Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat uitlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38662 - Opmaat uitlaat.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn Honda 31-8-2006 20:59 Print reply
Posts: 65
heb 6 weken elke dag 2 uur de tijd dus dat gaat wel lukken
 
mtx erbij
Neluhz 31-8-2006 21:01 Print reply

Posts: 4032
dan moet he inderdaad wel lukken
of je moet erg onhandig zijn
 
khpoppema 31-8-2006 21:03 Print reply

Posts: 3199
ga je bovenlags of onderlangs doen?

en op welke cilinder?

berekening van foekema heb je met een paar daagjes terug

Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 31-8-2006 om 21:03 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
DT-Dude89 31-8-2006 21:14 Print reply

Posts: 223
onderlangs is het makkelijkst

staal van 1mm dan kan je het goed lassen en is ook nog buigbaar

uitslagen kun je het makkelijks uitzagen vind ik, met een decopeerzaag met ijzerzaagje


 
Neluhz 31-8-2006 21:28 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
onderlangs is het makkelijkst

staal van 1mm dan kan je het goed lassen en is ook nog buigbaar

uitslagen kun je het makkelijks uitzagen vind ik, met een decopeerzaag met ijzerzaagje




ik heb ze laten plasmasnijden, maar dat zal neit voor iedereen weggelegt zijn, een carosserieschaar of knabbelschaar is wat makkelijker te vinden, ga maar op zoek.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 31-8-2006 21:43 Print reply

Posts: 10835
fatsoenlijke plaatstaalschaar is het makkelijkst denk ik, zeker als het maar 1 mm is
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Tombrom 31-8-2006 21:46 Print reply

Posts: 15925
ik heb gehoort dat met de berekening van luc foekema wat mis was dat het te warm werd ofzow wat was dat ook al weer?
 
Moped Macho 31-8-2006 21:49 Print reply

Posts: 2037
Te lange baffle ofzoiets.
 
Boerenkool om half 10.
John Huijben 31-8-2006 22:20 Print reply

Posts: 2433
sommige hebben warmteproblemen omdat luc de tailpipe vaak nogal dun pakt... maar dat hoeft geen probleem te zijn hoor... je kunt ook gewoon vragen of hij er rekening mee wil houden dat ie niet te warm mag worden
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
renegade 31-8-2006 23:33 Print reply

Posts: 1064
pijp moet juist warm worden anders presteerd het niet!

voorderest idd een conich/kegel vormige stuk metaal pakken om vervolgens alle stukjes rond te slaan met een rubbere hamer.

wat sommige idd hier zeggen met autocad, eerst uit printen en er onder hangen en dan pas in het eggie..

btw beetje bekent met luc en weet je al wat voor gegevens je moet in vullen .. met 70 cc mallossi en de zuiger maat komt hij niet ver.

dit is mijn pijp ala prorace R3 en hebo pijp









thx to erwin!
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
FDG 1-9-2006 1:31 Print reply
Posts: 215
Hoeveel toeren kan een standaard AM6 blok aan?
Wat is de drijfstanglengte?
Timing uitlaatpoort en spoelpoorten?
4 spoelpoorten? totaal oppervlakte?
Vorm van uitlaatpoort?
 
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee
StefanB 1-9-2006 2:59 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]

roest vrij staal is makelijk ,
maar meschien is er wel wat beter bewerkbaar staal....

1- je bent een debiel
2- roest vrij staal bestaat niet (het is roest vast staal)
3- het is helemaal niet makkelijk, pisbakkenstaal zet je veel makkelijker in vorm en geeft een netter effect aan de binnennkant van je lassen.. (tenzij je een beschermgas gebruikt inwendig, backingas, je kan ook gewoon argon pakken ervoor..)

naja voor een opmaat uitlaat, ik zou lekker een goeie fabrieks pijp kopieren evt aanpassen, luc foekema pijpen zijn bagger.

als je nou de maten weet van zo'n pijp is het het makkelijkst om die pijp uit te tekenen in cad, en vervolgens met cone13 de cones te maken, een cad bestand exporten en die shit te laten lasernsijden... scheelt je een hoop gekloot met alle conussen knippen, en het past echt een stuk mooier.

als plaatstaal zou ik zelf 1mm plaat pakken dunner kan ook, maar 1mm last wat makkelijker.. rvs kan ook, mits je backingas gebruikt en wat meer geduld hebt met de conussen rollen/kloppen.

tevens is een goed tig apperaat een must.
 
E24 M30b35@GT3576
buldogo2 1-9-2006 9:10 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

1- je bent een debiel
2- roest vrij staal bestaat niet (het is roest vast staal)
3- het is helemaal niet makkelijk, pisbakkenstaal zet je veel makkelijker in vorm en geeft een netter effect aan de binnennkant van je lassen.. (tenzij je een beschermgas gebruikt inwendig, backingas, je kan ook gewoon argon pakken ervoor..)

naja voor een opmaat uitlaat, ik zou lekker een goeie fabrieks pijp kopieren evt aanpassen, luc foekema pijpen zijn bagger.

als je nou de maten weet van zo'n pijp is het het makkelijkst om die pijp uit te tekenen in cad, en vervolgens met cone13 de cones te maken, een cad bestand exporten en die shit te laten lasernsijden... scheelt je een hoop gekloot met alle conussen knippen, en het past echt een stuk mooier.

als plaatstaal zou ik zelf 1mm plaat pakken dunner kan ook, maar 1mm last wat makkelijker.. rvs kan ook, mits je backingas gebruikt en wat meer geduld hebt met de conussen rollen/kloppen.

tevens is een goed tig apperaat een must.


Tja das heel mooi wat je daar zecht, maar em... niet iedereen weet waar je kan laser snijden, en is volgens mij niet echt goedkoop...


ik heb er ook aan zitten denken namelijk(heb er verder nog niets over uitgezocht), maar het lijkt me vrij prijzig.


En waarom zijn luc. ze pijpen bagger?

(btw, jou opmaatjes zijn best netjes )


Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 1-9-2006 om 9:12 uur.
 
Born to ride
Martijn Honda 1-9-2006 17:40 Print reply
Posts: 65
vandaag begonnen op school.(eerst ff 3 lessen leren tig lassen )
ik ga een bovenlangse maken en een onderlangse omdat ik toch wat moet doen.
maarja lasersnijden wtf is dat?
 
mtx erbij
driver004 1-9-2006 18:07 Print reply

Posts: 3418
snijden met een laser
dus je conusen uitsnijden met laser
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 8648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved