Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc doppler am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 742 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38608 - 50cc doppler am6
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 29-8-2006 19:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]


je zegt net dat je het snel zal moeten vervangen dan weet je toch ook wel hoelang ongeveer, je hebt die kennis toch ergens uit opgebracht?


wss omdat een doppler cilinder nogal een toerenbeuker is .
en een am6 blok al redelijk snel de krukas lagers versleten heeft
gaat het samen helemaal rap.

maar.. net als yellow-tsx weet ik niet precies hoe rap

ik schat toch dat je bij lomp toerenbeuken na 9/10 k je blokje even kun reviseren met een nieuw zuigertje en goede kwaliteit lagers , dan weet je ook dat je dan goed zit
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
_yelow-tsx_ 29-8-2006 19:04 Print reply

Posts: 1183
sjah ik weet niet hoevaak enzo je erop rijdt maar ik heb ook een ori krukas en op de lagers zit al best veel speling en ik heb hem nog maar 2/3 maanden ofzo
 
barry 29-8-2006 19:54 Print reply

Posts: 7387
je kunt het idd beter aan mij geven. heb je ook geen gezeik meer
 
He?
Razor 29-8-2006 20:28 Print reply

Posts: 1554
@ crossgek: je hebt manstons en NG's ook in 50cc jah

En met een dopler asje, SKF lagers / Pro Race lagers? (of is dat onnuttig?) moet ie het wel tijd lang volhouden...
 
blowdown en een powerband te koop!
XtreemTerror 29-8-2006 20:37 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Als je zo'n Dopler nou vergelijkt met een Manston .. welke is dan beter en sneller/meer vermogen uit te halen?

want met manston is sowieso niet goed te rijden voor op straat...

geen ervaring met manston zie ik,
elke cilinder is gemaakt voor op de weg(oke somige uitzondering)
de ene slijt sneller , dan de ander i.v.b toeren enz,
andere slijt sneller door de afwerking en ga zo maar door,
als je gewoon normaal warm rijd + goed smeert enz rustig rijd (dus niet zoals royal zei konstant 13k toeren draaie)
gaan inprincipe alle cilinders wel lang mee,

over lagers,
tja ligt ook aan hoe jij warm rijd enz,
meestal rond de 20000km worden ze vervangen , en krukkas houd aardig wat
als je bijv een 70cc tuned houd ie weer niet maar normale of snelle 50 wel
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Mr. X 30-8-2006 22:02 Print reply

Posts: 681
als ik een doppler asje en prorace lagers erin zet dan gaat het toch langer mee? want er werd net gezegt dat je lagers snel slijten maar ik neem aan dat prorace lagers langer meegaan of heb ik dat mis?
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
XtreemTerror 30-8-2006 22:03 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
als ik een doppler asje en prorace lagers erin zet dan gaat het toch langer mee? want er werd net gezegt dat je lagers snel slijten maar ik neem aan dat prorace lagers langer meegaan of heb ik dat mis?

doppler asje = goed
lagers tja c3 .zou ik doen

maar valt allemaal reuze mee als je alles goed inelkaar zet ,
zolang gaan lagers heus wel mee
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
cerberus10 30-8-2006 22:03 Print reply

Posts: 2338
Gaan juist minder lang mee. Zijn waarschijnlijk gewoon c3 dus minder weerstand waardoor ze sneller slijten.
 
XtreemTerror 30-8-2006 22:05 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Gaan juist minder lang mee. Zijn waarschijnlijk gewoon c3 dus minder weerstand waardoor ze sneller slijten.

dat maatk bijna geen reeet uit,
alleen mierenneukers doen het erom,

c3 hebben 90% van alles brommers
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Mr. X 30-8-2006 22:05 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
Gaan juist minder lang mee. Zijn waarschijnlijk gewoon c3 dus minder weerstand waardoor ze sneller slijten.



dus c3 lagers zijn gewoon net zo goed als die prorace lagers..?
wat zit er std in am6 blok dan?
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Royal Club 30-8-2006 22:06 Print reply

Posts: 60390
ik rijd nu al tijdje rond met hebo manston (hebo NG getuned en afgedraaid)
met doppler as en c3 lagers, gaat perfect,
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
XtreemTerror 30-8-2006 22:07 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



dus c3 lagers zijn gewoon net zo goed als die prorace lagers..?
wat zit er std in am6 blok dan?

c3 , 6303 lagers skf

maar tja lagers , allemaal gaan ze wel 20000km mee
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Mr. X 30-8-2006 22:10 Print reply

Posts: 681
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
XtreemTerror 30-8-2006 22:10 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
http://www.opvoeren....gers&Srtn=Lagers

dus zoiets is goed?

jupz, das perfect,
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Royal Club 30-8-2006 22:11 Print reply

Posts: 60390
bedenk wel dat je bij andere krukas ook aparte naaldlagers hebt, die zijn iets groter

he gido?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 6284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved