niet meer gratis kon doen, heeft hij niet meer gereageerd.
Ik heb van Stefan nooit een bericht ontvangen dat iet niet in orde was. Ik vind het van groot belang als dat zo is dat het dan ook gemeld moet worden, anders heb je geen recht van spreken.
Er is idd wel vaker geschreven over te dunnen tailpipes. Onzin zeg ik hierbij hardop. Met mijn ervaring tot GP nivo heb ik nooit last gehad van over verhitting. De vanVeen GP racers die wereldkampioen werden reden met nog dunnere tailpijpjes. Bovendien waarschuw ik ik mijn instructie dat de kans dat een grotere sproeier nodig kan zijn zeker aanwezig is. Ook staat in deze beschrijving dat voor wedstrijdwerk een verwisselbare tailpijp aan te raden is. Iets dat in de professionele racewereld heel gebruikelijk is.
Een te lange baffle is idd wel eens voorgekomen, maar heeft bij een versnellingsloze motoren en ook bij crosswerk zeker zijn voordelen.

Voor wie het nooit gelezen heeft http://geocities.com...ekema/ExhaustNL.html
Als het formulier te lastig is om in te vullen, dan gewoon insturen dan leg ik het gewoon uit.

Groeten,
Luc


 

Dit topic is 8649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved