Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - GSM koppeling aan puin?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38627 - GSM koppeling aan puin?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Die-4-Nothin 29-8-2006 22:20 Print topicpost

Posts: 548
Ik heb deze vakantie vanalles aan mijn brom gefixt en nu dacht ik eindelijk klaar te zijn voor school, heb ik weer een nieuw probleem:
Ik rijd met gsm, schakel omhoog en direct schiet hij in toeren, alsof ik me koppeling nog ingeknepen heb.. Ik schakel nog eens omhoog, idem. Dus ik stop, zet hem in neutraal en start hem eens opnieuw, stationair nog alles normaal, maar zodra ik hem in zn 1 zet is het weer alsof de koppeling gewoon niet aangrijpt, totdat ik hem heel erg lage toeren laat draaien (2k) en koppeling weer op laat komen, dan pakt hij wel af en toe, maar zodra hij dan meer toeren maakt schiet hij weer door(vanaf 4k).
Ik vrees dus dat mijn koppeling op zn end is, ik wil dit zelf wel repareren, maar ik vraag me af welk onderdeel/ welke onderdelen er zeer waarschijnlijk moeten worden vervangen. Misschien herkent iemand het probleem en kan hij mij vertellen wat ik moet bestellen, want ik kan natuurlijk wel koppelingshuis en alle platen etc bestellen, maar dat lijkt me duurder dan nodig

Bvd, Paul
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper

Bruuns 29-8-2006 22:23 Print reply

Posts: 2213
www.50cc.nl

nieuw setje platen

koppelings deksel open halen.
en dan uitzoeke hoe het losmoet. werkplaats handboek te vinden? derbi blok heb ik wel voor je.

mmm morini zie ik. naja. moet niet al te moeilijkzijn.

Dit bericht is gewijzigd door bruuns op 29-8-2006 om 22:27 uur.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Die-4-Nothin 29-8-2006 22:44 Print reply

Posts: 548
Zeker dat het alleen de platen zijn die vervangen moeten worden? Is het niet mogelijk dat de druktaats is beschadigd oid?
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
-Wheelie-Johie- 29-8-2006 23:23 Print reply

Posts: 2814
nee kan bijnaooit.. oj je moet hier lang mee gereden hebbe
 
trots BMW e30 325i eigenaar
nix 30-8-2006 2:48 Print reply
Posts: 253
Heb je er nieuwe motorolie ingedaan. Als het de verkeerde is kan het zijn dat je platen doorslippen.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Die-4-Nothin 30-8-2006 7:18 Print reply

Posts: 548
Nope, het laatste wat ik heb veranderd is nieuwe ketting en tandwielen, motorisch is niks veranderd en het lijkt me niet dat het komt door een kleine verandering in me tandwielverhouding van 13:46 naar 13:48
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
Jeroen B 30-8-2006 9:41 Print reply

Posts: 1929
was het vordat je ermee bezig bent geweest wel goed dan? mischien dat je je koppelingskabel te ver hebt opgespannen
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Die-4-Nothin 30-8-2006 9:44 Print reply

Posts: 548
Daarvoor had ik nergens last van en sinds ik die nieuwe tandwielen etc heb, heb ik alweer een week zonder problemen gereden.
Koppelingskabel heb ik gisteren ook nog geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
Moped Macho 30-8-2006 11:39 Print reply

Posts: 2037
Ik zou gewoon even een nieuw setje platen halen.
 
Boerenkool om half 10.
Die-4-Nothin 1-9-2006 22:15 Print reply

Posts: 548
Ik heb nu vanavond het koppelingsdeksel eraf gehaald en toen viel op dat er nogal wat waterdruppeltjes overal hingen en toen ik de olie, die ik afgetapt had in een fles, eens in een doorzichtig bakje deed, bleek dat er een behoorlijke laag water in stond..

Zou dit kunnen verklaren waarom mijn platen doorslippen en heeft iemand enig idee hoe dat water er gekomen zou kunnen zijn?
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
G-Force 1-9-2006 22:19 Print reply

Posts: 4603
wss koelvloeistof, waterpompkeering is wellicht niet meer goed.
had ik nl ook...
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
Die-4-Nothin 1-9-2006 22:28 Print reply

Posts: 548
En slipte daardoor dan ook je koppeling?

Zou trouwens ook wel verklaren waarom er nogal weinig koelvloeistof uitkwam bij het aftappen..

Dit bericht is gewijzigd door Die-4-Nothin op 1-9-2006 om 22:29 uur.
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
RickvanDuin 1-9-2006 22:28 Print reply
Posts: 464
heb je al gekeken of de platen nog goed zijn dan want hij kan dat water gewoon opzij persen daar zo je (nog) niet zoveel hinder van hhoeven hebben kijk ook ff naar het koppelings huis enzo. ik heb die van my ook vandaag opengehaalt en die platen lagen uit mekaar en het koppelings huis lagen hele stukken af:S dus je weet maar nooit.
 
Die-4-Nothin 1-9-2006 22:34 Print reply

Posts: 548
Zover ik het kan zien zijn de platen nog redelijk tot goed, het is in ieder geval niet zo drastisch als bij jou het geval is :P Ik las net al dat bij jou ook de kickstart etc aan gort lagen.. Bij mij ziet alles er gewoon goed uit.

Probleem is dat ik die laatste bout, op me koppelingsbinnenhuis niet loskrijg. Hoe heb jij die los gekregen?
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
Die-4-Nothin 2-9-2006 5:21 Print reply

Posts: 548
Is het mogelijk dat je platen doorslippen als er koelvloeistof tussen komt?
 
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper
Arjanus 2-9-2006 14:16 Print reply

Posts: 9073
koelvloeistof is idd niet goed voor de werking van je koppeling
gsm koppeling is meestal goed , totdat je er een 70 cc opzet , dus waarschijnlijk is dat gewoon het probleem
vervang gewoon even je waterpompkeerring en zet het blok weer in elkaar , dan zie je vanzelf of het weer goed werkt

de centrale moer kun je het beste los krijgen met een luchtsleutel , zonder is iig erg lastig
 
lieber nurburgring als ehering

Dit topic is 2021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved