Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Supermotard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #38658 - Supermotard
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 31-8-2006 15:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FeyRegy
de meesten hier hebben tog ook al een brommer voor ze certificaat hebben?


en heb jij je kunnen bedwingen om NIET te gaan rijden?? vast niet, nu op grotere schaal
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jackmasterTZR 31-8-2006 15:12 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FeyRegy
de meesten hier hebben tog ook al een brommer voor ze certificaat hebben?



is nu niet echt een vergelijkbaar argument
 
boerken 31-8-2006 15:12 Print reply

Posts: 501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



een R6 bijhouden met een 1cilinder?? never


op een lang recht stuk idd niet nee
op een stuk met vele korte bochten die elkaar snel opvolgen zou ik eerder mn geld op de sm inzette (met de juiste piloot en cc'tjes)

over dat 25 kw gedoe ga ik me zelf niet uitspreken
heb zelf maar 2 uur 25kw gereden op de lesmotor.
nooit een probleem gehad of controle, wat dan ook.
ook niet bij mn crash enzo

maargoed, xr600 is best wel leuk met lichte twv
oerbetrouwbaar blok en lage onderhoudskosten
wel wat zwaar maar een aanradertje

Dit bericht is gewijzigd door boerken op 31-8-2006 om 15:13 uur.
 
bart de scootergek 31-8-2006 15:12 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


R6 is 4in lijn he, draait wel wat meer vermogen



alleen weegt een r6 ongeveer het dubbele .

heb filmpje hier, waar een husaberg supersports buitenom inhaalt, dus moet te doen zijn.

bij al die modellen die je opnoemt, schrik niet van de onderhoudsintervallen, om de 1500km kleppen stellen en olie wisselen oid kan heel normaal zijn.
 
Honda RC-33
Royal Club 31-8-2006 15:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken
[...]


op een lang recht stuk idd niet nee
op een stuk met vele korte bochten die elkaar snel opvolgen zou ik eerder mn geld op de sm inzette (met de juiste piloot en cc'tjes)

over dat 25 kw gedoe ga ik me zelf niet uitspreken
heb zelf maar 2 uur 25kw gereden op de lesmotor.
nooit een probleem gehad of controle, wat dan ook.
ook niet bij mn crash enzo

maargoed, xr600 is best wel leuk met lichte twv
oerbetrouwbaar blok en lage onderhoudskosten
wel wat zwaar maar een aanradertje

Dit bericht is gewijzigd door boerken op 31-8-2006 om 15:13 uur.


en ik zou me geld op R6 inzetten met de juiste piloot

@ bart, puur omdat het een 1cil is?

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 31-8-2006 om 15:14 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bart de scootergek 31-8-2006 15:16 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


en ik zou me geld op R6 inzetten met de juiste piloot

@ bart, puur omdat het een 1cil is?

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 31-8-2006 om 15:14 uur.



nee, want dan zou mijn motor het ook moeten, puur omdat die krengen veel vermogen hebben, veel toeren draaien en alles dus gewoon harder slijt. en bij zulke dingen is het niet zoals bij je brommer van oh dat kan wel wachten, maar dan moet je het gewoon doen.
 
Honda RC-33
Junkie XR 31-8-2006 15:20 Print reply

Posts: 5753
Goed, ik werd geroepen geloof ik.

Husq zou ik niet doen, of je koopt een nieuwe met 2 jaar garantie. Verder gaan ze altijd kapot, nieuwe is ander verhaal, maar altijd in gedachten houden: hoe competatiever hoe minder je er mee kan en hoe meer onderhoud ze nodig hebben en dan alsnog gaan ze vaker stuk.

60pk uit 450cc zegt voor mij genoeg, dus CRF zou bij mij ook afvallen.

Een R6 bijhouden met een SuperMotard is een flinke klus, ten eerste is een SM altijd hoog, dus wil alleen maar op het achterwiel (Tech Headstart kan schelen, maar heb je bij het stoplicht niks aan...).
M'n XR met 43 aan het achterwiel hield geeneens een ZXR400 bij. Eerste meters win je, de rest ben je kwijt. M'n Husq had ik heel wat meer mee bij kunnen houden, maar ja, da's licht vertand en aardig wat vermogen. Maar bij de 80 a 100 is het dan alsnog echt over en kan je hooguit seinen met je licht of ze willen wachten
Kan je langer vertanden, maar dan kan je hooguit blij zijn dat ze op top niet super hard op je uitlopen, maar dan heb je het nog over dat ie op top max 180 a 200 loopt. Acceleratie ben je dan wel volkomen kansloos.

Ik raad je aan eerst eens te gaan proefrijden. Overweeg ook eens een SF. Bij beiden zal je min of meer tegen 25kw problemen aanlopen, maar bij een SM heb je helaas ook nog eens dikke 1 cilinder klappen en als je op je achterwiel komt aanknallen met dikke herrie vertel je ome agent echt niet met een strak gezicht dat ie 14 kw heeft
SF, neem ff een 4 in lijn zit een hoop meer vaart in. Kan je echt nog eens leuk samen met je R6 maatje knallen mét hem bijhouden!
SM moet je alleen doen als je echt geld teveel heb, dat zeg je wel, maar werken betekend niet dat je zonder bedenkingen 10 ruggen uit je mouw schud.

Als je dan toch echt een SM wilt en je wilt er niet helemaal op leeglopen, koop dan een:
XR650 - Betrouwbaar en lekker snel te krijgen, behoorlijke motor
Nieuwe Husqs - Gezien de garantie nergens zorgen om maken, behalve afschrijving...
KTM LC4 vanaf '97 - Die werden toen echt betrouwbaar en zijn met Nederlandse prijzen van rond de 3500 euro ook nog eens betaalbaar geworden!

Als je gewoon lekker wil rijden, ga eens lekker SF'jes kijken, als je persee wil knallen en je motor nooit als degelijk vervoer gebruikt, neem dan een SM.

Wil je het helemaal goed doen en je hebt de doekoe ervoor, neem een SuperSport als vervoers/poser-bike en een SM om lekker los te gaan.

Denk goed na met wat je doet. Helaas zijn SM's in mijn leven zaken geweest waarvan ik ben gaan inzien hoe hard geld in en uit je broekzak kan stromen, oja, maar dat had ik bij m'n ingekorte MX5 ook
Succes!
 
juukle rj 31-8-2006 15:40 Print reply

Posts: 1244
M_A_R_C_O hier op dit forum heeft een KTM exc 300, missjien kun je hem ook eens om wat info vragen
 
jackmasterTZR 31-8-2006 15:45 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
M_A_R_C_O hier op dit forum heeft een KTM exc 300, missjien kun je hem ook eens om wat info vragen


dat is een 2-takt, niet bepaald vergelijkbaar met de bovenstaande motoren.
 
Erik 39 31-8-2006 15:48 Print reply

Posts: 15088
Ik zou (ja ik weer..) toch voor de Honda gaan. Omdat honda betrouwbaar is, ik yamaha niet mooi vind, en over KTM op dit forum gelezen heb dat het snel kapot gaat enzo??
Zou voor Honda, of KTM gaan.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
jackmasterTZR 31-8-2006 15:53 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik zou (ja ik weer..) toch voor de Honda gaan. Omdat honda betrouwbaar is, ik yamaha niet mooi vind, en over KTM op dit forum gelezen heb dat het snel kapot gaat enzo??
Zou voor Honda, of KTM gaan.



ff over je laatste regel,

Leg mij eens uit waarom je voor een motor zou gaan mocht de honda niet lukken, die eerder kapot gaat dan een motor die wat minder mooi is?

Ff verduidelijken:

Waarom voor een mooi snel kapotgaande motor gaan, en niet kiezen voor een wat minder mooie maar mss wel degelijkere motor??
 
Royal Club 31-8-2006 15:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik zou (ja ik weer..) toch voor de Honda gaan. Omdat honda betrouwbaar is, ik yamaha niet mooi vind, en over KTM op dit forum gelezen heb dat het snel kapot gaat enzo??
Zou voor Honda, of KTM gaan.


hoe weet jij wat over honda's betrouwbaarheid qua sm'? en dat jij yamaha niet mooi vind heeft hij niks aan
Ktm heeft onderhoud nodig
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
juukle rj 31-8-2006 15:57 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]


dat is een 2-takt, niet bepaald vergelijkbaar met de bovenstaande motoren.


owjah, sorry niet meer aan gedacht
 
Erik 39 31-8-2006 15:57 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]



ff over je laatste regel,

Leg mij eens uit waarom je voor een motor zou gaan mocht de honda niet lukken, die eerder kapot gaat dan een motor die wat minder mooi is?

Ff verduidelijken:

Waarom voor een mooi snel kapotgaande motor gaan, en niet kiezen voor een wat minder mooie maar mss wel degelijkere motor??

Ja. las het net ook, bedoel het zo niet:P Ik lees hier op dit forum wel vaker dat KTM snel kapot gaan enzo.. Maar iedereen wil een KTM. Honda is volgens mij Erg betrouwbaar, dus zou ik voor de Honda gaan. Kloppen de verhalen van KTM niet, zou ik op de 2e plaats een KTM nemen.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 31-8-2006 15:59 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hoe weet jij wat over honda's betrouwbaarheid qua sm'? en dat jij yamaha niet mooi vind heeft hij niks aan
Ktm heeft onderhoud nodig

Omdat hij het had over een CRF450 ombouwen, en de CRF450 is erg betrouwbaar en start goed
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 4830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved