Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #38662 - Opmaat uitlaat.
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 8648 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Martijn Honda |
31-8-2006 20:59 |
Posts: 65 |
heb 6 weken elke dag 2 uur de tijd dus dat gaat wel lukken
|
|
mtx erbij |
|
Neluhz |
31-8-2006 21:01 |
Posts: 4032 |
dan moet he inderdaad wel lukken
of je moet erg onhandig zijn
|
|
|
|
khpoppema |
31-8-2006 21:03 |
Posts: 3199 |
ga je bovenlags of onderlangs doen?
en op welke cilinder?
berekening van foekema heb je met een paar daagjes terug
Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 31-8-2006 om 21:03 uur.
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
DT-Dude89 |
31-8-2006 21:14 |
Posts: 223 |
onderlangs is het makkelijkst
staal van 1mm dan kan je het goed lassen en is ook nog buigbaar
uitslagen kun je het makkelijks uitzagen vind ik, met een decopeerzaag met ijzerzaagje
|
|
|
|
Neluhz |
31-8-2006 21:28 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
onderlangs is het makkelijkst
staal van 1mm dan kan je het goed lassen en is ook nog buigbaar
uitslagen kun je het makkelijks uitzagen vind ik, met een decopeerzaag met ijzerzaagje
ik heb ze laten plasmasnijden, maar dat zal neit voor iedereen weggelegt zijn, een carosserieschaar of knabbelschaar is wat makkelijker te vinden, ga maar op zoek.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
31-8-2006 21:43 |
Posts: 10835 |
fatsoenlijke plaatstaalschaar is het makkelijkst denk ik, zeker als het maar 1 mm is
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Tombrom |
31-8-2006 21:46 |
Posts: 15925 |
ik heb gehoort dat met de berekening van luc foekema wat mis was dat het te warm werd ofzow wat was dat ook al weer?
|
|
|
|
Moped Macho |
31-8-2006 21:49 |
Posts: 2037 |
Te lange baffle ofzoiets.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
John Huijben |
31-8-2006 22:20 |
Posts: 2433 |
sommige hebben warmteproblemen omdat luc de tailpipe vaak nogal dun pakt... maar dat hoeft geen probleem te zijn hoor... je kunt ook gewoon vragen of hij er rekening mee wil houden dat ie niet te warm mag worden
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
renegade |
31-8-2006 23:33 |
Posts: 1064 |
pijp moet juist warm worden anders presteerd het niet!
voorderest idd een conich/kegel vormige stuk metaal pakken om vervolgens alle stukjes rond te slaan met een rubbere hamer.
wat sommige idd hier zeggen met autocad, eerst uit printen en er onder hangen en dan pas in het eggie..
btw beetje bekent met luc en weet je al wat voor gegevens je moet in vullen .. met 70 cc mallossi en de zuiger maat komt hij niet ver.
dit is mijn pijp ala prorace R3 en hebo pijp
thx to erwin!
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
FDG |
1-9-2006 1:31 |
Posts: 215 |
Hoeveel toeren kan een standaard AM6 blok aan?
Wat is de drijfstanglengte?
Timing uitlaatpoort en spoelpoorten?
4 spoelpoorten? totaal oppervlakte?
Vorm van uitlaatpoort?
|
|
w00t, FDG industries! || Motorhispania, tereur voor de portemonee |
|
StefanB |
1-9-2006 2:59 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]
roest vrij staal is makelijk ,
maar meschien is er wel wat beter bewerkbaar staal....
1- je bent een debiel
2- roest vrij staal bestaat niet (het is roest vast staal)
3- het is helemaal niet makkelijk, pisbakkenstaal zet je veel makkelijker in vorm en geeft een netter effect aan de binnennkant van je lassen.. (tenzij je een beschermgas gebruikt inwendig, backingas, je kan ook gewoon argon pakken ervoor..)
naja voor een opmaat uitlaat, ik zou lekker een goeie fabrieks pijp kopieren evt aanpassen, luc foekema pijpen zijn bagger.
als je nou de maten weet van zo'n pijp is het het makkelijkst om die pijp uit te tekenen in cad, en vervolgens met cone13 de cones te maken, een cad bestand exporten en die shit te laten lasernsijden... scheelt je een hoop gekloot met alle conussen knippen, en het past echt een stuk mooier.
als plaatstaal zou ik zelf 1mm plaat pakken dunner kan ook, maar 1mm last wat makkelijker.. rvs kan ook, mits je backingas gebruikt en wat meer geduld hebt met de conussen rollen/kloppen.
tevens is een goed tig apperaat een must.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
buldogo2 |
1-9-2006 9:10 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
1- je bent een debiel
2- roest vrij staal bestaat niet (het is roest vast staal)
3- het is helemaal niet makkelijk, pisbakkenstaal zet je veel makkelijker in vorm en geeft een netter effect aan de binnennkant van je lassen.. (tenzij je een beschermgas gebruikt inwendig, backingas, je kan ook gewoon argon pakken ervoor..)
naja voor een opmaat uitlaat, ik zou lekker een goeie fabrieks pijp kopieren evt aanpassen, luc foekema pijpen zijn bagger.
als je nou de maten weet van zo'n pijp is het het makkelijkst om die pijp uit te tekenen in cad, en vervolgens met cone13 de cones te maken, een cad bestand exporten en die shit te laten lasernsijden... scheelt je een hoop gekloot met alle conussen knippen, en het past echt een stuk mooier.
als plaatstaal zou ik zelf 1mm plaat pakken dunner kan ook, maar 1mm last wat makkelijker.. rvs kan ook, mits je backingas gebruikt en wat meer geduld hebt met de conussen rollen/kloppen.
tevens is een goed tig apperaat een must.
Tja das heel mooi wat je daar zecht, maar em... niet iedereen weet waar je kan laser snijden, en is volgens mij niet echt goedkoop...
ik heb er ook aan zitten denken namelijk(heb er verder nog niets over uitgezocht), maar het lijkt me vrij prijzig.
En waarom zijn luc. ze pijpen bagger?
(btw, jou opmaatjes zijn best netjes )
Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 1-9-2006 om 9:12 uur.
|
|
Born to ride |
|
Martijn Honda |
1-9-2006 17:40 |
Posts: 65 |
vandaag begonnen op school.(eerst ff 3 lessen leren tig lassen )
ik ga een bovenlangse maken en een onderlangse omdat ik toch wat moet doen.
maarja lasersnijden wtf is dat?
|
|
mtx erbij |
|
driver004 |
1-9-2006 18:07 |
Posts: 3418 |
snijden met een laser
dus je conusen uitsnijden met laser
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Dit topic is 8648 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|