Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr squish

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38607 - Nsr squish
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Burningtux 28-8-2006 22:24 Print topicpost

Posts: 242
Hoi, Heb mijn nsr malossi cilinder vol groeven laten uithonen naar 47mm (was al aan laatste malossi overmaat). En daar een piaggio typhoon 47mm metrakit piston bij gekocht.

Nu blijkt dat de piston ongeveer 1.5mm lager komt dan de vorige malossi piston.De squish wordt dus groter, mijn piston komt nu dus 1.5mm ongeveer onder de uitlaatpoort op het ODP. Ga ik hier veel vermogen door verliezen ? Die poorten die iets vroeger open gaan lijkt me niet echt een probleem, maar die squish lijkt me echt niet goed.
Tusse welke 2 punten moet je de squish meten eingelijk. Want met een 45 mm kop is het toch een holte over heel de breedte van de piston, en kan je toch nergens dat gedraaid stukje tin meer tussen duwen. Hoogst waarschijnlijk heb ik het fout hoor, graag ff wat uitleg, en een goede oplossing voor mijn probleempje

Groeten
Tux
 

daanmtx 28-8-2006 22:42 Print reply

Posts: 3759
je kunt overweten je cilinder te vlakken/af te frezen, zodat je timingen en dus ook squish omlaag gaan..?
 
Honda VFR400R
Burningtux 28-8-2006 22:45 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
je kunt overweten je cilinder te vlakken/af te frezen, zodat je timingen en dus ook squish omlaag gaan..?


Dat wist ik al, maar ik moet op de juiste manier mijn squish kunnen opmeten, en dan laten afvlakken zodat ik een squish heb van 1mm of iets dergelijks. Ik rij namelijk nog met een ori krukas, dus té veel compressie wil ik niet op men lagers laten beunen.

 
khpoppema 28-8-2006 23:08 Print reply

Posts: 3199
hier kun je toch gewoon normale squishmeting op doen

kop monteren geen bougie

stukkie tin door bougiegat heen

en paar sjorren aan die kickstart.

moet je wel tin hebben dat dik genoeg is


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Burningtux 28-8-2006 23:20 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
hier kun je toch gewoon normale squishmeting op doen

kop monteren geen bougie

stukkie tin door bougiegat heen

en paar sjorren aan die kickstart.

moet je wel tin hebben dat dik genoeg is





Okay, dat gaat wel lukken.
Mijn piston komt dus ook op ODP een dikke milimeter onder de uitlaatpoort uit. Dus mijn timing is overal een dikke mm omhoog dan.

Is dit een probleem, of ga ik hier juist ietsje vermogenwinst door krijgen?
 
Frysk 29-8-2006 10:57 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Dat wist ik al, maar ik moet op de juiste manier mijn squish kunnen opmeten, en dan laten afvlakken zodat ik een squish heb van 1mm of iets dergelijks. Ik rij namelijk nog met een ori krukas, dus té veel compressie wil ik niet op men lagers laten beunen.



volgens mij was het zo :
ori krukas is bij honda's het sterkste
en andere krukassen zouden dan voor racegebruik etc gebruikt kunnen worden.
maar die kunnen nietzoveel op het lijf krijgen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 29-8-2006 om 10:58 uur.
 
giggitybyte
denollie(the real one) 29-8-2006 11:14 Print reply

Posts: 501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
hier kun je toch gewoon normale squishmeting op doen

kop monteren geen bougie

stukkie tin door bougiegat heen

en paar sjorren aan die kickstart.

moet je wel tin hebben dat dik genoeg is





dan ben je de topspeling aan het meten kerel, of is dit hetzelfde , sorry ik kom uit belgie en missch hebben we niet dezelfde benamingen,
topspeling = de afstand tussen de top van de zuiger en de cilinderlop ( word gebruikt voor het bepalen van de dikte van de koppakking)

graag wat uitleg, ik ben een beetje roestig nu door die vakantie
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
denollie(the real one) 29-8-2006 11:17 Print reply

Posts: 501
dus je zuiger komt hoger te liggen omdat hij korter is, dat betekent dus dat de inlaatpoorten vroeger open gaan, dat maakt niks uit, ik had een mtx125 de zuiger was geraakt vanonder, kheb em een stukje laten afdraaien vanonder, gemonteerd en ging prachtig, ik ken de originele kracht niet, maar ik liet toch een paar autos achter met et ding dus, je uitlaatpoort word niet beinvloed sinds deze geopend en gesloten word door de bovenkant van je zuiger,

Dit bericht is gewijzigd door denollie(the real one) op 29-8-2006 om 11:18 uur.
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
honda-mbx 29-8-2006 11:18 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
[...]



dan ben je de topspeling aan het meten kerel, of is dit hetzelfde , sorry ik kom uit belgie en missch hebben we niet dezelfde benamingen,
topspeling = de afstand tussen de top van de zuiger en de cilinderlop ( word gebruikt voor het bepalen van de dikte van de koppakking)

graag wat uitleg, ik ben een beetje roestig nu door die vakantie


ja dat noemen we in het nederlands en engels squish

@ topicstarter:

wanneer je zuiger nu 1.5mm lager uitvalt door piston deck, zou de cilinder dus 1,5 mm moeten worden afgedraaid aan de onderkant om weer op de oude squish waarde te komen

 
ik vlam je..
De Schout 29-8-2006 12:27 Print reply
Posts: 5327
ik zou je kop aan laten passen en de cilinder zo hoog laten staan. k heb voor de gein ook is een malossi voor nsr een stuk omhoog gebracht met wat voetpakkingen en liep er zeker niet slechter (lees beter) op.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda-mbx 29-8-2006 13:01 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik zou je kop aan laten passen en de cilinder zo hoog laten staan. k heb voor de gein ook is een malossi voor nsr een stuk omhoog gebracht met wat voetpakkingen en liep er zeker niet slechter (lees beter) op.


nja hangt er van af wat hij wil , wil hij meer vermogen etc, dan zou hij idd zn cil. kop moeten afdraaien (het deck verschil) wil hij gewoon net als voor het boren en honen rijden dan moet hij de cilinder afdraaien aan de onderkant.


 
ik vlam je..
Burningtux 29-8-2006 23:27 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


nja hangt er van af wat hij wil , wil hij meer vermogen etc, dan zou hij idd zn cil. kop moeten afdraaien (het deck verschil) wil hij gewoon net als voor het boren en honen rijden dan moet hij de cilinder afdraaien aan de onderkant.




Volgens mij ga ik niet meer vermogen hebben als ik squish goed zet zoals ervoren, maar mijn piston lager komt onderin. Mijn hele poorttiming is ompzeep neem ik aan. volgens mij zal de uitlaat in de buurt van 200° ofzo zitten.
 

Dit topic is 1507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved